Geriausi stalo žaidimai 2023

Žmonės keičiasi. Labai keistas sakinys pradėti stalo žaidimų topą, bet aš noriu pasakyti, kad žmonės, su kuriais žaidžiu žaidimus keičiasi. Tai atsitinka dėl įvairių priežasčių: kažkas išsikrausto, kažkas pakeičia darbą, kažkas turi pasikeitimų šeimoje. Pasikeitus žmonėms, su kuriais žaidžiu stalo žaidimus, keičiasi ir žaidimai, kuriuos aš galiu žaisti dažnai. Gali būti, kad kažkoks žaidimas man labai patinka, bet jis nėra tinkamas dabartiniai kompanijai ir todėl nebus nei karto žaistas. Jis dar yra mano kolekcijoje ir laukia savo eilės, kai bus kompanija tinkama jam žaisti.

Statistika

Nuo statistikos sekimo pradžios žaidžiau 99 (praėjusiais metais 73) skirtingus žaidimus. Šiais metais žaidžiau iš viso 56 (praėjusiais metais 41) skirtingus žaidimus, iš jų 25 (praėjusiais metais 20) pirmą kartą (Pastaba: į sąrašą pateko Puerto Rico, kuris nėra naujas).

Daugiausiai žaidimų turiu išleistų 2019 metais net 9, 2018, 2021 ir 2022 - 6. Praėjusiais metais išleistų žaidimų turiu – 6, o šiais – 1. Seniausias žaidimas mano kolekcijoje yra sukurtas 1994 metais - 6-ima.

Pagal žaidėjų skaičių, net 22 žaidimų yra geriausi su 4 žmonėmis, 18 – 2.

Didžiausias kiekis žaidimų patenka į 2.00 – 2.49 sudėtingumo rėžį t. y. nesudėtingi žaidimai, tokių žaidimų mano kolekcijoje yra net 21. Net 22 žaidimas mano kolekcijoje yra iš „kortų žaidimai“ kategorijos, 15 – ekonominiai.

Žaidimai kuriuos atidaviau

Draftosaurus – mielai atrodantis fileris. Žaidimas skirtas pradedantiesiems. Nors neužima daug vietos, bet turiu kitų greitų žaidimų, kuriuos noriu išsitraukti labiau nei šitą. O jeigu žaidimo nežaisiu - neverta, kad jis užimtų vietą.

Bruxelles 1897 – aš labai norėjau, kad man šitas žaidimas patiktų ir dėl to tai buvo didelis nusivylimas. Kai paklausai žaidimo apibūdinimą, skamba kaip nerealus žaidimas, bet kai pabandai supranti, kad visų žaidimo taisyklių neįmanoma atsiminti.

Mint works – mane labai žavi šito žaidimo idėja, bet žaidimas yra mažas, todėl peržaidžiamumas mažas ir žaidimas greitai atsibosta. O filler kategorijoje vis dar turiu daugybę žaidimų.

Fine sand – šio žaidimo idėja yra visai nebloga, bet realiai tai yra keturi solo žaidimai vienoje dėžutėje. Aš paprastai nemėgstu žaidimų, kuriuose yra nulis interakcijos tarp žaidėjų.

San Juan – mažesnysis Puerto Rico brolis. Pati idėja, kad kortos yra pastatai, pinigai ir resursai man patiko, tačiau žaidimas pasirodė per daug lengvas, be gilesnės strategijos.

Nidavellir – labai paprastas žaidimas sudarytas iš dviejų dalių: aukciono ir kortų kolekcionavimo. Pasirodė per daug paprastas, kad man būtų įdomus.

Kauno žvėris – šį žaidimą nusipirkau specialiai, kad padaryčiau apžvalgą. Tą padaręs aš jį atidaviau į biblioteką.

Unlock!: Epic Adventures – tai yra pabėgimo kambarys dėžėje. Dėžėje yra trys galvosūkiai, kai juos įveiki nėra prasmės laikyti žaidimą savo kolekcijoje.

Kingdomino Origins – tai labai paprastas žaidimas pradedantiems. Bandžiau su įvairiu žaidėjų skaičiumi ir nei vienas variantas manęs neužkabino.

