Stalo žaidimas. Vindication
Tai yra antrasis stalo žaidimas mano kolekcijoje iš kickstarter šeimos ir taip pat antrasis su miniatiuromis. Tai yra vienas iš brangiausių stalo žaidimų mano kolekcijoje teksto rašymo metu ir aš tikrai nenoriu įsigyti dar brangesnio.
Kaip ir priklauso kickstarteriui, žaidime yra daugiau dalykų nei reikia. Minetiuros užima labai daug vietos, bet visiškai nereikalingos. Pavyzdžiui, Room 25 minetiuros buvo žaidėjų veikėjai, kurie lakstė po kambarius. Šitame žaidime miniatiuras tiesiog pasidedi ant stalo, jeigu žaidimą žaidi su tam tikrais praplėtimais ir 99% žaidėjų nežais su tais praplėtimais daugiau nei vieną kartą.
Kuo daugiau žaidimų perku, tuo labiau galvoju, kad niekas nemoka gaminti gerų įdėklų. Pret-a-porter įdėklai man užkliuvo, todėl kad buvo be dangtelių. Šie įdėklai, o gal tiksliau juos būtų vadinti resursų dėžutėmis turi dangtelius, bet nėra kaip tvarkingai sudėti juos į dėžę, turi tiesiog įmesti (Beje, dangteliai atsidaro, kai neši ir viskas išsibarsto, tai kam tie dangteliai?). Pret-a-porter šitą situacija bent jau išsprendė teisingai, nes jų įdėklai užsideda labai tiksliai vienas ant kito. Jeigu norite sužinoti kaip atrodo iš tiesų geras įdėklas pažiūrėkite žaidimą Parks: įdėklai su dangteliais, labai gražiai susideda į dėžutę ir negana to dar padaryti tematiški! Wow, iš to galėtų pasimokyti visi.
Taisyklių knygutė yra chaotiška. Mano didžiausia problema su taisyklių knygute, kad trūksta gerų pavyzdžių iš žaidimo kaip atlikti vieną ar kitą dalyką. Taisyklių knygutėje yra surinktos visos žaidimo kortelės. Yra paveiksliukas, kortelės pavadinimas ir tekstas, kuris yra ant kortelės. Kokia iš to nauda? Kodėl nėra detalesnio paaiškinimo ir pavyzdžių kaip teisingai naudoti kortelę? Patys tekstai ant kortelių yra gan aiškus, BET, ir tas bet yra labai didelis, žaidimas naudoja daug specifinės terminologijos, ko pasekoje perskaitai sakinį, supranti jo logiką, bet, kadangi, nežinai terminologijos, tai tas sakinys skamba kaip paukščių kalba. Kai žinai terminologiją, viskas aišku, bet kai esi naujokas, taisyklių knygutė visiškai nepadeda šituo atveju.
Kas mane tikrai labai erzina – taisyklių knygutės maketavimas. Įsivaizduokite yra paryškintas blokas su užrašu „svarbu!“ ir tuomet į tą bloką įterpiama kortelė, kuri neturi nieko bendro su bloko tekstu. Kas sugalvojo, kad tai yra gera idėja?
Beje, ant žemėlapio žetonų yra ikonos, vėl gi daug naujų ikonų išmokti nėra lengva, bet bent jau nėra teksto, ant kortelių yra tekstas, kodėl nebuvo galima panaudoti tų pačių ikonų? Man nepatinka, tokie žaidimų ne vientisumai. Arba visur naudoji tekstą arba sugalvoji universalią ikonų sistemą, tai žymiai palengvina žaidimo išmokimą.
Jeigu jau užsiminiau apie korteles. Kiekviena kortelė turi po savo unikalų sakinį. Šis žaidimas pakliūna į spąstus į kuriuos pakliūna visi panašūs žaidimai. Pirma, kadangi, kiekvienas sakinys yra unikalus neįmanoma žinoti ar kiti žaidėjai nesukčiauja. Ir jie gali sukčiauti netyčia, nes neteisingai suprato taisykles ar neteisingai perskaitė vieną žodį. Antra, kadangi, ant kortelių yra tekstas, o ne ikonos, tai sunku padaryti optimalų ėjimą, nes gali tiesiog pamiršti, kas buvo parašyta.
Žaidime taip pat yra atskira knygutė skirta pristatyti pasauliui. Kam to reikia? Pasaulis turi atsiskleisti per žaidimo mechanikas ir iliustracijas ant kortų, o ne per atskirą knygutę.
Žaidime yra milžiniški kauliukai. Tokių didelių dar nesu matęs, labai smagu juos ridenti.
Kai nusipirkau Power Grid, galvojau: wow, tokia didelė dėžutė kaip aš ją nusinešiu pas draugus? Tuomet nusipirkau Pret-a-porter… Tačiau Vindication nuneša visus laurus. Jinai didesnė nei dvi Power Grid žaidimo dėžutės.
Vietoje meeple, žaidėjai naudoja geležinius žetonus, kurie įsistato į stovelius. Kodėl? Ar nebuvo galima naudoti meeple? Ar nebuvo galima naudoti miniatiūrų?
