Papildymas. Ticket to ride: Asia

Tai yra papildymas, o ne atskiras žaidimas, ką aš noriu pabrėžti. Ką reiškia papildymas? Tai reiškia, jog norint žaisti šį papildymą, reikia turėti originalų žaidimą, šiuo atveju tiktų Ticket to ride arba Ticket to ride: Europe. Tai yra antras papildymas, kurį aš įsigijau, pirmasis buvo – United Kingdom.

Iš tiesų tai yra pirmasis papildymas Ticket to ride žaidimui (numeris 1), jį sudaro du Azijos žemėlapiai, kurie yra visiškai skirtingi. Kas mane stebina, kad svorio prasme, šis papildymas sveria beveik tiek pat, kiek originalas. Pakalbėkime apie viską.

Team Asia

Asia praplėtimas mane sudomino būtent dėl šito žemėlapio. Jį gali žaisti net šeši žaidėjai ir jis yra skirtas komandoms. Kitaip sakant arba lošia dvi komandos po du žaidėjus arba trys komandos po du žaidėjus.

Nėra daug žaidimų, kuriuos gali žaisti šeši žmonės ir aš norėčiau turėti bent keletą žaidimų tam atvejui, jeigu susirinktų didesnė kompanija.

Šitam žaidimui gauname šešis medinius kortų laikiklius bei papildomus devynis kiekvienos spalvos traukinius. Originaliame žaidime yra 45 traukiniai. Šitame žaidime, kiekvienas komandos narys gauna po 27 ((45+9)/2) traukinius. Kadangi komandos nariai žaidžia su tos pačios spalvos traukiniais, tai jie gali padėti vienas kitams įveikti maršrutus.

Kalbant apie traukinius, tai aš gavau vieną brokuotą. Buvau išsigandęs, kad negalėsiu žaisti žaidimo, bet pasirodo aš gavau 9,4 mėlyno traukinio, vadinasi viskas yra gerai.

Žaidimo pradžioje kiekvienas komandos narys gauna po penkis bilietus. Privaloma pasilikti bent tris. Po to kai kiekvienas narys nusprendžia kokius bilietus nori pasilikti, vieną įdeda į kortų laikiklį. Kiti lieka paslaptyje.

Mano nuomone, šiek tiek problematiška, kad taškų rėžis yra gana didelis 3-18. Teoriškai viena komanda gali ištraukti visus didelių taškų bilietus ir neturėti realios galimybės jų įgyvendinti. Arba komanda gali ištraukti visus mažų reikšmių bilietus, kuriuos visus sėkmingai įgyvendins, bet dėl to, kad bilietai duoda mažai taškų, negalės laimėti. Teoriškai įmanoma, kad komandos nariai ištraukia maršrutus, kurie persidengia, tačiau gerai išmaišius kortas, tokio įvykio tikimybė maža.

Kai komandos narys savo ėjimo metu paima dvi traukinių kortas, vieną jis privalo dėti į kortų laikiklį, o kitą į savo ranką.

Be standartinių ėjimų, žaidėjai taip pat vieną ėjimą gali panaudoti tam, kad įdėtų du maršrutų bilietus iš rankos į kortų laikiklį, taip pasidalindami su komandos draugu.

Šiame žemėlapyje, kaip ir Europos, yra tuneliai, tačiau jų sudėtingumas svyruoja tarp 4-6 papildomų kortų, vietoj 3 Europos žemėlapyje, kas realiai skatina jų vengti ir nenaudoti, nebent neturi kito pasirinkimo.

Kitas įdomus dalykas, kad šitame žemėlapyje yra ne tik dvigubi, bet ir trigubi maršrutai ir visi maršrutai gali būti užimti tos pačios komandos narių. Tiesa, daugeliu atveju tai daryti neapsimoka. Kiekvienas žaidėjas turi tik po 27 traukinius, kas sakyčiau yra mažoka, todėl švaistyti traukinius nėra protinga. Žaidimas baigiasi, kai komanda turi keturis ar mažiau traukinių.

Paprastai žaidžiant Europos žemėlapį, gera praktika norint laimėti - ištraukti bent porą papildomų maršrutų bilietų, tačiau šitame žaidime, aš jaučiu, kad traukinių yra per mažai, todėl neverta rizikuoti ir gauti papildomų baudos taškų.

Kadangi, traukinių yra labai mažai, tai žaidimas gaunasi labai greitas, net ir žaidžiant su naujokais įmanoma tilpti į valandą.

Tai koks mano verdiktas? Nėra daug žaidimų šešiems žaidėjams, todėl šis žemėlapis man patinka. Kita vertus, aš ne taip dažnai surenku šešis žaidėjus, todėl jis nebus žaidžiamas dažnai.

Trūkumas, kurį aš pastebėjau tai yra maršrutų bilietai. Aš tikiuosi, kad pradžia bus kairėje pusėje arba apačioje, o pabaiga atitinkamai – dešinėje arba viršuje, bet ant šitų maršrutų bilietų, tai ne visuomet tiesa, kas apsunkina, kai kurių maršrutų suradimą.

