Stalo žaidimas. Mind MGMT
Šis žaidimas laimėjo geriausios adaptacijos apdovanojimą. Mind MGMT yra komiksas, kurio aš nesu skaitęs, bet žmonės sako, kad jis geras, todėl reikės patikėti jų žodžiu.
Mind MGMT yra mano pirmasis vienas prieš visus kategorijos žaidimas. Ką tai reiškia? Žaidėjai pasiskirsto į dvi grupes, kurios žaidžia skirtingus žaidimus. Vienas žaidėjas žaidžia savo žaidimą, kiti žaidėjai žaidžia komandinį žaidimą.
Mind MGMT yra taip pat slapto judėjimo žaidimas (kas yra dažnas bruožas žaidimų vienas prieš visus). Kaip pasireiškia slaptas judėjimas? Vienas žaidėjas žaidžia už Samdytoją. Samdytojas pasideda užsklandą už kurios paslepia savo žemėlapį. Savo ėjimo metu samdytojas žymi kur eina rašydamas skaičius. Tuo tarpu, kiti žaidėjai juda ant viešo žemėlapio ir bando sugauti Samdytoją.
Prie žaidimo taisyklių dar sugrįšime, bet pradžioje pakalbėkime apie išvaizdą. Jinai yra tokia pati kaip komikuose arba kitaip sakant labai specifinė. Aš nevadinčiau jos negražia (ir tikrai nevadinčiau jos gražia). Mano didesnė problema, kad išvaizda yra paini. Jinai padaro žaidimą gerokai sudėtingesniu nei turėtų būti. Pavyzdžiui kavos simbolio tikrai nesumaišysi su plakatu, bet ant kortelių abu yra geltonos spalvos ir vaizduoja panašią moterį. Kodėl TikiBar korta reiškia faketus, bet taip pat turi pavaizduotą kaukę (šiuo atveju kaukė bent jau ruda, ne raudona) aš nesuprantu. Kodėl Zanzibar yra palmė, man visiška paslaptis...
Taisyklių knygutė irgi yra šiaip sau, nepalengvina žaidimo supratimo, bet jį apsunkina. O taisyklių tikrai nėra daug.
Geras dalykas yra, kad žaidimas turi ribotą ėjimų skaičių, iš viso Samdytojas gali padaryti 16 žingsnių iš kurių 5 padaro iki žaidimo pradžios, taigi, žaidimas sąlyginai greitas. Žaidimo dėžutė sako, kad žaidimas turėtų trukti valandą ir tai yra arti tiesos. Mano patirtis buvo arčiau 90 min, bet nedaug meluoja.
Gerai, grįžkime prie taisyklių. Kaip jau minėjau anksčiau dvi grupės žmonių žaidžia du skirtingus žaidimus. Samdytojas vaikšto ant savo slapto žemėlapio, jis turi du būdus laimėti: užverbuoti 12 naujų agentų arba išgyventi iki 16 valandos.
Be slapto vaikščiojimo Samdytojas taip pat turi keturis draugus vadinamus Nemirtingaisiais, kurie gali padėti verbuoti žmones. Nemirtingieji vaikšto ant viešos lentos.
Kita žaidėjų grupė yra Dezertyrai, jų yra keturi. Kiekvienas Dezertyras turi savo specialią galią, kuri turėtų padėti laimėti žaidimą. Galios įdomus dalykas, bet sunku pasakyti ar jos tikrai labai naudingos. Norint Dezertyrams laimėti vienas iš jų turi atsistoti į tą patį langelį kaip Samdytojas ir atlikti sugavimo veiksmą. Galite įsivaizduoti, kad tai be proto sunku, nes Samdytojas juda ant slapto žemėlapio ir niekada realiai nežinai kur jis yra.
Jeigu Dezertyrai atsiduria tame pačiame langelyje kaip Nemirtingieji, tai jie gali Nemirtinguosius iškvosti. Bet pagrindiniai Dezertyrų veiksmai žaidime yra paeiti per du langelius (Samdytojas gali paeiti tik per vieną) ir užduoti klausimą.
Žemėlapis ant kurio vyksta žaidimas yra sudarytas iš 6x7 kvadratų. Kiekvienas kvadratas turi po du simbolius. Iš viso žaidime yra 16 skirtingų simbolių (po 5 kiekvieno). Kuo tie simboliai yra svarbūs? Samdytojas žaidimo pradžioje išsitraukia tris kortas, tos kortos nurodo, kurios simbolius reikia aplankyti norint pasamdyti žmones. Dezertyrai gali klausti ar Samdytojas aplankė langelį su tokiu simboliu, pavyzdžiui autobusu, ir Samdytojas privalo padėti pėdsako simbolį. Galbūt Samdytojas aplankė tris autobusus, bet reikia padėti tik vieną simbolį ir, savaime suprantama, padės ant seniausiai lankyto. Kodėl Samdytojas aplankė tą langelį, ant kurio padėjo simbolį? Galbūt autobusas yra vienas iš jo kortų? O galbūt kitas simbolis ant to langelio yra viena iš jo kortų? O galbūt tai nieko nereiškia… Principe pėdsakas kažką pasako Dezertyrams, bet tuo pačiu ir nieko nepasako.