The King Is Dead: Second Edition – tai yra labai keistas žaidimas. Dviese - tai ne žaidimas. Trise labai dažnai trečias žaidėjas lemia, kuris iš pirmų dviejų laimės. Keturiese reikia, kad žaistų du vs du, kitaip sakant, kad žaistų dvi poros ir tuomet jis yra gan neblogas žaidimas. Bet čia ir yra problema. Pirma, mano gyvenime niekada nebus taip, kad žaistų dvi poros. Antra, tai vis tiek tik gan neblogas žaidimas, yra geresnių.

Žaidimai kuriuos žaidžiau

Ark Nova – tai yra geriausias 2021 metų žaidimas laimėjęs ne vieną apdovanojimą ir mėgstamiausias daugelio apžvalgininkų tų metų žaidimas. Pakalbėkime apie trūkumus. Žaidimas ilgas, be proto ilgas, keturių žaidėjų partija užtruko penkias valandas. Pasiruošimas/surinkimas po žaidimo taip pat ilgas - apie pusę valandos. Žaidimui reikia tikrai didelio stalo. Žaidime labai daug sėkmės. Jeigu gausi tą pačią kortą žaidimo pradžioje ar gale labai stipriai įtakos kaip gerai pasirodei. Jeigu nori gauti tam tikro tipo kortas, bet jų nėra - nelabai ką gali padaryti. Kortų yra daug, per žaidimą pamatysi maždaug pusę kaladės. Tos kortos, kurių tu tikėjaisi gali būti toje kaladės pusėje, kurios nepamatysi.

Neskaitant visų trūkumų mielai sužaisčiau dar kartą. Bet į savo kolekciją įsigyti nežadu, nes neturiu tokio didelio stalo. Jeigu jums pasitaikys proga, būtinai pabandykite, bet nusiteikite, kad taisyklių yra daug ir tai yra sudėtingesnis nei standartinis žaidimas.

Marijampolė – lietuvių sukurtas stalo žaidimas. Man labai patinka žaidimo tema ir norėčiau, kad panašių žaidimų būtų daugiau. Deja, žaidimo mechanizmai manęs nesužavėjo, todėl niekam jo nerekomenduočiau. Detalesnę kritiką pristačiau naujienlaiškio skaitytojams.

Castles of Burgundy – tai yra klasika, daugelio žmonių vienas iš mėgstamiausių žaidimų. Žaidimo taisyklės yra gan paprastos, tačiau žaidimas turi gerokai daugiau gylio, nei kiti žaidimai su panašiu kiekių taisyklių.

Sėkmės įtaka yra milžiniška. Savo ėjimo metu riti du kauliukus ir tai apriboja ką gali daryti. Sėkmei sumažinti gali naudoti darbininkus. Yra du būdai gauti darbininkų. Vienas – panaudoti vieną iš dviejų kauliukų – tai yra labai brangus būdas ir stengiesi jį daryti kuo rečiau, bet kai nėra pasirinkimo, nėra pasirinkimo… Antras – priklauso nuo to kokios kortelės iškris, kas yra sėkmė. Gali būti kad iškrito viena kortelė, kuri duoda darbininkus, o tu esi antras arba trečias žaidėjas… Nepasisekė.

Taškai yra skaičiuojami šimtais, o ne dešimtimis. Už kiekvieną pristelėjimą tau duoda taškų. Žaidėjas turi aktyviai dirbti, kad negautų taškų. Iš vienos pusės tai reiškia, kad nėra vieno teisingo kelio į pergalę ir gali daryti ką nori. Iš kitos pusės, kai taškai dalinami į kairę ir į dešinę, manęs kažkaip nedžiugina.

Bendrai paėmus, aš suprantu, kodėl kitiems žaidėjams patinka šitas žaidimas – jis mechaniškai yra labai stiprus (ir turi lygiai nulį temos). Aš galiu gerbti šitą žaidimą, bet man jis nepatiko. Pagrindinė priežastis, kad yra nulis interakcijų tarp žaidėjų. Taip, tu gali paimti kortelę, kurios aš noriu, bet tai viskas. Daugiau jokios interakcijos. Jeigu kiekvienas žaidžia su savimi, tai kam kiti žaidėjai reikalingi? Yra labai nedaug žaidimų, kurie turėdami nulį interakcijų tarp žaidėjų man patinka. Tokie žaidimai turi pasiūlyti kažkokį papildomą kablį kaip pavyzdžiui gražus dizainas ar stipri tema.

