Stalo žaidimas. Pulsar 2849
Kaip galite atspėti iš žaidimo pavadinimo, šio žaidimo tema – ateities kosmosas. Šitame žaidime yra lygiai nulis temos. Taip, žaidėjų figūros vietoj paprastų kubelių yra raketos. Taip lenta yra juoda, nes kosmosas, bet dėl to žaidimas nesijaučia, kad būtų kosminis. Jeigu Excel foną pasikeisite į juodą, dėl to neatrodys, kad skaičiuojate kosminius dalykus.
Šio žaidimo autorius yra Vladimír Suchý, jis taip pat yra žaidimų Last Will bei The Prodigals Club (apie kurį kalbėsiu ateityje) autorius. Visi šio dizainerio žaidimai pasižymi tuo, kad juose yra nulis ar arti nulio teksto, bet už tai yra milijonas ikonų. Šio dizainerio žaidimai taip pat pasižymi tuo, kad pasiruošimo laiko jiems reikia daugiau nei bet kurio kito man žinomo dizainerio žaidimams.
Pabandykite suskaičiuoti ko reikia norint pasiruošti šitam žaidimui: padėti centrinę žaidimo lentą; ant lentos išmaišyti ir išdėlioti galaktikas; išsirinkti tris tikslus; išsirinkti tris technologijų lentas; išmaišyti siųstuvų korteles, kortelės yra trijose grupėse, kiekvieną grupę reikia maišyti atskirai; išmaišyti bonusų korteles; sudėlioti plius/minus žetonus; sudėlioti ginodinus ir pergalės taškus už juos; padėti kauliukų lentą bei sudėlioti startines žaidėjų pozicijas ir galiausiai išdalinti žaidėjams jų komponentus. Pavargote skaityti? Pasiruošimas kaip nieko gali užtrukti pusę valandos.
Kadangi, kiekvieną žaidimą galima žaisti su skirtingomis technologijų lentomis bei skirtingomis žaidėjų namų planetomis, tai prieš kiekvieną partiją reikia daryti bent jau šiokį tokį taisyklių paaiškinimą. Kam tai smagu? Visi nori pradėti žaisti kuo greičiau.
Pakalbėkime apie pačią įdomiausią žaidimo dalį. Pirmasis žaidėjas išrita kauliukus ir sudėlioja ant lentos. Priklausomai nuo to kokie kauliukai iškrito yra nustatoma mediana. Toliau žaidėjai traukia kauliukus pagal gyvatės taisyklę, kas trijų žaidėjų žaidime reiškia: pirmas paima vieną kauliuką, antras paima vieną kauliuką, trečias paima du kauliukus, antras paima antrą kauliuką, pirmas paima vieną kauliuką. Tai įdomus kauliukų traukimo būdas, pirmas žaidėjas gali pasiimti patį geriausią kauliuką, bet antras pirmo žaidėjo kauliukas gali būti labai blogas, nes reikia rinktis iš to ko kiti žaidėjai nenorėjo. Tačiau tai nėra įdomiausia žaidimo dalis.
Ant kauliukų pasirinkimo lentos yra dvi trasos: iniciatyvos ir inžinierių. Jeigu imi kauliukus kairėje medianos pusėje tuomet gauni paeiti vienoje iš trasų į priekį, jeigu imi kauliukus dešinėje pusėje tuomet gauti paeiti atgal. Paimdamas aukštos vertės kauliuką gali prarasti pirmą poziciją, paimdamas žemos vertės kauliuką gali išsiveržti į priekį. Man šitas dalykas patinka nerealiai, vien dėl šito dalyko, aš norėčiau, kad žaidimas man patiktų. Deja, likusi žaidimo dalys yra mažiau įdomi nei duomenų vedimas į Excel lenteles.