Žaidime taip pat yra trikampiai, kartoniniai kiekvieno spalvos žaidėjo herbai ir trikampiai, geležiniai kiekvieno žaidėjo spalvos herbai, kurie niekam nereikalingi. Kam?
Pirmo žaidėjo žymeklis yra miniatiūra, nes…
Kadangi, žaidimas iš kickstarter, tai ateina kartu su dideliu skaičiumi papildymų. Perskaičius taisykles mane sudomino tik du. Standartiniame žaidime kiekvienas gauna po vieną slaptą misiją. Pirmasis mane sudominęs papildymas leidžia prikaupti tiek slaptų misijų kiek nori. Pabadžius praktiškai, šis papildymas nepasiteisino. Žaidėjai neieško papildomų misijų, o tie kurie jas gavo dažniausiai negavo jokių papildomų taškų.
Antrasis sudominęs mane papildymas leidžia kiekvienam kompanionui surasti po gyvūną. Gyvūnai sustiprina kompanionų galias, bet trūksta detalaus paaiškinimo kaip kiekviena gyvūnų korta veikia, todėl gali kilti keblumų su šiuo papildymu. Šis papildymas irgi nepasiteisino. Nors yra nerealių gyvūnų, tačiau yra labai daug beverčių, todėl realiai gauni tik 3 taškus, geriau jau įsigyti kompanioną.
Aš norėčiau, kad kas nors pagamintų Essential Edition. Jeigu aš tai daryčiau, tai išmesčiau visus įdėklus, plastikiniai, užsegami maišeliai kuo puikiausiai tinka laikyti resursams. Išmesčiau visus nereikalingus papildimus ir daug vietos užimančias miniatiūras. Metalinius herbus pakeisčiau į miniatiūras panašiai kaip Room 25 žaidime. Pirmo žaidėjo žymeklis būtų tiesiog kartoninis žetonas kaip Pret-a-porter žaidime. Sumažinčiau žemėlapio dydį, kas savo ruožtu leistu naudoti mažesnę dėžę žaidimui. Manau, galėčiau sutalpinti žaidimą į Ticket to ride dydžio dėžę.
Žaidime yra kintamos pabaigos sąlygos. Kiekvieną partiją žaidėjai pradeda turėdami dvi sąlygas, tačiau žaidimo eigoje pasiekdami tam tikrus taškus (30, 45, 60, 75) išsitraukia po naują pabaigos sąlygos kortelę. Savo pirmoje partijoje, pasiekus 30 taškų ištraukiau pabaigos sąlygą, kuri jau buvo įgyvendinta. Jeigu sakysiu, kad tai buvo mano didžiausias nusivylimas šiais metais, tai nedaug sutirštinsiu spalvas. Būna žaidimai, kurie nesukelia emocijų, būna žaidimai, kurie nepatinka, bet tai pirmas kartas, kai žaidimas sukėlė nusivylimo jausmą.
Aišku, po pirmo žaidimo nepasidaviau. Antrame žaidime vienas žaidėjas nusipirko kortą, kuri leidžia naikinti žaidimo pabaigos sąlygas. Žaidėjas panaikino dvi lengviausiai pasiekiamas sąlygos, nors niekas net nebuvo priartėjęs prie jų įgyvendinimo. Žaidimas buvo kančia ir užtruko be proto daug laiko. Teoriškai kintamos žaidimo pabaigos sąlygos skamba labai įdomiai, realybėje tai didžiulė nesąmonė. Arba žaidimas baigiasi anksčiau nei tu tikėjaisi ir tai sukelia neigiamas emocijas arba žaidimas tęsiasi be proto ilgai, kas yra neigiamos emocijos.
Pagal sudėtingumą internautai šį žaidimą vertina kaip lengvesnį už Power Grid, bet jie yra neteisūs. Taisyklių skaičius šitame žaidime turbūt trigubas dėl ko žaidimą labai sunku pristatyti naujiems žaidėjams. Kai kalbi apie tematiškus žaidimus, Power Grid nėra tas žaidimas, kuris ateis pirmas į galvą, vis dėl to Power Grid yra dešimt kartų labiau tematiškas nei šis, kas vėl gi apsunkina žaidimo pristatymą naujiems žaidėjams. Didžiausia problema naujiems žaidėjas yra tai, kad žaidime vieno ėjimo metu galima atlikti 8 veiksmus, bet eilės tvarka yra nesvarbi. Ir tuomet žmonės tiesiog pamiršta ką darė, o ko ne. Jeigu eilės tvarka būtų griežtai nustatyta, žaidimas būtų lengvesnis.
Daug teksto, bet iš principo viskas tik priekaištai žaidimui. Pakalbėkime apie patį žaidimą. Tai yra atviro pasaulio tipo žaidimas. Atviras pasaulis reiškia, kad žaidėjas gali daryti ką nori. Nėra vieno konkretaus kelio į pergalę. Yra daugybė skirtingų būdų užsidirbti taškų. Atviro pasaulio žaidimų nėra daug ir tai yra vienintelis, kurį esu žaidęs.
Žaidimo žemėlapis kuriamas žaidžiant, kas teoriškai padidina peržaidžiamumo faktorių, realybėje labai stipriai padidina sėkmę.
