Stalo žaidimas. The Guild of Merchant Explorers

Man patinka šito žaidimo viršelis, man patinka šito žaidimo spalvos, jos atrodo tematiškos, bet jeigu būsim visiškai sąžiningi, parduotuvėje šitas viršelis nublanksta palyginus su kitų žaidimų viršeliais ir sakyčiau tampa nepastebimu. Pavadinimas irgi nepadeda išsiskirti. Tai turbūt pats nuobodžiausias, bendrinis, ne specifinis žaidimo pavadinimas mano kolekcijoje.

Ar esate žaidę bingo? Tai yra šito žaidimo esmė. Anglai turi kategoriją „roll&write“, būtent šitoje kategorijoje ir turėjo būti žaidimas, bet vietoj to žaidimo kūrėjai nusprendė, kad reikia dėlioti kubus. Tai yra vienas iš dviejų dalykų, kuris mane erzina apie šitą žaidimą. Kubų dėliojimas nėra didelė problema, bet žaidžiant reikia daugiau atsargumo nei kituose žaidimuose, kad nieko netyčia nenugriautum.

Beje, jeigu jau paklausėte, tai antras dalykas, kuris mane erzina yra dėžės dydis. Šito žaidimo dėžė kaip Ticket to ride. Aš galiu suprasti, kad reikia pločio ir ilgio, kad žemėlapiai tilptų, bet aukščio? Kodėl negalėjo būti kaip Ticket to ride praplėtimai? Aš asmeniškai nematau jokios priežasties.

Žaidimas trunka keturis raundus. Kiekviename raunde yra naudojamos penkios standartinės kortos plius to raundo kortos.

Standartinės kortos sako, kur reikia padėti kubelį arba naudojant žaidimo terminologiją – tyrinėtoją. Standartinės kortelės yra: vienas kalnas, dvi pievos, dvi dykumos, trys vandenys tiesioje linijoje, dvi bet kokios teritorijos tiesioje linijoje. Standartinės kortos yra paprastos ir nuobodžios. Žaidimas žiba būtent su specialiomis kortomis. Pirmą kartą ištraukus konkretaus raundo kortelę, kiekvienas žaidėjas išsirenka vieną iš dviejų specialių kortelių. Kitaip sakant, raundo kortelės kiekvienam žaidėjui bus skirtingos. Pirmo raundo specialią kortelę žaidėjas žaidime gali panaudoti iki keturių kartų. Žinau, kad tai neskamba daug, bet tai yra daug.

Specialios kortelės atrodo beprotiškai galingos. Pavyzdžiui padėti neribotą kiekį vandens tyrinėtojų, bet jie visi turi eiti tiesia linija; padėti 4 tyrinėtojus ant pievų ir gauti x3 monetų už juos; padėti 2 tyrinėtojus ant kalnų ir 3 tyrinėtojus ant pievų. Kai gauni korteles, pagalvoji, kad abi tau jos labai tinka, bet turi išsirinkti tik vieną ir tai labai sunku.

Ar kortelės subalansuotos? Sakyčiau, kad ne. Kortelės su vandeniu yra akivaizdžiai silpnesnės. Pavyzdžiui gauni padėti 5 vandens. Ar tai labai naudinga? Neypatingai. Realiai, jeigu visos trys kortelės, kurias gausi yra vanduo, tai neturi jokių šansų laimėti. Bet tokio įvykio tikimybė yra maža.

Geriausias dalykas yra kortelių dėliojimo lenta, kuri bet kuriuo žaidimo momentu parodo, kokios kortelės jau iškrito, o kokios dar laukia savo eilės. Pradžioje, kai nei viena kortelė neiškrito, tai galvosi, kai pamatysi kokia kortelė iškris, bet raundo gale, kai lieka tik dvi kortelės ir žinai kokios jos yra, tuomet pradedi galvoti, kaip abi panaudoti optimaliai.

Žaidimą laimi žaidėjas surinkęs daugiausiai pinigų ir pinigai skaičiuojami 100+. Už ką gaunate pinigus? Ant žemėlapio yra pažymėtos teritorijos monetos ženklu. Uždengus tą teritoriją atitinkamai gaunama viena, dvi, trys ar net keturios monetos. Jeigu uždengiama visa vienos spalvos zona, tuomet ten galima pastatyti kaimą, kaimas duoda tiek taškų, koks raundas. Sujungus du miestus galima gauti daug taškų (min 4, max 20). Pastačius bokštus galima gauti taškų (min 6, max 14). Už atrastus lobius galima gauti taškų. Įgyvendinus žaidimo tikslus galima gauti taškų. Greičiausiai negausite taškų kiekvieno ėjimo metu, bet kas antro ėjimo metu turėtų būti įmanoma.

Visų taisyklių neapžvelgsiu, nors jų tikrai nėra tiek jau daug.

Žaidimas ateina su keturiais žemėlapiais. Kas yra labai svarbu, nes jeigu būtų tik vienas žemėlapis, žaidimas labai greitai atsibostų.

Avenia – lengviausias žemėlapis, rekomenduojamas pirmą kartą žaidžiantiems.

Aghon – iš pirmo žvilgsnio ne atrodo sunkesnis nei Avenia, tik pažiūrėjus atidžiau supranti, kad šitas žemėlapis tikrai yra sunkesnis. Kai išgirsti tikslus, pagalvoji, kad jie neįmanomi. Įmanomi, bet sudėtingi.

Kazan – žemėlapis turi naujovę – ugnikalnius – vietas kur negalima padėti kubelių. Tai padaro tam tikras vietas sunkiau pasiekiamas, bet ar tai įdomiau? Ne.

