Stalo žaidimas. Power Grid
Tai pirmas mano įsigytas žaidimas skirtas šešiems asmenims. Kažkodėl tai nėra populiarus žaidėjų skaičius tarp stalo žaidimo kūrėjų.
Šis žaidimas šiek tiek paprastesnis nei Puerto Rico, todėl man patinka labiau, tačiau sakydamas šiek tiek paprastesnis, taip pat noriu pasakyti, kad tai gana sudėtingas žaidimas ir jame daug skaičiavimo.
Žaidimą galima žaisti ant Vokietijos arba Jav žemėlapio. Tai yra fainas dalykas, kad žaidimo kūrėjai pagalvojo, jog galima išnaudoti abi žaidimo lentos puses. Asmeniškai aš, nelabai pastebėjau skirtumų tarp abiejų pusių, neatrodo, kad vienas žemėlapis būtų sunkesnis už kitą.
Žaidimas susideda iš trijų etapų. Esminis skirtumas pirmame etape viename mieste gali būti tik vienas elektros tiekėjas, antrame – du, trečiame – trys.
Žaidimas susideda iš tam tikrų besikartojančių žingsnių. Pirmiausiai išsiaiškinama žaidėjų ėjimo tvarka. Tada vyksta elektrinių aukcionai. Vienas žaidėjas gali turėti nedaugiau nei tris elektrines. Aukcione dalyvauti nėra būtina. Trečiame žingsnyje perkami resursai reikalingi elektrinėms veikti. Yra keturių rūšių resursai: anglis, nafta, šiukšlės, uranas. Tiesa, taip pat yra vėjo, saulės ir hidro elektrinės, kurioms nereikia resursų.
Ketvirtame žingsnyje yra tiesiami elektros tinklai. Žemėlapis yra padalintas į šešias dalis. Priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus dalyje žemėlapio nėra žaidžiama. Pavyzdžiui žaidžiant trim žaidėjams reikia pasirinkti tik tris gretimas žemėlapio dalis, žaidžiant penkiems – penkias. Naujokai gali nepastebėti, bet kiekviena sritis turi savo „kainą“, jeigu galima taip sakyti. Ta prasme vienoje srityje perėjimas iš vieno miesto į kitą yra labai pigus, kitoje labai brangus. Taip galima reguliuoti žaidimo sudėtingumą, jeigu supranti ką darai. Jeigu norite, kad žaidimas būtų ilgesnis ir sudėtingesnis reikia specialiai nesirinkti pigių zonų.
Bet grįžkime prie elektros tinklų tiesimo. Pirmame ėjime niekas neturi jokių miestų, statyti nėra būtina, tačiau yra naudinga išsirinkti strategiškai gerą vietą. Jeigu pirmame ėjime sugebi užimti du miestus, ateityje tai gali išaugti į didžiulį pranašumą. Norint pasirinkti vietą, geriausia nesirinkti kampe, nes kiti žaidėjai gali tave užblokuoti. Taip pat rekomenduočiau atidžiai pažiūrėti į žemėlapį, nes yra keletas vietų, kur perėjimas iš vieno miesto į kitą nieko nekainuoja. Elektros tinklų tiesimo atveju reikia sumokėti miesto mokestį, kuris pirmame etape yra dešimt elektro ir atstumo tarp miestų mokestį, jeigu atstumo nėra, tuomet gaunate geriausią įmanomą pasiūlymą.
Paskutinis žingsnis yra biurokratija, kurios metu žaidėjams yra išmokami pinigai už apšviestus miestus bei atnaujinama resursų rinka.
Jeigu užsiminiau apie resursų rinką, tai turbūt įdomiausia mechanika šitame žaidime. Pirmas perkantis žaidėjas gauna geriausią kainą kiekvieno resurso, paskutinis – blogiausią. Anglis, nafta, šiukšlės brangsta kas tris resursų vienetus. Įdomiausia dalis yra ta, kad jeigu visi žaidėjai turi tik anglimi kūrenamas elektrines, tai iš pradžių kaina kils, o kažkuriuo metu paskutiniam žaidėjui apskritai gali nelikti resursų.
Kiekvienas žaidėjas gali turėti du kart tiek resursų kiek reikia jo elektrinei, todėl resursus galima pirkti vien tam, kad konkurentui jie kainuotų brangiau. Kita vertus, jeigu šitame etape tau resursai yra pigesni, nei kitame, tai būtų protinga užsipirkti jų ateičiai.
Šitas žaidimas yra ypatingas tuo, kad suteikia didelį pranašumą paskutiniam, silpniausias žaidėjui. Visi etapai išskyrus elektrinių aukcioną yra pradedami nuo silpniausio žaidėjo.
Apibendrinant galiu pasakyti, kad reikės atlikti daug matematinių skaičiavimų ir jeigu skaičiuoti mintinai nėra jūsų stiprybė, pasiruoškite skaičiuotuvus, tačiau, aš manau, jog tai tikrai labai smagus žaidimas.
Žaidimo trukmė: 2-5 val.
Žaidėjų skaičius: 2-6.
Žaidimo kalba: taisyklės lietuvių kalba.
Žaidimo kategorija: strateginis - ekonominis.