Stalo žaidimas. Ultra tiny epic galaxies

Yra žaidimų serija Tiny Epic, kurioje yra daug labai skirtingų žaidimų. Serijos tikslas yra sukurti žaidimus didesnius nei jų dėžutės, jeigu galima taip išsireikšti.

Mane labai užknisa, kai žaidimo dėžutės būna be reikalo didelės pavyzdžiui Point Salad. Čia yra atvirkščiai, žaidimų dėžutės yra kelioninio dydžio ir žaidimą sudėti atgal gali būti iššūkis, tačiau patys žaidimai gali būti geresni už tuos, kurie yra didelėse pakuotėse.

Žmonės sako, kad geriausias Tiny Epic serijos žaidimas yra Tiny Epic Galaxies. Žaidimas, kurį aš turiu vadinasi Ultra tiny epic galaxies t. y. sumažinta ir taip mažo žaidimo versija. Atvirai prisipažinsiu, jog šitą žaidimą nusipirkau labiau kaip pokštą, nei kaip gerą žaidimą. Kodėl? Palyginimui žaidimo pakuotė ir standartinė kortų kaladės korta:

Žaidimą sudaro pagrindinė žaidimo lenta bei penkios žaidėjų lentos. 58 žaidimo kortos, 57 kubeliai ir taisyklių knygutė. Ir viskas telpa tokioje mažoje dėžutėje. Tai verčia susimąstyti, kiek kitų žaidimų galėtų būti sumažinti.

Žaidimas žaidžiamas ritant kauliukus ir žaidimo kauliukai dar vienas keistas dalykas, jeigu žiūrėsime į jų dydį (pilki yra žaidimo kauliukai, geltonas - standartinis).

Žaidimą galima žaisti penkiems žaidėjams, bet, deja, aš neturiu vieno kubelio. Aš nežinau: ar jis buvo neįdėtas, ar aš jį pamečiau. Aš nemanau, kad aš jį pamečiau, bet tokius mažus dalykus lengva pamesti.

Pakalbėkime apie žaidimo taisykles. Žaidimas baigiasi, kai kas nors surenka 21 tašką. Deja, nėra patogaus būdo kaip sekti koks žaidėjas kiek taškų turi, bet tai ultra tiny žaidimas, negaliu dėl to priekabiauti.

Taškus galima gauti dviem būdais: gerinti savo namų galaktiką arba kolonizuoti kitas planetas. Planetos vertos nuo 1 iki 7 taškų, savaime suprantama daugiau taškų vertą planetą sunkiau kolonizuoti. Planetos taip pat turi veiksmus, kuriuos leidžia įvykdyti. Kiek pastebėjau pigesnės planetos turi geresnius/naudingesnius veiksmus.

Tai kaip vyksta pats žaidimas? Žaidėjas rita kauliukus ir priklausomai nuo to kas išsirita gali atlikti atitinkamus veiksmus. Žaidėjas pradeda su keturiais kauliukais, tačiau tobulindamas savo galaktiką jis gauna papildomus kauliukus ir visai tikėtina, kad prieš žaidimo pabaigą jis ris net septynis kauliukus.

Tai kokie tie šeši veiksmai, kuriuos galima atlikti?

1. Skirsti. Tai reiškia perkelti vieną iš laivų iš/į savo galaktiką arba iš/į planetą. Atvykus į planetą taip pat yra du variantai: nusileisti į planetos paviršių arba likti planetos orbitoje. Jeigu pasirenkamas veiksmas nusileisti į planetos paviršių, tuomet įvykdomas veiksmas parašytas ant planetos.

Jeigu pasirenkamas veiksmas likti planetos orbitoje, tuomet laivas nusileidžia į startinę planetos pozicija. Ant kortelės esantis simbolis parodo ko reikia norint kolonizuoti planetą. Yra du būdai: ekonomika arba diplomatija.

Vienas žaidėjas gali turėti tik vieną laivą planetos orbitoje, tačiau gali turėti neribotą kiekį laivų planetos paviršiuje.

Kiek man teko žaisti, niekas nenori leistis planetos paviršiuje. Viena priežastis, kad mažos kortos ir tą tekstą labai sunku suskaityti. Kita priežastis, tie veiksmai dažniausiai nėra labai įdomūs.

2. Gauti energijos 3. Gauti kultūros. Žaidime yra du skirtingo tipo resursai: energija ir kultūra. Planetos gali gaminti arba vieną arba kitą. Žaidėjo galaktika visuomet gamina energiją. Kam reikalingi resursai?

Jeigu išsiritusios kauliukų reikšmės tau nepatinka, tuomet pirmas perritimas yra nemokamas, tačiau kiekvienas sekantis perritimas kainuoja vieną energiją.

