Stalo žaidimas. Earth

Niekas manęs taip neerzina, kaip negalėjimas žaisti stalo žaidimo vos perskaičius taisyklių knygutę. Atvirai sakant, norėjau išmesti šitą žaidimą į šiukšlių dėžę. Kodėl? Prieš pradėdamas žaidimą kiekvienas žaidėjas turi išsirinkti tris kortas. Kortos yra dvi pusės, todėl reikia išsirinkti kurią pusę dėsi. Pavyzdžiui mano pasirinkimas yra lietaus lašai, minus vienas, šūdo krūva arba plus vienas, korta rankoje padalinta iš žaibo. Ką tai reiškia?! Kita korta yra septyni lapai padalinta iš dviejų su šešiais lapais kvadrate arba penki lapai padalinti iš dviejų su trim minus lapais kvadrate. Ką tai reiškia?!

Simboliai yra gerai, nes taupo vietą ant kortų, bet jie turėtų būti kažkur paaiškinti. Dar geriau, jeigu kortos būtų sunumeruotos ir tuomet pagal numerį taisyklių knygutėje galėtum surasti paaiškinimą. To nėra! Ar aš turėčiau susigalvoti paaiškinimą pats? Jeigu taip, tai kokio velnio aš moku be protiškus pinigus už šitą žaidimą (Na gerai, žaidimo kaina yra vidutinė)?

Neskaitant mano pykčio, žaidimo esminės taisyklės yra labai paprastos. Savo ėjimo metu gali pasirinkti vieną iš keturių veiksmų: sodinti, kompostuoti, laistyti arba auginti. Pakalbėkime apie kiekvieną veiksmą šiek tiek plačiau.

Sodinti reiškia padėti 2 ar mažiau kortų iš savo rankos ant stalo sudarant 4*4 tinklelį panašiai kaip Kingdomino origins žaidime. Savaime suprantama, kad norint žaisti kortas reikia sumokėti jų kainą žemių žetonais (kai kurios kortos gali kainuoti 0). Atlikus pirmą veiksmą, taip pat galima pasiimti 4 kortas iš kaladės, iš jų išsirinkti vieną ir įtraukti ją į ranką.

Atlikus pagrindinius veiksmus aktyvuojamos visos kortos turinčios tamsiai žalių savybių.

Kompostuoti reiškia gauti 5 žemių žetonus ir paimti dvi kortas iš kaladės bei perkelti jas į asmeninio komposto krūvą. Atlikus pagrindinius veiksmus aktyvuojamos visos kortos turinčios raudonų ir trispalvių savybių.

Laistyti reiškia gauti 6 želdinių kubelius bei 2 žemių žetonus. Atlikus pagrindinius veiksmus aktyvuojamos visos kortos turinčios melsvų ir trispalvių savybių.

Auginti reiškia paimti 4 naujas kortas iš kaladės į ranką bei padėti 2 augimo figurėles ant kortų esančių jūsų tinklelyje. Atlikus pagrindinius veiksmus aktyvuojamos visos kortos turinčios geltonų ir trispalvių savybių.

Aktyvus žaidėjas išsirenka vieną iš keturių veiksmų ir padaro mano aukščiau išvardintus veiksmus, tuo tarpu kiti žaidėjai atlieka silpnesnę to paties veiksmo versiją. Žaidimas tęsiasi tol kol kas nors pilnai užpildo savo tinklelį t. y. sužaidžia 16 kortų. Nėra daug žaidimų, kurių esmę galima paaiškinti taip greitai ir taip trumpai. Aišku, kai pradėsime lįsti į niuansus, tai ten tanki giria.

Įsivaizduokite, jeigu kas nors būtų paėmęs Wingspan žaidimą ir paryškinęs visas blogąsias jo dalis – gautumėte šį žaidimą. Wingspan žaidime reikia sukurti tris variklius, čia – keturis. Wingspan tavo ėjimo metu aktyvuojasi tam tikros kortos, vidutiniškai kokios dvi. Čia kortos aktyvuojasi visų žaidėjų ėjimu metu. Kaip jau galėjote suprasti iš ankstesnio apibūdinimo trispalvės kortos aktyvuojasi trijų iš keturių veiksmų metu, taigi, jeigu jūs pasidedate keturias trispalves kortas, jūs jas ir sukate nuolatos. Wingspan žaidime, šiek tiek rūpi ką daro kiti žaidėjai, nes tam tikros kortos aktyvuojasi priklausomai nuo kitų žaidėjų. Čia nors yra bendri tikslai, tau visiškai nerūpi ką daro kiti žaidėjai ir tu net neturi laiko žiūrėti, nes nuolatos, be atokvėpio turi sukti savo variklį.

Tęsiant blogus dalykus, šis žaidimas turi visus dalykus, kurie man nepatinka.

Pirma, tai yra solo žaidimas. Tu visuomet žiūri tik į savo lentą ir niekada nematai ką daro kiti. Jeigu kiekvienas žiūri tik į savo klyną (vaizdžiai kalbant), kokia prasmė sėdėti su keturiais smirdinčiais diedais prie vieno stalo. Žaisdamas vienas iš principo darytum tą patį. Ir jeigu jau žaidi vienas, tai kodėl nesėdėti prie kompiuterio?