Žaidimo trukmė: 30 – 60 min.

Žaidėjų skaičius: 4, 6.

Sudėtingumas: 1.96 (lengvas).

Sukūrimo metai: 2011.

Žaidimo kalba: anglų, prancūzų, vokiečių, ispanų, italų, olandų, suomių, danų, norvegų, švedų, portugalų.

Žaidimo kategorija: strategija, sėkmė, kortų kolekcionavimas, maršrutų tiesimas.

Legendary Asia

Kaip jau minėjau anksčiau, šį praplėtimą nusipirkau, todėl kad jį galima žaisti šešiems žaidėjams, nors greičiausiai to aš dažnai nedarysiu.

Kita vertus, būtent šis žemėlapis, mano nuomone, yra pats lengviausias ir dėl to geriausias iš visos Ticket to Ride traukinių žemėlapių kolekcijos. Šiame žemėlapyje kiekvieną miestą galima pasiekti bent dviem būdais, o į daugelį miestų veda po keturis ar net penkis kelius. Nors nėra stočių kaip Europos žemėlapyje, vis tiek užblokuoti žaidėją yra gana sunku.

Žaidžiant kai kuriuos kitus Ticket to Ride žemėlapius žaidėjai ignoruoja maršrutų bilietus, vietoj to imasi tiesti ilgiausius kelius ir laimi žaidimą. Tačiau tokia strategija neveiks šitame žemėlapyje. Šis žemėlapis yra gerai subalansuotas, todėl žmogus, kuris nutiesė daugiausiai bilietų greičiausiai bus laimėtojas.

Kaip ir kiekvienas žemėlapis, šis turi savo specifiką – kalnų kelius. Remiantis žaidimo logika, kalnų keliai sukelia papildomą susidėvėjimą dėl savo sudėtingumo, todėl juos nutiesti kainuoja daugiau vagonų, nei realiai reikia. Kalnų keliai pažymėti X simboliu. Kitaip sakant norint nutiesti X simboliu pažymėtą vieno vagono maršrutą, tai kainuos du vagonus. Aišku, vagonai nėra tiesiog išmetami, žaidėjai gauna už juos du taškus. Kas gaunasi labai įdomi strategija. Jeigu kelias yra dviejų vagonų ir vienas iš jų yra su X, tuomet kelias duos 4 taškus t. y. tiek pat kiek kelias iš trijų vagonų. Kita vertus, jeigu kelias yra dviejų vagonų ir abu pažymėti X, tuomet jis duos 6 taškus, tuo tarpu kai keturių vagonų kelias duoda 7 taškus.

Visos kitos taisyklės yra tokios pačios kaip standartiniame žaidime. Iš tiesu gaila, kad šitas žemėlapis yra praplėtimas, o ne atskiras žaidimas. Jeigu tai būtų atskiras žaidimas, tai aš sakyčiau, jog tai yra geriausias žaidimas pradedantiesiems. Tikrai lengvesnis nei Europa. Nesu žaidęs JAV žemėlapio, bet vis tik susidariau nuomonę, jog šis geresnis ir už originalą.

Kai aš žaidžiu Ticket to ride, aš nenoriu daug mąstyti, tam yra Puerto Rico, aš taip pat nenoriu kovoti su draugais, tam yra Evolution. Ticket to ride pas mane užima lengvo, atsipalaidavimui skirto žaidimo vietą, šis žemėlapis tobulai atlieka tą funkciją.

Tai koks mano verdiktas? Geriausias Ticket to ride žemėlapis, kurį siūlau įsigyti visiems.

Žaidimo trukmė: 45 – 90 min.

Žaidėjų skaičius: 2-5.

Sudėtingumas: 1.96 (lengvas).

Sukūrimo metai: 2011.

Žaidimo kalba: anglų, prancūzų, vokiečių, ispanų, italų, olandų, suomių, danų, norvegų, švedų, portugalų.

Žaidimo kategorija: strategija, sėkmė, kortų kolekcionavimas, maršrutų tiesimas.

Trumpas apibendrinimas kiek ilgiau pažaidus įvairius Ticket to ride žemėlapius. Legendary Asia yra žemėlapis, kurį noriu mokinti visus pradedančiuosius žaidėjus. Pennsylvania žavi mane savo akcijomis. Nei vienas žaidimas nesuteikė nieko panašaus kaip Pennsylvania akcijų sistema. Žemėlapio prasme, man jis yra prastesnis už Legendary Asia, bet akcijos verčia jį laikyti visiškai šalia. Europa atsiduria trečioje vietoje. Tuneliai yra vienas iš sunkiausiu dalykų pradedantiesiems žaidėjams, kita vertus stotys yra labai geras dalykas, kuris gelbėja nuo užblokavimo. Ketvirtoje vietoje aš padėsiu Team Asia, patirtis parodė, kad šį žemėlapį aš žaidžiu ypač retai. United Kingdom yra blogiausias mano turimas žemėlapis. Aš rekomenduočiau jį žaisti dviese, galbūt trise, bet jokiu būdu ne keturiese.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)