Imperial Settlers – žaidžiau du kartus ir tai yra per mažai, kad susidaryčiau pilną nuomonę apie žaidimą. Pirmoje partijoje surinkau 76 taškus. Pastačiau daug pastatų ir žaidimas buvo labai smagus. Antroje partijoje surinkau 36 taškus. Kortos nekrito, resursų neturėjau, nieko statyti negalėjau ir žaidimas buvo tikra kančia. Aš nežinau kaip dažnai žaidime pasitaiko antroji patirtis. Tačiau sėkmė turi didelę įtaką žaidimui. Žaidime yra penki raundai, kiekvieno raundo pradžioje žaidėjas gauna tris kortas. Jeigu kortos nepakrito, tai raundas bus neoptimalus. Jeigu turi kardų, gali kortas iškeisti į resursus. Paprastai žaidėjai gauna po vieną kardą ir papildomai pastatyti pastatai gali duoti daugiau kardų. Tarkim, turi dvi kortas, vienai kortai pastatyti reikia dviejų malkų, kitai dviejų akmenų. Jeigu panaudosi kardą, pirmą gali iškeisti į malką ir žmogų, o antrą į obuolį ir akmenį. Nesvarbu ką darysi, tavo ranka yra šūdas. Būtent taip man atsitiko žaidžiant antrą kartą. Yra būdų, kaip gauti daugiau kortų, pavyzdžiui gali du žmones iškeisti į kortą, jeigu turi daug žmonių gali pasiimti daug papildomų kortų, bet jeigu neturi daug žmonių…

Kortos žaidime yra trijų tipų. Produkcijos kortos duoda daug resursų kiekvieno raundo pradžioje. Kuo daugiau tokių kortų turėsi, tuo stipriau raundą pradėsi. Veiksmų kortos leidžia vienus resursus keisti į kitus labai naudingu santykių, bet norint jomis pasinaudoti reikia turėti daug resursų. Galimybių kortos duoda kokią nors vienkartinę galimybę.

Jeigu kortos, kurias gauni yra veiksmų ir galimybių kortos, o ne produkcijos, tai raundus pradėsi labai silpnai ir tuomet eigoje nelabai ką galėsi padaryti. Ir tai vėl yra gryna sėkmė.

Panaudojęs du kardus, gali nugriauti kito žaidėjo pastatą, kad gautum resursų. Bet tai nėra blogas dalykas, nes kitas žaidėjas gaus malką ir pamatus geresniam pastatui. Tačiau norint nugriauti kito žaidėjo pastatą, reikia arba turėti žiūronus arba kitas žaidėjas turi būti labai paslaugus ir tau pasakyti, kurį pastatą griauti. Abu variantai kaip ir nelabai gerai skamba.

Apibendrinant, norėčiau pažaisti dar kartą, bet panašu, kad žaidimas turi daug problemų.

Tyrants of the Underdark – tai žaidimas, apie kurį nieko, niekada negirdėjau. Sako, kad Ethnos negražus žaidimas. Šis ne ką geresnis. Žaidimo tema? Sunku pasakyti, kažkas kariauja dėl kažko. Grafinis dizainas? Norėtųsi geresnio. Didžioji kortos dalis skirta kokiam nors neįspūdingam (kartais bjauriam) paveiksliukui, o apačioje mažu tekstu parašyta ką korta gali padaryti.

Mechanikos prasme tai yra teritorijos kontrolės žaidimas su kaladės kūrimo mechanika. Kiekvieną ėjimą žaidėjas gali sužaisti penkias kortas ir atlikti jų veiksmus. Neskaitant to ėjimai yra fantastiškai greiti. Aš nuoširdžiai nesupratau ką dariau, bet man patiko. Norėčiau sužaisti dar kartą. Taip pat labai norėčiau, kad žaidimas būtų perleistas su kokia nors įdomesne tema.