Jeigu Dezertyrai ateina ant langelio su pėdsaku, jie gali paprašyti Samdytojo nurodyti tiksliai laiką kada jis lankėsi tame langelyje. Jeigu, tarkim, Samdytojas buvo 2 ėjimu, o dabar 10, tai tokios žinios irgi nieko nepadeda.
Tai yra katės ir pelės žaidimas, kur katė yra akla, neturi klausos, uoslės ir dar autistė. Aš esu laimėjęs už Dezertyrus, bet tai buvo sėkmės dalykas. Žaisdamas už Dezertyrus tu gali įsivaizduoti, kad žaidi strategiškai, bet viskas yra tik sėkmė. Gal žinote anekdotą apie blondinę kuri mąsto neteisingai, bet prieina teisingo atsakymo? Būtent toks jausmas yra laimėti už Dezertyrus šitame žaidime.
Žaidimas už Samdytoją yra visiškai kitoks. Pirmiausiai turi pasirinkti startinę poziciją ir tik po to sužinai kokius simbolius tau reikės rinkti. Gali būti, kad tau aklai pasisekė ir tu stovi kaip tik toje vietoje, kur yra du tavo simboliai arba gali būti, kad visi tavo simboliai yra gana toli ir padaręs pirmus penkis ėjimus užverbuosi vos vieną agentą. Tu turi sėdėti su pokerio veidu klausydamas, kaip dezertyrai tariasi ir bando logiškai išmąstyti kur tu esi. Kai jie mąsto teisingai, tai yra stresas, bet tai žiauriai smagu. Kai jie mąsto neteisingai, tai kelia šypseną, bet turi sukąsti lūpas ir nieko neparodyti.
Aš sakyčiau, kad pusės yra nelygiavertės. Samdytojas turi tik vieną figūrą ir gali paeiti tik vieną langelį (teoriškai du per raundą). Dezertyrai turi dvi figūras (teoriškai keturias per raundą) ir kiekvienas iš jų gali paeiti po du langelius bei dar turi specialias gales. Dezertyrai atrodo nerealiai stipresni, bet ta išvaizda yra apgaulinga. Iš tiesų Samdytojas turi visas stiprybes savo pusėje ir žaisti už Samdytoją dešimt kartų įdomiau nei už Dezertyrus. Ir tai yra problema, jeigu visi nori žaisti už Samdytoją, bet niekas nenori žaisti už Dezertyrus, tai nėra žaidimo.
Nepaminėjau vieno svarbaus dalyko. Žaidimas turi specialias dėžutes, kiekvienai grupei po 7. Grupė kuri pralaimi, gali atidaryti dėžutę ir gauti papildomų galių kitam žaidimui. Kuo daugiau dėžučių atidarai tuo žaidimas darosi įdomesnis, bet… Reikia surasti žmonių, kurie norėtų pralaimėti.
Kalba. Teoriškai žaidime kalbos nereikia, nors žaidimas turi labai daug kortelių, kurios paaiškina kiekvieno žaidėjo galimus veiksmus ir specialias galias. Taigi, jeigu bus vienas žmogus, kuris viską paaiškins ir išvers galima žaisti su žmonėmis, kurie nemoka kalbos.
Sėkmė yra dvejopa ir skirtinga priklausomai nuo to už kurią pusę žaidi. Samdytojo atveju sėkmė yra kur simboliai, kuriuos tau reikia surinkti, išsimėto lentoje. Dezertyrų atveju sėkmė yra labiau sukuriama žaidėjų, tiek jų pačių, tiek jų priešininko. Pavyzdžiui yra galia, kur Dezertyras gali paklausti ar Samdytojas yra per du langelius nuo jo duotuoju momentu. Man žaidžiant pirmu ėjimu turėjau pasakyti taip. Sėkmė. Nėra jokių būdų, kaip pirmu ėjimu strategiškai išmąstyti kur ir kokį klausimą užduoti.
Apibendrinant, man sunku įvertinti ar žaidimas yra geras, nes tai pirmas tokio tipo žaidimas. Aš nežinau ar kiti žaidimai tą patį daro geriau (ar blogiau). Bet aš tiksliai žinau, kad aš noriu žaisti tik už Samdytoją, o ne už Dezertyrus ir lygiai taip pat jaučiasi visi žmonės, su kuriais žaidžiau. Viena pusė tiesiog yra nerealiai įdomesnė. Unikalus žaidimo stilius taip pat nėra privalumas, taigi, žaidimo aš nerekomenduoju.
Žaidimo trukmė: 90-120min.
Žaidėjų skaičius: 1-5 (rekomenduoju 3).
Sudėtingumas: 2.92 (sudėtingas).
Sukūrimo metai: 2021
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: sėkmė, slaptas vaikščiojimas, dedukcija, komiksas.