Antra, kadangi, tu visuomet žiūri tik į savo lentą ir niekada nematai ką daro kiti, kiti gali sukčiauti netyčia, nes simbolių yra daug, jie nepaaiškinti gerai.

Trečia žaidimas užima be proto daug vietos. Žaidžiant dviese jums reikės viso, padoraus virtuvinio stalo. O jeigu norėsite žaisti penkiese, tai jums reikės tokio stalo prie kurio gimines per vestuves sodinote.

Ketvirta, taškų skaičiavimas yra sudėtingas ir daromas žaidimo gale ant lapuko. Aš, aišku, negaliu pasakyti, kad tai yra žaidimas su sudėtingiausiu taškų skaičiavimu, kurį žaidžiau, bet į top10 tikrai patektų.

Jeigu aš turiu tik priekaištus ir negaliu pasakyti jokių gerų dalykų, kodėl aš šitą žaidimą pirkau? Visi stalo žaidimų apžvalgininkai šitam žaidimui davė tik 10 ar 9 dešimtbalėje sistemoje. Jeigu visi giria, galbūt aš kažko nežinau? Tuo labiau, kad yra žaidimai, kurie lyg ir neturėtų man patikti, bet jie man patinka nerealiai pavyzdžiui Cooper Island ir The Guild of Merchant Explorers yra grynai solo žaidimai, kur nesvarbu, ką daro kiti žaidėjai, bet man tie žaidimai nerealiai patinka. Kodėl? Tie žaidimai yra optimizacijos galvosūkiai su sėkmės elementu. Šitas žaidimas turi didelę sėkmės dalį ir nulį optimizacijos dalies.

Jeigu jau užsiminiau apie sėkmę, tai ją labai sunku teisingai įvertinti šitame žaidime. Kortos, kurias gauni yra sėkmė. Žaidimo eigos, žvėrelių tikslai yra sėkmė. Galutiniai žaidimo tikslai taip pat yra sėkmė. Vienintelis dalykas, kurį tu sprendi, tai kokį veiksmą pasirinkti, o kaip dažnai turi įtakos sprendimui, priklauso nuo to su keliais žmonėmis žaidi žaidimą.

Pakalbėkime apie žvėrelių tikslus. Pavyzdžiui vienas tikslas sako: turėk dvi trispalves kortas. Jeigu sekasi, tuomet pirmas žaidėjas per pirmą ėjimą gali įgyvendinti šitą tikslą ir gauti 15 taškų. Ir niekas negali nieko padaryti, kad tam sukliudyti. Antras žaidėjas gaus 10 taškų, penkių taškų skirtumas neturėtų būti didelė problema, kai žaidime surenkama po 200.

Kitas tikslas sako, kad reikia surinkti tris augalus su spalva pavadinime. Jeigu visos planetos sustoja į vieną liniją, tai antras žaidėjas tą gali padaryti antru ėjimu. Patys suprantate, kad visos planetos sustoja į vieną liniją tik per kosminius išpardavimus. Pavyzdžiui aš tris kortas su spalva pavadinime vos sugebėjau surinkti prieš žaidimo galą, nes tiesiog tokios kortos neatėjo man į ranką. Sėkmė.

Gali būti taip, kad vienas tikslas duoda taškus už kortas su nelygine taškų verte, o kitas su lygine. Ką daryti tokiu atveju? Bendrai paėmus vieni tikslai dera su kitais, kiti ne. Ir dėl to partijų patirtys labai skirsis. Apskritai norėčiau pasakyti, kad bendri tikslai šitame žaidime nėra reikalingi, nes ir taip yra daug dalykų, kuriuos reikia sužiūrėti.

Kalba - kaip jau galėjote suprasti ant kortų yra daug simbolių, bet vis tiek nevisos kortos apsieina tik su simboliais ir kai kurios turi teksto. Paaiškinti tekstą, jeigu vienas žaidėjas moka anglų kalbą neturėtų būti sunku, bet tai stabdytų žaidimo ritmą ir žaidimo malonumą.

Paskutinis trūkumas, kurio neminėjau – šis žaidimas man jaučiasi kaip darbas ir nesuteikia jokio malonumo. Tai yra priežastis tų dalykų, kuriuos minėjau anksčiau. Tu žiūri tik į savo žaidimo erdvę, nežinodamas kaip sekasi kitiems ir žaidimo gale sužinai laimėjai ar ne. Tu nuolatos turi aktyvuoti savo keturis variklius, tiek savo, tiek kitų žaidėjų ėjimo metu ir nėra kada atsikvėpti ir pasimėgauti žaidimu.

Kad tekstas nebūtų tik neigiami dalykai, turiu pasakyti, kad žaidimas atrodo gražiai. Tiek kortos, tiek komponentai yra gana įspūdingi.

Apibendrinant, man šitas žaidimas nepatinka, bet man taip pat nepatinka Terraforming Mars, todėl neabejoju, kad šis žaidimas ras savo auditoriją, bet aš negaliu rekomenduoti šito žaidimo.

Žaidimo trukmė: 60-120min.

Žaidėjų skaičius: 1-5.

Sudėtingumas: 2.87 (sudėtingas).

Sukūrimo metai: 2023

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: variklio kūrimas, solo, žemėlapio kūrimas, be poilsio.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)