Stalo žaidimas. Kauno žvėris

Šis žaidimas sulaukė lygiai nulio dėmesio 2022 metais. Man dėl to pasidarė liūdna, todėl nusprendžiau nusipirkti žaidimą ir parengti šį tekstą istorijai.

Pradėkime nuo svarbiausio dalyko. Šis žaidimas buvo išleistas kaip dalis Kaunas Europos kultūros sostinė 2022. Jis savo tema ir išvaizda buvo pritaikytas prie visų kultūros sostinės renginių. Aš darysiu spėjimą, kad pagrindinė šito žaidimo auditorija turėjo būti užsienio turistai, kurie atvyko į renginius, todėl žaidimas buvo išleistas dviem kalbom: lietuvių ir anglų. Nesu tikras kiek turistų jį įsigijo, bet darysiu spėjimą, kad bendrai žaidimo kopijų nebuvo parduota daug.

Man labai patinka šito žaidimo išvaizda. Ne, jinai tikrai nelaimės gražiausių žaidimų apdovanojimų, jinai yra minimalistinė, kaip ir visa Europos kultūros atributika, bet jinai mane veža. Aš norėčiau pamatyti daugiau stalo žaidimų šitame pasaulyje. Aš norėčiau, kad šitame pasaulyje būtų sukurtas rimtas, 90 minučių, strateginis (euro) žaidimas. Deja, šis žaidimas nėra tai, šis žaidimas tik fileris.

Žaidimo taisyklės yra gana paprastos. Žaidėjai iš keturių didelių kortų susikuria žemėlapį, kuriame reikės gaudyti Kauno žvėrį. Žaidėjai kiekvieno ėjimo metu iš savo rankos pasirenka vieną kortelę, kurią norės žaisti. Kiekviena kortelė turi po du veiksmus, kurie bus įvykdyti (jei įmanoma) eilės tvarka nuo viršaus žemyn. Būkim sąžiningi, beveik niekada žaidime nesijaučia, kad turi tobulą kortą ėjimui, todėl dažniausiai stengiesi išsirinkti geriausią variantą iš savo turimų.

Žaidimo įdomumas, unikalumas yra tame, kad žvėris taip pat juda naudodamas tas pačias korteles kaip žaidėjai. Prie žvėries atverčiamos dvi kortos. Jeigu daugiau žaidėjų savo ėjimui pasirenka raudonas kortas, tai žvėris vykdo kairiąją kortelę, jeigu daugiau žaidėjų pasirenka juodas kortas, tuomet žvėris vykdo dešiniąją kortelę.

Tai kokie yra tie veiksmai, kurie pavaizduoti ant kortelių?

Batas – paeiti tiek kartų, kiek batų pavaizduota. Jeigu yra rodyklė - eiti rodyklės kryptimi, jeigu nėra – kur nori. Kopėčios - pakeisti aukštą. Dovana – pritraukti kitą žaidėją arba žvėrį. Širdelė nueiti prie kito žaidėjo ar žvėries. Vaiduoklis – išgąsdinti kitą žaidėją. Paslaptis – išgirsti paslaptį.

Žaidėjas pirmas surinkęs 10 paslapčių laimi žaidimą.

Aš nesu matęs žaidimo su panašią judėjimo mechanika ir mane jinai tikrai sužavėjo. Jeigu ši mechanika yra unikali šitam žaidimui, būtų labai liūdna, nes ne daug žmonių apie ją sužinos.

Pagyriau žaidimą, dabar pakalbėkime apie trūkumus.

Taisyklių knygutė galėtų būti geresnė. Pavyzdžiui širdelės taisyklė yra suformuluota taip: gali paeiti link kito žaidėju, jeigu jis yra 1 laukelio atstumu. Ką tai reiškia? Ar tai reiškia, kad kitas žaidėjas turi būti gretimame langelyje, ar tu, laisvas langelis, žaidėjas? Išspręsti lietuvių kalbos subtilybes galima paprastu pavyzdžiu, kurio, deja, žaidime nėra.

Žaidime yra trijų žaidėjų žaidimo pavyzdys. Pirmas žaidėjas nulipa kopėčiomis, paslapties veiksmas neįvyksta. Antras žaidėjas paeina ir sutikęs žvėrį gauna paslapties kortelę, dovanos veiksmas neįvyksta. Žvėris bando išgąsdinti žaidėjus, bet veiksmas neįvyksta, tuomet žvėris paeina. Trečias žaidėjas paeina, vaiduoklio veiksmas neįvyksta. Net ir norint sunku sugalvoti blogesnį pavyzdį nei pateiktas. Iš pateikto pavyzdžio mes tik sužinojome kaip žaidėjai vaikšto t. y. paaiškino patį lengviausią veiksmą. Taip pat sužinojome kaip neįvyksta trys sudėtingesni veiksmai: paslaptis, dovana, vaiduoklis. Tačiau iš tiesų ko reikia, tai kad sužinotume kaip įvyksta paslaptis, širdelė (arba dovana) ir vaiduoklis.

Paslapties veiksmas yra pats sudėtingiausias žaidime ir aš nemanau, kad jis turi būti toks sudėtingas. Paslapties veiksmas suformuluotas taip: Du žaidėjai (arba žvėris ir žaidėjas) turi atsidurti tame pačiame langelyje. Jeigu kitas žaidėjas neturi nei vienos paslapties, niekas neįvyksta. Jeigu kitas žaidėjas turi daugiausiai paslapties kortelių iš visų žaidėjų, tuomet paimama kortelė iš jo. Jeigu kitas žaidėjas turi kortelių, bet nedaugiausiai tuomet paslapties kortelė paimama iš kaladės.

