Stalo žaidimas. Point City
Point salad yra labai smagus fileris, kuris žaidžiasi gerai tiek dviese, tiek šešiese. Point city yra nusivylimas.
Point city teoriškai turėjo būti tęsinys, knygų terminais kalbant dvilogija. Kaip matote naudoja panašų pavadinimą, taip pat naudoja labai panašų grafinį dizainą, tą patį dėžutės dydį. Bet panašumai tuo ir baigiasi.
Žaidimą sudaro 160 dvipusių kortų. Vienoje pusėje pavaizduotas resursas, kitoje – pastatas. Žaidime yra šeši resursai: lapas – ekologija, žmonės – bendruomenė, varžtas – industrija, žaibas – energija, pinigas – ekonomika ir žvaigždutė – kūrybiškumas. Žvaigždutė yra universalus resursas, kurį galima naudoti vietoj bet kurio kito resurso. Kam reikalingi resursai? Pirkti pastatams.
Žaidimas prasideda kai kortos būna išdėliotos 4x4 lentele, visos atverstos resurso puse. Žaidėjas gali paimti bet kurias dvi gretimas kortas. Pirma problema: kokias kortas imti? Kadangi, visos kortos yra atvertos resurso puse, tai neturi jokio orientyro kokius resursus rinkti. Tiesa, yra viena papildoma taisyklė, jeigu nors vienoje eilutėje ar stulpelyje yra tik resursai, tuomet žaidėjas gali pasirinkti apversti vieną kortą į pastatą. Jūs pagalvotumėte, kad tai yra gera idėja, apvertei ir tuomet žinai kokios resursus imti. Deja, tai nėra gera idėja. Patikėkite manimi. Plius apverstas pastatas, gali reikalauti tokių resursų, kurių greta nėra, todėl koks skirtumas ką imsite.
Kai žaidėjas paima dvi kortas, tuomet vietoj jų padedamos naujos, bet priešinga puse t. y. jeigu kas nors paėmė du resursus - vietoj jų padedami du pastatai, jeigu kas nors paėmė du pastatus - vietoj jų padedami du resursai. Deja, du pastatai bus paimami labai retai ir čia yra dvi problemos. Pradžiai, antra problema: žaidimą žaidėjai pradeda matydami 16 resursų, bet po poros ėjimų lenta virsta į 12 pastatų ir keturi resursai. Ir tuomet žiūri ne ką nori imti, bet ką gali imti. Tiesa yra dar viena pagalbinė taisyklė. Jeigu žaidėjas nenori nieko imti nuo lentos, tuomet gali imti dvi kortas nuo kaladės viršaus. Ar jums neatrodo, kad visas žaidimas sudarytas taip: bloga taisyklė ir išimtis jai? Visa laimė, kad taisyklių nėra daug.
Trečia problema, tarkim žaidėjas paėmė pastatą ir resursą, vadinasi reikia padėti resursą ir pastatą. Kaip atsiminti, kuri korta buvo pastatas, kuri resursas? Mūsų laimei žaidimas pasiūlo du žetonus su užrašais: pastatas ir resursas. Taigi, turite pasirinkimą: arba žaisti žaidimą, kuris lavina jūsų atmintį arba žaisti žaidimą, kuris pasidaro nerangus: paimi kortą, padedi žetoną, kad nereiktų atsiminti, tuomet paimi antrą kortą, padedi žetoną. Ir tuomet tą patį procesą kartoji iš kito galo: paimi žetoną, padedi kortą, paimi antrą žetoną, padedi kortą. Ar jums tai panašu į smagumo apibrėžimą?
Kaip perkami pastatai? Sumokant resursus. Pastatai yra padalinti į tris lygius, kas reiškia, kad pasiekus sekantį lygį pastatai taps du kartus brangesni, bet taip pat duos daugiau naudos.
Kokią naudą duoda pastatai? Pastatai gali duoti taškus, resursus, taškus ir resursus arba papildomas taškų skaičiavimo formules.
Ketvirta problema – mokėjimas už pastatus yra painus. Sumokėti už pastatą reikia keturių varžtų ir trijų pinigų. Du pinigus man duoda anksčiau pastatyti pastatai, taigi, išmesiu vieną pinigo kortą. Du varžtus man duoda kiti du anksčiau pastatyti pastatai. Turiu tik vieną varžto kortą, ją išmesiu ir dar turiu išmesti vieną žvaigždutės kortą dėl trūkstamo resurso. Ar tai jums yra smagumo apibrėžimas?
Penkta problema – papildomų taškų formulės. Žaidime yra iš viso 22 formulės, bet priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus naudosite tik 10-14. Kitaip sakant, konkrečioje partijoje visų variantų nepamatysite. Geriausia formulė yra ta kuris sako, kad duoda 7 taškus. Teoriškai kitos formulės gali jums uždirbti daugiau taškų, bet taip atsitiks retai. Visa grupė kitų formulių sako, kad duos du taškus už tam tikrą resursą. Iš tokių formulių geriausia yra ta, kuri sako, kad duos du taškus už žvaigždutę. Jums tereikia rinkti žvaigždutes ir jų neleisti. Kiek galite surinkti? Priklauso nuo sėkmės. Pirma, žaidime naudojamos ne visos kortos. Antra, žvaigždutės gali atsiversti į pastatus. Trečia, kitas žaidėjas gali paimti jums prieš nosį.
Bet tarkim, jūs paėmė formulę, kuri sako, kad duos du taškus už kiekvieną žaibą. Kiek žaibų jūs turėsite? Trys manau yra realu (kas būtų 6 taškai), bet nebūtinai pavyks kiekvienoje partijoje. Keturi ar penki yra labai optimistiška, bet vieną kartą per saulės užtemimą įmanoma. Daugiau nemanau, kad įmanoma.
Na, o didžioji formulių dalis sako, kad duos tris taškus už tam tikrą resursų rinkinį, pavyzdžiui žaibų ir pinigų kombinacija duoda tris taškus. Tarkim, jūs pastatėte tris žaibus, bet neturite nei vieno pinigo. Nulis taškų. Bet gali būti dar blogiau, tarkim jūs turite tris žaibus ir tris varžtus, bet šitoje partijoje tokios formulės nėra.
Po didžiulės Point salad sėkmės manau, kad daugybė žmonių nusipirko šitą žaidimą ir pasijautė apgauti. Šis žaidimas nėra smagus. Tai yra darbas. Tiesa pasakius, šis žaidimas man sukelia panašius jausmus kaip Earth.
Žaidimo trukmė: 20-30min.
Žaidėjų skaičius: 1-4.
Sudėtingumas: 1.61 (lengvas).
Sukūrimo metai: 2023
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: kortų kolekcionavimas, miesto statymas.