Architects of the West Kingdom – žaidžiau vieną kartą ir pirmame žaidime visiškai neaišku ką reikia daryti. Yra milijonas įdarbinimo vietų. Yra bent trys būdai kaip gauti taškų ir dar turbūt penki kaip jų netekti. Sužaisčiau dar kartą, nes realiai po pirmo vienos partijos net negaliu vertinti tai geras žaidimas ar blogas.

Šis žaidimas yra reklamuojamas kaip žaidimas, kuriame gali priešininko darbininkus pasodinti į kalėjimą. Bet čia tas pats kaip reklamuoti automobilį, kad jo vidinės rankenų durelės yra raudonos spalvos. Ar gi tai svarbu? Taip vieną ar du kartus per visą žaidimą, gali pasodinti priešininko darbininkus į kalėjimą, bet tai yra tokia maža žaidimo dalis, kodėl apie ją kalbam?

War chest – yra dviem žaidėjams skirtas žaidimas. Man visuomet įdomu žaidimai dviem žaidėjams. Šitame žaidime yra 16 frakcijų. Žaidimo pradžioje žaidėjai išsirenka po keturias pusiau atsitiktinai. Žaidimo problema, kad tam tikros frakcijos geriau dera vienos su kitomis, atitinkamai tam tikros frakcijos geriau kovoja prieš tam tikras konkrečias frakcijas. Taigi, kuo daugiau žaidi tuo tampi geresniu tame žaidime. Naujokams šito žaidimo nerekomenduočiau, bet kaip nežaidus tapti patyrusiu? Bendrai paėmus, toks vidutiniškas žaidimas dviem. Yra tikrai blogesnių, o geresnius neabejotinai rasite mano tope žemiau.

Root – žaidimas, kurio niekuomet gyvenime nepirkčiau, bet, kadangi, kiekvieną žaidimą pabandyčiau bent vieną kartą, tai neatsisakiau sužaisti šito. Root žaidimas turi keturias asimetrines frakcijas kas reiškia, kad kiekvienas žaidėjas daro visiškai skirtingus dalykus ir turi skirtingas sąlygas nugalėti. Tai reiškia, kad jeigu nori kažką išmokyti žaisti su tavimi, turi mokyti žaisti keturis skirtingus žaidimus. Aš žaidžiau tris kartus, du kartus už kates ir vieną kartą už paukščius. Visus tris kartus laimėjau ir nors laimėti yra visuomet smagu, aš nepasakyčiau, kad pergalė mane labai džiugino. Visi žaidėjai žaidė pirmą kartą, tai galimai kai kurias taisykles žaidė neteisingai. Aš tikrai žaidžiau kai kurias taisykles neteisingai dėl ko pasisunkinau sau žaidimą, bet vis tiek 30 tašku, kiek reikia surinkti norint laimėti, atrodė, kad surenku per lengvai.

Geras žaidimas yra tas, kur pralaimi ir nori žaisti dar kartą. Šiuo atveju aš laimėjau ir nesu tikras ar noriu žaisti dar kartą. Teoriškai visi žaidėjai žaidžia ant vieno žemėlapio, bet realybėje kiekvienas daro savo dalyką, kur tu realiai neturi supratimo ką jie daro. Sėkmės įtaka taip pat didelė. Sėkmė pasireiškia per du aspektus. Mūšio metu reikia risti kauliukus. Vienu momentu priešininkas kelis kartus išrito nulius, dėl ko man labai pasisekė ir negalėjo manęs užpulti. Antras aspektas yra kortos kurias gauni. Kortos yra įvairios, vienos gali duoti 3 taškus (čia maksimumas, dažniausiai duoda 1), kitos gali padėti gynyboje, o trečios niekam nerūpi.