Pati įdomiausia dalis. Kito žaidėjo ėjimo metu, tu gali nukopijuoti jo ėjimą. Tai kainuos vieną kultūrą. Pavyzdžiui kitas žaidėjas išrito skirsti, tu sumoki vieną kultūrą ir perkeli savo laivą iš galaktikos į planetą. Tai yra labai smagus dalykas, nes gali žaisti ir kitų žaidėjų ėjimo metu. Taip pat negali sėdėti įlindęs į telefoną, jei neseksi ką daro kiti žaidėjai, gali pralaimėti žaidimą.

Tiek energiją, tiek kultūrą galima naudoti namų galaktikos tobulinimui.

Kaip gauti resursus? Resursai gaunami už kiekvieną laivą esantį tam tikroje planetoje arba namų galaktikoje. Tarkim, kad du tavo laivai yra namų galaktikoje ir vienas yra planetos su energijos simboliu orbitoje, taigi tu gali gauti tris energijos. Svarbu pastebėti, kad maksimalus kiekvieno resurso skaičius yra septini, taigi, negali turėti daugiau resursų.

4. Kolonizuoti pasinaudojant ekonomika 5. Kolonizuoti pasinaudojant diplomatija. Planetos gali būti kolonizuotos išritant teisingus simbolius: ekonomiką arba diplomatiją ant kauliukų. Kiek kartų reikia išristi simbolį priklauso nuo planetos vertės. Vieno vertoje planetoje simbolį reikia išristi du kartus, septinių – aštuonis kartus.

Kai planeta yra kolonizuojama, visi laivai grįžta į jų namų galaktikas. Tuomet ištraukiama nauja planetos korta ir padedama vietoj kolonizuotos. Kolonizuota planeta priklauso kolonizavusiam žaidėjui, jis gauna taškus ir jis vienintelis gali naudoti planetos veiksmus.

6. Naudoti kolonija. Žaidimo pradžioje yra galimas tik vienas dalykas – pagerinti kolonija. Tai kainuoja tiek vieno resurso (energijos arba kultūros), kiek rodo skaičius virš dabartinės žymeklio pozicijos. Kodėl verta pagerinti namų galaktiką? Tai duoda papildomus laivus, kas reiškia, kad vienu metu galite kolonizuoti daugiau planetų. Tai duoda papildomus kauliukus, kas reiškia, kad vieno ėjimo metu galite atlikti daugiau veiksmų. Ir paskutinis dalykas – tai duoda taškus.

Žaidimo eigoje, kai kolonizuojate kelias planetas, taip pat galite naudoti veiksmus parašytus ant tų planetų.

Paskutinis dalykas ką galite daryti su kauliukais, tai paimti du kauliukus įdėti juos į konverterį ir atversti trečią kauliuką į kokią tik norite pusę. Pristatydamas žaidimą naujokams visuomet praleidžiu šitą veiksmą. Taip, jis yra naudingas, bet naujokams būna per daug informacijos, kad galėtų viską įsisavinti. Po to kai žaidimas pažaidžiamas kelis kartus, tuomet pristatau šitą galimybę.

Tai iš principo visos taisyklės. Taigi, kaip laimėti žaidimą? Jeigu kolonizuosite dvi planetas po 7 taškus ir maksimaliai pagerinsite savo galaktiką, turėsite 23 taškus. Nesakau, kad tai padaryti lengva ar greita.

Kai pirmą kartą žaidžiau žaidimą, galvojau, kad žaidžiu neteisingai. Išritu kauliukus. Padariau ką jie sako. Kartoti. O kur žaidimas? Realiai žaisti šitą žaidimą, tai tas pats kas žaisti bingo senelių namuose: turi sekti iškritusius kamuoliukus.

Kitas dalykas, kurį pastebėjau – būti antru žaidėju yra geriau nei būti pirmu. Tarkim, pirmas žaidėjas išrita „naudoti kolonija“ ir ją pageriną. Antrasis žaidėjas mėgdžioja veiksmą ir taip pat pasigerina savo koloniją. Tai reiškia, kad antrasis žaidėjas pradės žaidimą su penkiais kauliukais, o ne su keturiais, kaip pirmas žaidėjas. Vienas kauliukas yra pranašumas, nors ir nedidelis. Kita vertus, blogiausiu atveju pirmas žaidėjas neišrita „naudoti kolonija“, tai antrasis žaidėjas turi tokį patį veiksmą kaip pirmasis žaidėjas t. y. akivaizdžiai būti pirmu yra blogiau. Jūs turbūt dabar galvojate: tai trečiu būti geriau nei antru, o ketvirtu būti geriau nei trečiu. Mano atsakymas būtų – ne. Ar pirmas žaidėjas gerins savo galaktiką pirmo ėjimo metu? Tikimybė yra 50/50. Jeigu pirmas nepagerins, tai pagerins antras, vadinasi labai didelė tikimybė, kad trečias ir ketvirtas žaidėjas pradės savo partijas jau turėdami penkis kauliukus, o ne keturis. Tačiau, atėjus trečio žaidėjo eilei geros planetos jau greičiausiai bus užimtos. Taigi, šitoje vietoje tarsi atsiranda kompensacija: gali atlikti daugiau veiksmų, bet gerus veiksmus atlikti sudėtingiau. Žodžiu, antras žaidėjas yra geriausia pozicija šitame žaidime.