Kai žmonės išsirenka kauliukus, tuomet pagal eilės tvarką žaidėjai atlieka veiksmus. Nors žaidime tikrai nėra milijono vietų, bet kartais atrodo, kad tikrai yra. Ir, tiesa pasakius, kartais kauliukų pasirinkimas užtrunka ilgai, nes žaidėjas nežino ką daryti ir bando peržiūrėti visus variantus. Kitais atvejais kauliukų pasirinkimas neužtrunka, bet tuomet kai reikia daryti ėjimą atrodo, kad žaidėjas sustingsta.
Kokius veiksmus gali daryti žaidėjas? Pats paprasčiausias veiksmas yra skirsti. Žaidėjas turi skristi tiksliai tiek laukų kokios vertės kauliuką jis turi, nebent turi papildomų modifikatorių. Žaidimo pradžioje skristi bet kuria kryptimi yra gerai, žaidimo gale apskaičiavimas kur skirsti užtrunka visą amžinybę, gerų vietų nėra daug, plius reikia atsižvelgti į visus turimus modifikatorius.
Jeigu skrydis baigsis ant galaktikos, kuri turi laisvų mėlynų planetų, tuomet žaidėjas gaus bonusą arba galės paimti bonuso žetoną. Bonusai ant galaktikų gali būti: du balti kubeliai, kauliukų verčių modifikatoriai, ginodinai, raudoni kauliukai (apie viską detaliau kiek vėliau).
Jeigu skrydis baigsis ant pulsaro, tuomet žaidėjas privatizuos pulsarą. Kiekvienas žaidėjas maksimum gali turėti 6 pulsarus.
Antras veiksmas – užpatentuoti technologiją. Vieną technologiją gali užpatentuoti maksimum du žaidėjai. Tai yra labai keista, nes dviejų žaidėjų žaidime visi gali prieiti viską. Keturių žaidėjų žaidime, sakyčiau galimybių yra per mažai.
Pirmame raunde yra trys technologijos, kurias galima užpatentuoti, kiekviename sekančiame raunde atsiveria keletas papildomų technologijų. Gudrus dalykas, kad raundų sekimo žymeklis, taip pat rodo, kurios technologijos žaidėjams prieinamos.
Trečias veiksmas – paimti siųstuvą. Siųstuvai gali duodi tam tikrą taškų skaičių iš karto, tam tikrą taškų skaičių kiekvieno raundo gale, tam tikrą skaičių baltų kubelių ir dar keletą kitų bonusų. Pirmuose raunduose galbūt verta pirkti siųstuvus, bet aš nemanau, kad verta į juos kreipti dėmesio antroje žaidimo pusėje.
Ketvirtas galimas veiksmas, jeigu žaidžiate su namų planetomis, tuomet galite įgyvendinti namų projektą, pradedantiesiems rekomenduoja žaisti be namų planetos.
Penktas ir šeštas veiksmai yra paimti girodiną ir paimti kauliuko vertės modifikatorių. Niekada žaidime neturėtumėte atlikti šitų veiksmų. Tiek girodiną, tiek kauliuko vertės modifikatorius turėtumėte gauti atlikdami kitus veiksmus.
Septintas veiksmas – aktyvuoti pulsarą. Privatizuoti pulsarai duoda vieną tašką žaidimo gale, ginodinai duoda vieną tašką žaidimo gale. Bet įdėjus ginodiną į pulsarą, kiekvieno raundo gale jis duos taškų. Žaidime yra vieno, dviejų, trijų taškų vertės pulsarai, tačiau taškų galima uždirbti gerokai daugiau, pavyzdžiui vieno raundo gale žaidėjas gavo 22 taškus ir tai nėra sudėtinga pasiekti, sakyčiau, kad net ir 30 taškų nėra sunku pasiekti.