Kalbant apie kates yra viena strategija kaip galima su jomis laimėti. Su sąlyga, kad žmonės žaidžia ne pirmą kartą, visi žino kokia ta strategija yra. Ar laimėsi, priklauso prieš kokias frakcijas žaisi ir kaip sėkmė įtakos kitų žaidėjų ėjimus. Kaip minėjau anksčiau, jeigu priešininkas išrita nulį ir negali tavęs užpulti, tavo gyvenimas yra lengvesnis. Tuo pačiu iš kačių pusės nelabai daugiau ką gali daryti tik eiti labai konkrečiu keliu ir tikėtis, kad priešininkams nesiseks. Aš nemanau, kad kačių pergalei sėkmė turi didelę įtaką jų pačių ėjimo metu, tai labiau ant kiek priešininkams nesiseka padaryti, tai ką jie turėtų padaryti.

Root žaidimo autorius sukūrė Pax Pamir: Second Edition žaidimą, Pax Pamir: Second Edition man patinka labiau dėl vienos paprastos priežasties, visi žaidėjai daro tą patį. Žaidimai turi labai daug panašumo. Abu žaidimai yra karo žaidimai, abiejuose žaidimuose daug chaoso, abiejuose žaidimuose sėkmės įtaka galutiniam rezultatui yra svarbi.

Western Legends žaidimą gali žaisti nuo 2 iki 6 žmonių. Žaidėm trise yra buvo be proto nuobodu. Manau, kad žaidimas atgyja nuo penkių žaidėjų ir jeigu pasitaikys proga, tikrai sužaisčiau.

Western Legens yra smėlio dėžės tipo žaidimas (kaip Vindication), kur teoriškai gali daryti ką nori. Konkrečiai šitame žaidime gali būti banditas ir apiplėšinėti kitus žaidėjus bei banką, gali būti maršalas ir gaudyti banditus, gali kasti auksą, gali lošti kazino ar lankytis kabarete. Teoriškai visi būdai veda į pergalę. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad lengviausias būdas laimėti yra būti banditu. Būti maršalu gerokai sunkiau, bet bent jau man pasirodė, kad visos rolės subalansuotos pakankamai gerai. Sėkmės elementas žaidime yra didžiulis. Aukso kasimas yra kauliuku ridenimas arba kitaip sakant – sėkmė. Kaziko loši pokerį, kortos yra sėkmė. Savo veiksmus žaidime gali sustiprinti kortomis kas irgi yra sėkmė.

Po vienos partijos negaliu pasakyti galutinio verdikto, reikėtų pažaisti dar kartą su didesniu žaidėjų skaičiumi, kad galėčiau pasakyti noriu rekomenduoti šį žaidimą ar vis dėl to tai yra šlamštas.

Top

Noriu perspėti, kad mano topas sudarytas labai subjektyviai: iš žaidimų, kuriuos aš žaidžiau, o ne žaidimų, kurie buvo išleisti 2023 metais. Sudaryti top iš žaidimų, kurie buvo išleisti 2023 būtų šiek tiek problematiška, nes kai kurių 2022 metais išleistų žaidimų neįmanoma įsigyti Lietuvoje, galbūt bus įmanoma kitais metais…

Į topą negali patekti žaidimai, kurių: 1) nežaidžiau šiais metais; 2) žaidžiau šiais metais, bet atidaviau; 3) žaidžiau šiais metais, bet jie nėra aprašyti svetainėje.

Kai kurie žaidimai tope bus pažymėti kaip rekomenduojami. Rekomendacijos tikslas yra atkreipti jūsų dėmesį, todėl jinai negali būti tokia pati kaip praėjusiais metais. Taip, rekomenduojamas žaidimas nebūtinai yra pats geriausias ar pats mėgstamiausias, bet jeigu jis pateko į top, jis yra pakankamai geras.

Prieš pradedant top, dar norėčiau paminėti, jog iš praėjusių metų nepateko: Quoridor, Power grid, Prêt-à-Porter, Ginkgopolis, Istanbul, Vagrantsong. Taip pat nepateko žaidimai, kuriuos atidaviau: Draftosaurus, Mint works, San Juan

Prieš žvelgiant į topą, dar keletas komentarų. Pirmiausiai einantis skaičius nurodo vietą tope. Skliautuose {vieta praėjusių metų tope}, jeigu žaidimas į jį pateko. Jei žaidimo nebuvo tope praėjusiais metais, bet buvo tope ankstesniais, tokiu atveju {metai, kuriuose buvo tope – vieta}. Skliautuose (mano rekomenduojamas žaidėjų skaičius, tikėtinas vienos partijos žaidimo laikas), mano rekomenduojami skaičiai yra iš mano patirties, todėl jie gali skirtis nuo oficialių skaičių.