Cnidaria – žemėlapis turi rifus, kas yra tie patys ugnikalniai, bet vandenyje. Šis žemėlapis taip pat turi dar vieną naujovę – kristalus. Iš vienos pusės naujovės įdomu, iš kitos pusės kristalai yra labai sunkiai pasiekiami ir jų yra mažai, todėl žaidimo beveik neįtakoja. Man asmeniškai šis žemėlapis patinka labiausiai. Taip, jis yra sudėtingesnis nei Avenia, bet ar jis yra sudėtingesnis nei Kazan ar Aghon? Abejočiau. Tai yra žemėlapis, kuriame ne kartą sugebėjau surinkti 150+, kituose tokius didelius rezultatus surinkti sunkiau.

Komponentų kokybė. Dykumos ir žolė atrodo identiškai prie silpno/prasto apšvietimo tiek ant kortelių, tiek ant žemėlapio. Apskriti žetonai, kuriuos reikia uždėti ant miestų, net ir prie gero apšvietimo atskirti žolės ir dykumos neįmanoma. Nors pradžioje sakiau, kad man patinka pasirinkta spalvų gama, tačiau realiai jinai apsunkina žaidimą ir kai kurie žaidėjai gali padaryti netyčines klaidas.

Komponentų kiekis yra kitas dalykas, kuris man kelia klausimą. Būsiu atviras dar nebuvo žaidimo, kad pritrūktų komponentų, tačiau pasitaiko, kad paskutinio raundo metu pastatei visus kaimus. Jei būtų dar vienas ėjimas, tiesiog negalėtum statyti kaimo.

Esant didesniam žaidėjų skaičiui, reikia nuolatos atlikinėti monetų keitimus, nes jų skaičius yra labiau ribotas nei turėtų būti. Jeigu kas nors negali pasiimti reikiamų pinigų ir dėl to visi turi išsikeisti savo monetas, tai prideda papildomo laiko prie žaidimo, kuris nėra smagus bei nutraukia įsitraukimą į žaidimą.

Sėkmė žaidime yra didelė. Kokia tvarka kortelės kris yra sėkmė, kokią specialią kortelę gausite yra sėkmė. Bet reikia naudojantis sėkme formuoti strategiją. Ar jums pavyks įgyvendinti savo svajonių planą? Greičiausiai ne, bet tai ką jums pavyks padaryti nėra akivaizdžiai blogiau.

Visos specialios kortelės turi paaiškinimą piešiniu ir anglišku tekstu. Iš vienos pusės specialios kortelės nėra slaptas dalykas, todėl kas nors gali išversti/paaiškinti ką jos daro. Kita vertus, jeigu taip reiktų daryti, tai pridėtų papildomą laiko prie žaidimo trukmės. Jeigu skaičiuosim 5 minutes kortelei, tai bus sugaišta 30 min (3 kartai po 2 korteles) papildomo laiko per žaidėją nemokantį anglų kalbos. Realiai, jeigu vienas žaidėjas nemoka anglų kalbos, nėra didelė bėda, bet jeigu daugiau, geriau imkite kitą žaidimą.

Žaidime yra lygiai nulis interakcijų tarp žaidėjų. Meluoju. Kiekviename žaidime yra trys tikslai, pirmas gauna 10 pinigų, visi kiti po 5. Bet tik tiek… Realiai kiekvienas žiūri po savo nosimi į savo žemėlapį. Kadangi interakcijų yra vis tiek nulis tai koks skirtumas žaisti vienam, dviese ar keturiese?

Žaidimo metu atrodo, kad laikas eina greitai ir didelės pauzės nėra daromos, bet kai po žaidimo pasižiūri į laikrodį, paaiškėja, kad žaidimas užtruko gerokai ilgiau nei tikėjaisi. Kitaip sakant, žaidimas yra įtraukiantis, bet ilgesnis nei norėtųsi.

Ar žaidimas yra tematiškas? Ne, tiesiog dėlioji kubus ir tiek. Tačiau visas žaidimo smagumas yra optimizavimo galvosūkyje. Pirmą raundą, visi žaidėjai daugiau, mažiau sudėlios vienodai, tačiau specialios kortos pakreips žaidėjus skirtingomis kryptimis. Skirtingose vietose pastatyti kaimai sąlygos skirtingas kitų raundų pradžias ir trečias, ketvirtas raundas pas visus žaidėjus greičiausiai atrodys labai skirtingai.

Paskutinis dalykas, kurį norėčiau paliesti – peržaidžiamumas. Jeigu būtų tik vienas žemėlapis, tai žaidimas būtų pabodęs po trijų kartų. Keturi žemėlapiai prideda peržaidžiamumo, bet nesakyčiau, kad jis beribis. 20 kartų, galbūt truputėli daugiau ir šis žaidimas pabos… Taip, kiekvieną kartą gausi vis kitas specialias korteles, bet žaidimo esmė nuo to nesikeičia. Vis tiek turi daryti tuos pačius žingsnius, kurie labiau skiriasi nuo žemėlapio, o ne nuo kortelių, kurias gauni. Kortelės tik pasako, kaip bandysi tuos žingsnius atlikti. Kita vertus, 20 žaidimų galbūt nėra blogas rezultatas?

Šis žaidimas gali būti šiek tiek per sudėtingas pradedantiesiems, bet tikrai puikus pažengusiems. Man jis labai patinka, bet tuo pačiu aš suprantu, kad nenorėsiu jo žaisti amžinai.

Žaidimo trukmė: 45-90min.

Žaidėjų skaičius: 1-4 (rekomenduoju 1-2).

Sudėtingumas: 2.08 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2022

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: bingo, solo, tyrinėjimas, kelių statymas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)