Kaip jau galėjote tarp eilučių suprasti, paprastai žaidėjai vieno ėjimo metu gali panaudoti du kauliukus. Žaidime aštuoni raundai, vadinasi iš viso 16 kauliukų. Ne visai. Be baltų kauliukų, taip pat yra raudonas kauliukas. Per raundą žaidėjas gali panaudoti tik vieną raudoną kauliuką. Lengviausias būdas gauti raudoną kauliuką yra iškeisti keturis baltus kubus, bet yra ir kitų būdų kaip gauti raudoną kauliuką. Tikėtis kiekviename raunde gauti po raudoną kauliuką yra optimistiška. Kita vertus jeigu per visą žaidimą neturėjote bent jau keturių raudonų kauliukų, tai greičiausiai žaidėte neteisingai.
Leiskite pakalbėti apie dar vieną dalyką, kuris man nerealiai patinka šitame žaidime. Kiekvienoje partijoje yra trys tikslai. Tarkim, įgyvendinę tikslą gausite 5 taškus. Jeigu sumokėsite du baltus kubelius galėsite gauti dar 5 taškus. Jeigu sumokėsite dar tris kubelius, tuomet galėsite gauti dar 5 taškus. Kitaip sakant, jeigu teisingai sužaisite, galėsite už tikslo įgyvendinimą surinkti net 15 taškų, bet jeigu sužaisite labai neteisingai tai gausite tik 5. Tai antras įdomus dalykas šitame žaidime.
Žaidimo komponentai yra normalūs. Ta prasme nėra už ką girti, bet negaliu peikti. Žaidimas užima be proto daug vietos ant stalo. Ne kiekvienas virtuvinis stalas turės pakankamai vietos tokiam žaidimui. Šitam žaidimui tikrai reikia šiek tiek didesnio nei standartinio stalo.
Kaip jau minėjau pradžioje, šitame žaidime kalbos nėra, bet yra milijonas simbolių. Pirmą kartą žaidžiant paaiškinti visus simbolius bus biški sunku, bet jeigu žmonės turi atmintį, antra partija neturėtų būti sudėtinga.
Ant žaidimo dėžutės parašyta, kad žaidimo trukmė yra 60-100 minučių. Galbūt du patyrę žaidėjai gali įveikti žaidimą per valandą, visiems kitiems reikės minimum dviejų valandų. Bet žaidimo trukmė nėra blogiausias dalykas. Blogiausias dalykas yra, kad žaidime nėra interakcijų tarp žaidėjų. Jeigu žaidėjas daro ėjimą dvidešimt minučių, tu tiesiog sėdi ir lauki. Tau visiškai neįdomu ką jis veikia ar kodėl veikia. Taip, kitas žaidėjas gali paimti siųstuvą, kurio tu nori; užblokuoti technologiją, kurios tu nori, bet šitame žaidime yra tiek daug pasirinkimų, kad tai nereiškia mirties tau. Tai reiškia, kad tavo ėjimas užtruks irgi dvidešimt minučių, kol pergalvosi visus variantus. Ir, tiesa pasakius, tie užblokavimai yra tokie reti, kad dažniausiai tiesiog sėdi ir galvoji apie gyvenimo prasmę.
Bendrai paėmus aš norėčiau pasakyti, kad žaidime visko yra per daug. Taip, daug komponentų suteikia daugiau peržaidžiamumo, bet ilgi žaidėjų ėjimai reiškia, kad pirma partija bus nuobodi ir antros nenorėsi žaisti, tai kam tas teorinis peržaidžiamumas? Aš manau, kad žaidimas būtų smagesnis, jeigu nebūtų technologijų lentų, jeigu nebūtų siųstuvų, tai sumažintų pasirinkimo variantus, sumažintų simbolių skaičių, kas savo ruožtu pagreitintų ėjimus.
Aš šito žaidimo niekam nerekomenduoju, bet neabejoju, kad yra žaidėjų, kuriems patinka min-maksinti kiekvieną ėjimą ir šis žaidimas tikrai ras savo fanus.
Žaidimo trukmė: 120 - 180min.
Žaidėjų skaičius: 2-4.
Sudėtingumas: 3.34 (sudėtingas).
Sukūrimo metai: 2017
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: kauliukai, įdarbinimas, kosmosas.