20) Bali {2020 - 10} (3-4, 45min) – tai yra keisčiausias žaidimas tope. Žaidime reikia aukoti maistą dievams. Kuo daugiau tam tikro maisto yra paaukota, tuo daugiau taškų jis vertas, bet taškus gauni tik už maistą, kuris yra pas tave. Taigi reikia išlaikyti tokį keistą balansą, paaukoti daug maisto, bet taip pat kuo daugiau išlaikyti pas save.

19) Ticket to Ride: Europe {11} (4, 60min.) – tai žaidimas, kuris pradėjo mano kolekciją. Jis yra prieinamas pradedantiesiems žaidėjams: nesudėtingas ir išleistas lietuvių kalba. Žaidimo idėja labai paprasta: reikia nutiesti traukinių maršrutus tarp įvairių Europos miestų. Šalutinis žaidimo poveikis – išmoksite šiek tiek geografijos. Aš taip pat nusipirkau keletą papildomų žemėlapių.

18) Carcassonne {14} (2-5, 45min) – Šis žaidimas labiausiai tinkamas pradedantiesiems, nes yra lengvai prieinamas, kitaip sakant, jį galima rasti beveik bet kurioje parduotuvėje. Jis taip pat yra vienas iš paprasčiausių šitame sąraše ir puikiai žaidžiasi nepriklausomai nuo žaidėjų skaičiaus. Žaidimas turi milijoną praplėtimų/papildymų, tačiau kažkodėl man niekada nekilo noras nei vieno iš jų pirkti. Žaidimas yra geras toks koks yra.

17) Evolution {2020 - 6} (4-6, 60m) – Norint laimėti šitą žaidimą, reikia valgyti kitų žaidėjų gyvūnus. Taip, šitas žaidimas yra labiausiai nedraugiškas šitame tope ir man jis vis tiek labai patinka, bet sunku surasti kompanija su kuria galėčiau dažniau ištraukti šį žaidimą.

16) Cacao {6} (2-4, 45min) – Šis žaidimas turi įdomią mechaniką – darbininkai yra nupiešti ant kortelių. Pagal idėją jis panašus į Carcassonne, taigi, jeigu patiko Carcassonne, pabandykite šitą.

15) Point salad {12} (2-6, 20min) – Greitas, labai paprastas kortų žaidimas, puikiai tinkamas bet kokiam skaičiui žaidėjų. Kaip galbūt spėjate iš pavadinimo, žaidime reikia rinkti daržoves ir gauti už jas taškus.

14) Century: Golem edition {2020 - 7} (3-5, 45min) – šis žaidimas yra gan paprastas ir puikiai tinka pradedantiesiems. Žaidime yra tik keturi galimi veiksmai: pirkti kortą, žaisti kortą, pirkti golemą ir ilsėtis. Nei vienas veiksmas neturėtų užtrukti ilgai, todėl net ir su 5 žaidėjais žaidimas žaidžiasi labai greitai. Aš manau, kad Golem edition yra gražesnė nei originalas Century: Spice road.

13) Space Base {8} (2-3, 45min) – risk kauliukus tam, kad užkariautum kosmosą. Žaidimo principai yra labai paprasti, tačiau yra keletas smegenis laužiančių taisyklių dėl ko negaliu rekomenduoti šito žaidimo pradedantiesiems.

12) Ethnos {2020 - 1}(4-6, 60min) – tai yra teritorijos kontrolės žaidimas. Paprastai teritorijos kontrolės žaidimai yra labai nedraugiški, bet šis toks nesijaučia, jis labiau panašus į lenktynių žaidimą. Žaidimo išvaizda viena iš baisesnių, bet žaidimo smagumas leidžia ignoruoti išvaizdą.