Ką daro šita taisyklė? Jeigu tu pirmauji žaidime, tai neleidžia tau lengvai laimėti. Kita vertus, jeigu tu atsilieki žaidime, tai tavęs neskriaudžia. Bet ar tikrai to reikia?

Kodėl negalėtų būti taisyklė suformuluota taip: jeigu kitas žaidėjas turi paslapties kortelę, tuomet paimk iš jo; jeigu tai žvėris - kortelę paimk iš kaladės. Ar žaidimas yra mažiau subalansuotas? Taip. Ar žaidimas pasidaro nedraugiškas? Taip. Aš paprastai pasisakau prieš nedraugiškus dalykus žaidimuose, bet šiuo atveju: koks skirtumas? Žaidimas trunka 15 minučių. Sužaidei vieną partiją, užmiršai, sužaidei kitą partiją. Tai yra greitas žaidimas, todėl taisyklės turi būti paprastos be jokių išimčių.

Komponentai. Man patinka eitukai. Tai nėra miplai, kuriuos esame įpratę matyti daugelyje žaidimų ir tai yra smagu. Dėžutė yra neadekvačiai didelė. Net nekeičiant komponentų dydžio viskas (išskyrus taisyklių knygutę) be jokių problemų tilptų į Point salad dydžio dėžutę. Tačiau atsižvelgiant į tai kokio tipo žaidimas tai yra aš norėčiau, kad viskas tilptų į Ultra Tiny Epic Galaxies žaidimo dėžutę. Aišku, norint tą pasiekti, reikėtų pergalvoti komponentus.

Paslapčių kortelės man patinka, nes galiu pamatyti daugiau piešinių stiliumi, kuris mane veža. Tekstas ant kortelių yra beprasmis, bet jis žavingas. Ir, taip, aš perskaičiau visas paslaptis. Tačiau ar tikrai čia reikalingos kortelės? Kodėl negalėtų būti tiesiog kubeliai? (Atsakymas – galėtų).

Esu matęs blogesnių kortelių žaidimuose, bet jeigu reiktų sudarinėti top10, deja, šitas žaidimas patektų. Ar Lietuvoje nėra nei vienos firmos, kuri gali atspausdinti kokybiškas kortas?

Ko tikrai pasigedau, tai paruoštukų žaidėjams. Taip, žaidime yra tik 5 veiksmai, bet širdelė ir dovana nuolatos maišosi, tai nėra unikalus veiksmas, todėl visuomet turi pasitikrinti širdelė: tai aš einu, ar kitas žaidėjas ateina?

Laikas pakalbėti apie patį blogiausią dalyką. Aš mokėjau už šį žaidimą 32.99 euro (Pastaba: teksto skaitymo metu, kaina gali būti pasikeitusi). Pagal turinį, kurį gaunate, žaidimas nevertas tokios kainos. Palyginimui žaidimai, kuriuos aš nusipirkau pigiau Ultra Tiny Epic Galaxies (18 eurų), Ticket to ride: London (19 eurų), Point salad (20 eurų), Onitama (24 eurai), Carcassonne (27 eurai) (Pastaba: šitų žaidimų, kainos tikrai yra pasikeitę). Visų tų žaidimų komponentai yra šviesmečiais geresnės kokybės.

Norint sužinoti paslaptį, reikia atsidurti tame pačiame langelyje kaip žvėris, bet žaidime strategijos nėra. Tu negali žinoti, kaip kitų žaidėjų veiksmai įtakos žvėrį ar tave. Viename ėjime galbūt gausi tiksliai tai ko tikėjaisi, tačiau kitame ėjime kas nors gali panaudoti dovaną ar vaiduoklį ir tavo ar žvėries pozicija pasikeis. Šitame žaidime neverta nieko planuoti, reikia tiesiog žaisti greitai ir tikėtis, kad pasiseks. Šis žaidimas sukelia chaoso jausmą. Geriausia su kuo galiu jį palyginti, tai su tuo kaip vaikai žaidžia gaudynių.

Žaidžiant dviese tu galvoji, kad chaoso yra šiek tiek per daug. Žaidžiant keturiese – yra tik chaosas ir nieko daugiau. Daugiau žaidėjų prideda tik daugiau žaidimo laiko, bet neprideda daugiau smagumo. Realiai aš niekam nerekomenduočiau bandyti šito žaidimo su daugiau nei dviem žaidėjais, nors ant dėžutės sakoma, kad žaidimą galima žaisti net su penkiais…

Aš pažaidžiau žaidimą ir… Nieko. Šis žaidimas neturi kablio, dėl kurio norėčiau jį žaisti dar kartą. Bet aš pagalvojau, kad seni diedai nesėdės prie stalo su alaus (nealkoholinio) bokalais ir nežais šito žaidimo. Galbūt šis žaidimas patiktų tėvams, kurie nori ką nors pažaisti su vaikais ar vaikai nori pažaisti tarpusavyje… Gal? Deja, už kainą, kurią aš mokėjau negaliu rekomenduoti šito žaidimo niekam.

Žaidimo trukmė: 15-45min.

Žaidėjų skaičius: 2-5.

Sudėtingumas: ? (lengvas).

Sukūrimo metai: 2022

Žaidimo kalba: lietuvių, anglų.

Žaidimo kategorija: chaosas, kortos.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)