Trečias dalykas. Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas turi po du laivus, žaidimo gale kiekvienas žaidėjas gali turėti po keturis laivus. Žaidime yra atverčiama tiek planetų kortų, kiek yra žaidėjų plus dvi. Vadinasi keturių žmonių žaidime, pradžioje bus aštuoni laivai pasirengę skrydžiui ir eigoje jų skaičius gali padidėti net iki šešiolikos, tačiau ant stalo bus tik šešios planetos. Matydami tokius skaičius jūs turbūt pagalvotumėte, kad žaidime bus įnirtinga kova dėl planetų. Ir atsakymas – ne. Kiek man teko žaisti su savo draugais, jie vengia konflikto ir planetą gauna tas, kuris nusileido pirmas. Tai nereiškia, kad jūsų kompanijoje bus lygiai tas pats, bet pagalvojau, kad tai yra įdomi detalė kuria pasidalinsiu.

Pakalbėkime apie sėkmę. Kaip kortos krenta yra visiška sėkmė. Ir tai yra sėkmė dviem aspektais. Pavyzdžiui krenta tik kortos su mažais taškų skaičiais, tuomet gaišti laiką ir ėjimus, kad jas kolonizuoti, bet taškų prasme pajudi labai mažai. Kitas dalykas yra planetų duodamas resursas. Jeigu iškrenta visos planetos kurios duoda kultūrą, nieko baisaus, tiesiog reikia turėti vieną laivą savo galaktikoje ir tu esi viskuo apsirūpinęs. Jeigu iškrenta visos planetos, kurios duoda energiją, tuomet nėra kaip gauti kultūros ir žaidimas pasidaro labai sunkus, nes negali mėgdžioti kitų žaidėjų.

Kauliukų ritimas visuomet yra sėkmė. Šitame žaidime sėkmė minimizuojama leidžiant vieną kartą perristi nemokamai ir vėliau mokamai, tiek kartų kiek turi energijos. Bet man nekartą yra buvę, kad perriti ir išsirita lygiai tie patys simboliai.

Kaip jau minėjau anksčiau, planetos turi galias, tačiau pusė galių yra visiškai nesąmoningos ir niekada nenaudojamos. Kai kurios galios yra labai paprastos ir nusakytos vos keliais žodžiais, tačiau, deja, prie kitų parašyti ištisi romanai, kurių visai nesinori skaityti.

Pakalbėkime apie dydį. Per visą tekstą primėčiau įvairių minčių apie dydį. Tai koks mano verdiktas? Tai yra smagus žaidimas dviem, bet esant didesnei kompanijai, dydis tampa problema. Žaidimas yra per mažas, kad būtų patogus žaisti keturiese.

Palyginimui, Ticket to Ride: London, šito žaidimo korta, standartinė korta:

Šitas žaidimas taip pat turi praplėtimą, kurio taisykles perskaitęs nusprendžiau, jog niekada nežaisiu.

Po to kai aš įsigijau šį žaidimą, išėjo nauja jo versija - Tiny Epic Galaxies Blastoff. Naujoji versija yra normalaus dydžio ir turi šiek tiek taisyklių pakeitimų. Aš nežinau ar man patiktų visi pakeitimai, bet vienas iš jų man patinka labai – planetų galios buvo pakeistos simboliais. Taigi, nebereikia skaityti ilgų romanų, pasižiūri į didelius simbolius ir žinai ką daryti.

Šis žaidimas mane verčia galvoti apie Space Base, ne todėl, kad abu žaidimai yra apie kosmosą, bet todėl kad abiejuose žaidimuose turi būti įsitraukęs t. y. tu gauni naudos kitų žaidėjų ėjimu.

Pabandykim apibendrinti. Ultra tiny epic galaxies dydis yra problema. Taip, žaidimą galima įsidėti į bet kurią (vyrišką) kišenę, bet parke tokio žaidimo nežaisi, nes pamesi kauliukus. Parke žaisi pokerį ar kokį nors kitą kortų žaidimą, kur komponentų pamesti neįmanoma. Būtent dėl dydžio aš niekam nerekomenduosiu šito žaidimo.

Kita vertus, jeigu kalbame apie žaidimo idėją, tai Tiny Epic Galaxies Blastoff yra žaidimas, kurį aš rekomenduosiu visiems pradedantiesiems. Kauliukų ritimas reiškia, kad yra daug sėkmės ir mažai sprendimų, tačiau šitame žaidime yra pakankamai sprendimų pradedančiam žaidėjui, plius tema irgi nėra nuobodi.

Žaidimo trukmė: 20 - 60min.

Žaidėjų skaičius: 1 – 5.

Sudėtingumas: 2.25 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2019.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: sėkmė, kauliukai, kolonizavimas, kosmosas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)