11) Gizmos {5} (2-4, 30-60min) – paprastas variklio kūrimo tipo žaidimas su rutuliukais. Rutuliukai, tikrai atkreips visų dėmesį į žaidimą. Žaidimas prasideda lėtai, bet gale atrodo, kad gali kalnus nuversti.

10) Paperback {9} (2-5, 60min) – žodžių žaidimas lavinantis jūsų anglų kalbos žodyną. Problema, kad nėra daug lietuvių, su kuriais galėčiau žaisti šitą žaidimą.

9) Rekomenduoju – keisčiausias/originaliausias žaidimas Brian Boru: High King of Ireland (4-5, 90-120min) – tai yra labai keistas žaidimas. Visi žaidėjai žaidžia po kortą, tarsi tai būtų eilinis kortų žaidimas, bet nuo to kokias kortas žaidėjai sužaidė priklauso, kas atsitiks toliau. Žaidėjas, kuris laimi gauna valdyti Airijos miestą. Žaidėjai, kurie pralaimi gali rašyti meilės laiškus, melstis ar kovoti su vikingais. Norint laimėti reikia išlaikyti gerą balansą tarp visų sričių. Jeigu susifokusuosi tik į vieną, nelaimėsi. Tai yra labai taktinis, o ne strateginis žaidimas.

8) Concordia Venus (4-5, 90-150min) – nusipirkau šį žaidimą norėdamas pakeisti Power grid, bet nusprendžiau, jog mano kolekcijoje yra pakankamai vietos abiem. Šis žaidimas turi du trūkumus – dėžė yra didelė (didesnė nei Power grid), komponentų kokybė yra labai prasta. Pats žaidimas labai paprastas: sužaisk vieną kortą iš rankos ir padaryk tai ką jinai sako. Nuo kitų tokio tipo žaidimų skiriasi tuo, kad žaidimas vyksta viduržemio regione ant didelio žemėlapio. Dalykas, kurio nemačiau jokiame kitame žaidime ir labai norėčiau pamatyti, kai aktyvuoji kokį nors regioną, naudą gauna visi, kas yra pasistatę namukų. Už Power grid geriau tuo, kad nereikia atlikti kosminės matematikos.

7) Rekomenduoju – žaidimas šešiems Condottiere – {2021 - 1} (4-6, 45min) – tai unikalus savo mechanika, blefavimo žaidimas. Kuo daugiau žmonių, tuo smagiau jį žaisti. Jam turbūt reikia tinkamos kompanijos, bet, kai tokie žmonės susirenka, žaidimas blizga.

6) Cooper Island {1} (2-3, 90-180min) – tai yra optimizacijos galvosūkis. Tai yra labai sudėtingas žaidimas, todėl daugeliui iš jūsų bus per daug sudėtingas. Šis žaidimas atrodo gana įspūdingai ant stalo su salos žemėlapiu ir skirtingo aukščio salos reljefu. O taškų skaičiavimui naudojami laivai plaukantys apie salą. Mane labai sužavėjo šis žaidimas, bet, kadangi, jis yra labai sudėtingas, nelabai turiu su kuo jį žaisti.

5) Onitama {4} (2, 5-20min) – tai paprastesni šachmatai. Kiekviena partija yra lošiama su penkiomis atsitiktinėmis kortelėmis, kurios keičiasi tarp žaidėjų. Ėjimo kortelių deriniai kiekvieną partiją paverčia unikalia patirtimi. Žaidimo dėžutė yra vyno butelio formos, tai yra šiek tiek didesnė, nei aš norėčiau, bet nesukelia problemų transportavimui, jeigu reikia. Jeigu norite greito žaidimo dviem, įsigykite šitą – nesigailėsite. Tiesa, aš nusipirkau papildymą šitam žaidimui.

4) Rekomenduoju – istoriją mokantis žaidimas Pax Pamir: Second Edition (4-5, 90-150 min) – Tai yra karo žaidimas paremtas Afganistano istorija. Žaidėjai gali palaikyti vietinius, britus arba rusus. Žaidėjai nėra pririšti prie vienos tautos ir bet kuriuo metu gali pakeisti savo ištikimybę į kitą. Realiai, kokią tautą pasirinkti, diktuoja kortos kurios atsiverčia. Žaidime daug chaoso, sėkmės. Galima kooperuotis su kitu žaidėju ir žaisti kartu, bet nugalėtojas gali būti tik vienas, tai sąjungininkas turėtų kada nors įsmeigti peilį į nugarą.