Kaip jau minėjau anksčiau žaidėjas savo ėjimo metu gali atlikti 8 veiksmus. Yra tik vienas privalomas veiksmas – judėjimas. Kiekvieno ėjimo metu reikia pajudėti bent vieną langelį. Žemėlapis yra kuriamas iš šešiakampių, o judėjimas vyksta trikampiais, kurie susidaro tarpuose. Judėti galima bet kuriuo metu: pradžioje, gale ar tarpe tarp kitų veiksmų.
Aktyvavimas leidžia gauti tam tikros rūšies kubų iš savo personažo arba jo kompanionų. Už gautus kubus galima pirkti naujus kompanionus arba juos versti į geresnius kubus, už geresnius kubus galima įsigyti dalykus duodančius daugiau taškų bei papildomų gerų galių.
Poilsis arba apsilankymas. Apsilankymas reiškia apsilankyti viename iš šešiakampių. Iš principo šešiakampiai yra dviejų rūšių. Tie, kurie duoda kubus arba tiek kurie leidžia kubus iškeisti į kitus dalykus.
Kontroliuoti regioną. Kontroliuojamas regionas duoda taškų, kai jame apsilanko kiti žaidėjai, tuo momentu kai pakontroliuojamas ir žaidimo gale. Kontroliuojamas geras regionas geroje vietoje gali uždirbti dešimt ar net visus dvidešimt taškų per žaidimą.
Nusipirkti patirtį – tai leidžia nusipirkti diplomą, kuris žaidimo gale padės įrodyti, kad jūs esate tam tikros srities meistras. Šiaip nelabai naudingas dalykas, bet žaidimo gale gali padėti gauti 5-7 taškus.
Reabilituotis. Kai žaidimas vadinasi reabilitacija būtų keista, jeigu nebūtų tokio veiksmo. Iš principo nenaudingas veiksmas, nebent kortos sukrinta taip, kad netyčia pavyksta. Tačiau specialiai siekti yra laiko švaistymas.
Atgauti įtaką – veiksmas leidžia susirinkti kubus. Jis skirtam tam atvejui, jeigu įvarėte save į kampą. Jeigu žaidžiate teisingai tai neturėtumėte įvaryti savęs į kampą.
Žodžiu, žaidimo metu visi žaidėjai kartoja kombinaciją šitų veiksmų kol netikėtai žaidimas baigiasi. Žaidime temos nėra. Tai yra šimtas būdų kaip konvertuoti vienus kubus į kitus, tam kad galiausiai galėtum nusipirkti taškus. Kuo geresni kubai, tuo daugiau taškų gausite.
Pakalbėkime apie sėkmę žaidime. Kiekvienas žaidėjas žaidimo pradžioje gauna likimo kortelę. Likimo kortelė nurodo startinę vietą ir kokį kompanijoną gauni. Kompanijonas realiai suformuoja tavo startinę strategiją. Startinė vieta kaip numeris yra visiškai nesvarbi, svarbus momentas kur tu esi kitų žaidėjų atžvilgiu. Ar tu esi šalia kitų žaidėjų, ar kiti žaidėjai yra susigrūdę priešingoje žemėlapio pusėje ir tu esi paliktas vietas.
Kiekvienas žaidėjas žaidimo pradžioje gauna po du slaptus tikslus iš kurių gali išsirinkti vieną. Čia sėkmės yra mažiau, nes galima pasirinkti. Bendrai paėmus, tikslai neduoda daug tašku, todėl geriau juos ignoruoti ir bandyti užsidirbti daug taškų kitais būdais.
Žemėlapis sudaromas iš šešiakampių kortelių, kurios yra traukiamos aklai iš maišo. Kortelės yra nelygiavertės. Vienas žaidėjai lankys dažnai žaidimo pradžioje, kitas - gale; vienų kortelių yra tik po vieną, kitų po tris. Tai ką gauni šalia savo startinės pozicijos gali padėti tau išsiveržti stipriai į priekį arba ne…
Kaip jau minėjau anksčiau, kalba yra labai svarbi šitame žaidime, nes ant kiekvienos kortelės yra po sakinį ir nemokant anglų kalbos neįmanoma šito žaidimo žaisti.
Daugybė apžvalgininkų gyrė šitą žaidimą ir kaip supratote perskaitę šitą tekstą aš neturiu už ką pagirti šitą žaidimą. Sėkmės įtaka žaidimui yra didelė. Temos nėra ir viskas susiveda tik į kubų stumdymą. Taisyklių knygutė šiaip sau. Komponentai beprasmiškai dideli. Kintama pabaigos sąlyga reiškia, kad nežinai kiek laiko užtruks partija. Kur tas smagumas apie kurį visi kalba? Prie viso to dar ir be protiška kaina. Negaliu niekam rekomenduoti šito žaidimo.
Žaidimo trukmė: 90-240min.
Žaidėjų skaičius: 2-5.
Sudėtingumas: 3.08 (sudėtingas).
Sukūrimo metai: 2018
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: fantastika, sala, išgyvenimas, medžioklė, tyrinėjimas.