Stalo žaidimas. Yinsh

Aš nesu matęs geresnių žaidimo komponentų nei turi Yinsh. Tai yra pirma priežastis atkreipti dėmesį į šį žaidimą.

Aš visus žaidimus skirtus dviem žaidėjams lyginu su Onitama. Šis žaidimas gali būti geresnis už Onitama ir tai antroji priežastis atkreipti dėmesį šį žaidimą.

Norėčiau pradėti nuo didžiausio žaidimo trūkumo – šio žaidimo dėžė yra tokio paties dydžio kaip Ticket to ride ar Wingspan. Man patinka, kai žaidimai dviem turi kompaktiškas dėžes, nes tuomet galima įsimesti į kišenę ir pažaisti parke ar kavinėje. Šito žaidimo „atsitiktinai“ nepasiimsi ir man tai yra didžiausias trūkumas. Onitama turi nestandartinę dėžę, bet jinai mažesnė nei šio žaidimo dėžė, todėl ją galima pasiimti, net jeigu reikės neštis kuprinėje, papildomas svoris nėra labai reikšmingas.

Ar būtų galima išleisti šitą žaidimą su 30% mažesniais komponentais? Žinoma, bet tuomet būtų prarasta pusė žaidimo malonumo.

Pakalbėjome apie didžiausią žaidimo trūkumą pakalbėkime apie patį žaidimą. Jeigu esate matę/žaidę Reversi/Othello, žaidimo idėja jums atrodys pažįstama. Žaidime varžosi juodi prieš baltus, tikslas yra surinkti penkias savo spalvos šaškes vienoje linijoje tris kartus. Šakės įdomios tuo, kad viena jų pusė yra juoda, kita – balta.

Žaidimas vyksta per penkis žiedus. Žaidėjai pradeda žaidimą padėdami žiedus ant lentos. Teoriškai skirtingas žiedų išdėliojimas gali duoti skirtingas startines pozicijas, bet realiai tai nedaug keičia, ypač, jeigu abu žaidėjai ne naujokai.

Savo ėjimo metu žaidėjas įdeda savo spalvos šaškę į vieną iš savo pasirinktų žiedų. Tuomet tuomet perkelia žiedą į kitą vietą. Žiedų judėjimui yra keletas apribojimų. Žiedas gali judėti tik tiesia linija. Jeigu nėra jokių kliūčių žiedas gali judėti taip toli kaip žaidėjas nori. Žiedas gali peršokti vieną eilę šaškių, bet turi nusileisti iš karto už paskutinės šaškės. Žiedas negali peršokti kitų žiedų.

Jeigu žiedas peršoka vieną ar daugiau šaškių, tai jos apverčiamos į priešingą pusę. Ir tame yra visa žaidimo esmė bei įdomybė. Neįmanoma pačiam padėti visų penkių šaškių. Norint laimėti, reikia apversti priešininko šaškes. To pasekoje šitame žaidime antras žaidėjas visuomet turi pranašumą. Pirmas žaidėjas pradeda nuo tuščios lentos, bet antras žaidėjas jau turi vieną šaškę, kurią gali apversti į savo spalvą.

Nepaminėjau dar vieno svarbaus momento. Kai žaidėjas surenka penkias savo spalvos šaškes, jis ne tik pašalina tas šaškes nuo lentos, bet taip pat turi nuimti vieną žiedą taškams pažymėti. Taigi, gaunasi, kad pirmaujantis žaidėjas turi mažiau galimybių ir jam žaisti yra sunkiau. Jeigu žaidėjas pirmauja 2:0, tai priešininkas turi beveik dvigubai daugiau galimybių. Tai yra labai įdomus balansavimo aktas, tačiau realybėje jis nebūtinai padeda, žaidėjų lygis yra labai svarbus. Lygiaverčių žaidėjų atveju dominavimas nėra labai tikėtinas, nelygiaverčių – nesvarbu kokie yra apribojimai, geresnis žaidėjas ras būdą laimėti.

Aš papasakojau visas žaidimo taisykles. Žaidimas yra toks paprastas ir turi tiek nedaug taisyklių, bet noras žaisti dar vieną ir dar vieną partiją yra labai didelis. Visai kaip ir Onitama atveju. Geri žaidimai dviem, neturi būti sudėtingi. Jie gali būti paprasti.

Jau galėjote suprasti, kad šis žaidimas yra nepriklausomas nuo kalbos, o taisyklių nėra daug, todėl kuo puikiai gali žaisti ir žmonės nemokantys kalbos.

Šitame žaidime visiškai nėra sėkmės, nebent kito žaidėjo klaidas vadinate sėkme. Tai yra dviejų protų dvikova. Jums reikia pastabumo, pamatyti visas galimybes, tiek savo pergalei, tiek apsisaugoti nuo priešininko pergalės.

Ant dėžutės parašyta, kad žaidimas užtrunka 30-60 minučių. Iš mano patirties, vienos partijos užtruko 15 minučių, kitos - valandą. Tai nėra žaidimo kaltė. Tai visiškai priklauso nuo žmogaus. Partijos, kurios trunka trumpiau yra smagesnės.

Žaidimas Yinsh yra Gift Project dalis, kuriame dizaineris Kris Burm sukūrė net aštuonis abstrakčios strategijos dviem žaidėjams skirtus žaidimus neištariamais pavadinimais. Yinsh yra geriausiai įvertintas tos serijos žaidimas. Pabandęs šį žaidimą, aš dabar noriu pabandyti ir kitus, bet vienas dalykas mane neramina: kitų žaidimų dėžės taip pat didelės ir aš neturiu tiek vietos, kad galėčiau turėti visą kolekciją.

Jeigu Onitama lyginu su šachmatais, tai šį žaidimą noriu lyginti su šaškėmis. Ir, jeigu jums dar kyla abejonių, aš stipriai rekomenduoju šį žaidimą žmonėms, kurie mėgsta žaisti dviese.

Žaidimo trukmė: 15 - 60 min.

Žaidėjų skaičius: 2.

Sudėtingumas: 2.68 (sudėtingas).

Sukūrimo metai: 2003

Žaidimo kalba: anglų, vokiečių, prancūzų, italių, ispanų, olandų, korėjiečių.

Žaidimo kategorija: abstrakti strategija, šaškės, dvikova, penki vienoje eilėje.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)