3) YINSH {2} (2, 15-60min) – aš nemėgstu, kai stalo žaidimai dviem užima daug vietos. Bet tai yra nerealiai smagus žaidimas dviem ir taisyklės gana paprastos: padėk tabletę, perkelk žiedą, apversk visas sutiktas tabletes pakeliui. Suprantu, kad reikia biški konteksto, bet tai yra pagrindinės žaidimo taisyklės. Kas pirmas surenka 3 kartus po 5 savo spalvos tabletes laimi. Jeigu kada nors teko žaisti Reversi/Othello, šis žaidimas yra labai panašus.

2) Rekomenduoju – žaidimas pradedantiesiems Akropolis (2-4, 30-45min) – žaidimo tema yra pastatyti geriausią miestą, bet vos tik pradedi žaisti - temą pamiršti. Realiai tai yra abstrakčios strategijos žaidimas, kuriame uždirbtų taškų skaičius priklauso nuo to kaip išdėlioti skirtingų spalvų „rajonai“. Smagu, tai, kad jeigu nori gali statyti vieno aukšto miestą ir laimėti, bet jeigu nori gali statyti trijų aukštų miestą. Žaidėjai vienas kito paveikti tiesiogiai negali, bet jeigu leisi kam nors surinkti visas vienos spalvos žvaigždutes, didelė tikimybė, kad pralaimėsi. Žaidimo taisyklės yra neįtikėtinai paprastos, todėl šis suėjo labai gerai visiems žmonėms, kuriems pristačiau. Ne gana to, jis buvo išleistas lietuvių kalba.

1) Rekomenduoju – geriausias metų žaidimas The Guild of Merchant Explorers (2-4, 45-90min) – tai yra optimizacijos galvosūkis. Šiame žaidime kiti žaidėjai negali niekaip įtakoti tavo ėjimų. Paprastai žaidimai, kuriuose nėra interakcijos tarp žaidėjų man nepatinka, bet šis mane nerealiai kabina. Žaidimo ėjimai yra labai paprasti: atverčiame kortą ir visi turi padėti kubelį ant žemėlapio. Korta gali sakyti, kad reikia padėti kubelį ant vandens, dykumos, lygumos ar kalnų. Jeigu kubeliais uždengi visą regioną, pasistatai namuką. Tai yra žaidimo esmė, nors taisyklių truputi daugiau. Įdomiausia dalis, kad nors žaidėjai žaidžia ant identiškų žemėlapių, nors visuomet daro tuos pačius veiksmus (nurodytus ant kortų), po žaidimo visi turi labai skirtingus žemėlapius. Fantastika. Jeigu nurodyti vieną trūkumą, tai šis žaidimas ateina su keturiais žemėlapiais. Norėčiau daugiau.

Tai yra keistas topas, daug žaidimų (beveik pusė) palyginus su praėjusiais metais iškrito, tuo pačiu turime daug naujų ir sugrįžusių iš ankstesnių metų. Jeigu praėjusiais metais tope dominavo žaidimai geriausi dviem, tai šiais metais sugrįžo daugybė žaidimų, kurie geriausi 4-5 žaidėjams. Kaip minėjau įžangoje tai atsitiko dėl pasikeitusios kompanijos. Ankstesniais metais skųsdavausi, kad norėjau daugiau žaisti, tačiau šiais metais sakyčiau beveik pasiekiau savo idealų partijų skaičių. Galbūt viena, dviem partijom būtų buvę smagu sulošti daugiau, bet tikrai nereikia dar dešimties. Būtų smagu tokį partijų/žaidimų skaičių išlaikyti ir kitais metais, bet niekada negali žinoti ką ateitis atneš.

Tikiuosi, kad mano įžvalgos padės jums išsirinkti žaidimus savo kolekcijai. Stengiuosi būti objektyvus kiek tai įmanoma ir, jeigu jums patinka mano skonis, tikrai nenusivilsite rekomendacijomis.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)