Stalo žaidimas. Fine sand
Tai yra keturi solo žaidimai supakuoti vienoje dėžutėje, o ne žaidimas keturiems. Tai taip pat yra antras Friedemann Friese žaidimas mano kolekcijoje. Pirmasis – Power grid.
Tai yra paprasčiausias variklio kūrimo žaidimas mano kolekcijoje. Jeigu jums įdomu, kiti žaidimai, šitoje kategorijoje: Wingspan, Gizmos, Space base.
Teoriškai šito žaidimo tema yra statyti smėlio pilis. Realybėje jokios temos nėra, ta prasme žaisdamas žaidimą tu nesijauti lyg statytum smėlio pilis. Tu jautiesi lyg dėliotum kortas. Taip, ant kai kurių kortų yra pavaizduotos smėlio pilys, bet ant kitų pavaizduoti traktoriai ir sunkvežimiai. Kada jūs paskutinį kartą statėte smėlio pilį su sunkvežimiu? Aš asmeniškai, tai darau kiekvieną vasarą Palangoje.
Šito žaidimo tema galėtų būti vyno gėrimas ar morkos tarkavimas, jausmas, kurį gaunate žaisdami žaidimą būtų lygiai toks pats.
Tai yra pirmasis žaidimas mano kolekcijoje, kuriame sakoma, jog prieš pradedant žaisti nemaišykite kortų, o žaiskite tokia tvarka kaip kortos yra sudėtos.
Kaip jau minėjau, tai yra keturi solo žaidimai, vadinasi, visi žaidėjai vieno raundo veiksmus gali atlikti vienu metu, jeigu žino taisykles ir jūs pasitikite, kad jie nesukčiaus.
Kiekvienas žaidėjas gauna žaidėjo lentą, kurioje pavaizduoti standartiniai veiksmai, kuriuos galima atlikti (visai kaip Gizmos). Pirmasis veiksmas (žalias) yra paimti kortas. Iš pradžių galima paimti dvi kortas. Antro veiksmo atveju reikia pasirinkti vieną iš dviejų variantų: statyti kortą (raudonas) arba paimti papildomas kortas (mėlynas). Ir galiausiai atliekamas paskutinis raundo veiksmas: išmesti kortas (violetinis), jeigu turima daugiau nei galima. Be standartinių veiksmų yra vienas nestandartinis (geltonas), kurį galima atlikti bet kuriuo metu, be jokios eilės.
Dabar pagalvojau, kad šito žaidimo negali žaisti daltonikas. Matot, kortas reikia padėti ant lentos į jiems skirtas vietas, o vietos atskirtos tik spalvomis.
Žaidimo esmė yra atsikratyti kortų. Pagrindinis kortų atsikratymo būdas yra jų padėjimas ant žaidimo lentos. Kiekviena korta turi kainą, kurią reikia sumokėti norint padėti tą kortą ant žaidimo lentos. Daugelis kortų, padėtos ant žaidimo lentos, duoda papildomų privalumų, taip gerindamos jūsų kuriamą variklį.
Papildomos žalios kortos padėtos ant lentos leidžia paimti daugiau kortų į ranką raundo pradžioje. Raudonos kortos – statyti daugiau nei vieną kortą raundo metu. Mėlynos kortos – paimti daugiau papildomų kortų. Violetinės kortos – išlaikyti daugiau kortų rankoje po raundo pabaigos. Be standartinių kortų taip pat yra smėlio pilys, kurios nesuteikia papildomai jokios naudos, bet užima vieta jūsų kortų kaladėje. Bei pinigų kortos, kurių neįmanoma pastatyti, bet galima naudoti pastatų pastatymui.
Kiekviena korta turi kokią nors kainą. Smėlio pilys paprastai kainuoja nuo vieno iki trijų. Kitos kortos paprastai turi vertę nuo keturių iki dešimt. Norint pastatyti kortą reikia sumokėti jos vertę, tą galima padaryti kitomis kortomis skaičiuojant, kad viena korta yra vienas pinigas, pinigų kortomis, kurių vertė yra 2 (trys kortos) arba 3 (viena korta) bei pinigų žetonais, kuriuos duoda tam tikra korta.
Be standartinių kortų yra ir įdomesnių. Pavyzdžiui yra viena raudona korta, kuri duoda nuolaida statymui, yra žalia korta, kuri duoda vieną geltoną žetoną/monetą kiekvieną raundą.
Žaidimas baigiasi tuomet, kai vienas žaidėjas raundo metu į savo ranką paima visas kortas t. y. nėra daugiau kortų nei kortų kaladėje, nei šiukšlių dėžutėje. Tai yra paskutinis žaidimo raundas, kas turi mažiausiai kortų tas laimimi.
Šis žaidimas ateina su Fable campaign t. y. devyni papildomi lygiai, kurių kiekvienas turi po tris kortas. Kai kurios kortos padaro žaidimą tikrai įdomesniu, kitos kortos tokios absurdiškai sudėtingos, kad net nesinori su jomis žaisti, o trečios kortos yra tiesiog nuobodžios.
Beje, mano versijoje yra brokas. Visos kortos turi simbolį apačioje kariame kampe, kad žinoti kuriam žaidėjui korta priklauso, bet rankos kortų kaladėje yra viena korta be simbolio.
Žaidimas turi tik vieną interakcijos tašką tarp žaidėjų. Vietoj to, kad statyti kortą, ją galima išmesti į specialią šiukšliadėžę. Jeigu/kai visi žaidėjai išmes bent po vieną kortą į savo šiukšliadėžę, tuomet viršutinė korta pereis žaidėjui iš kairės. Išmesti kortas norėtųsi kiekvieną ėjimą, nes tai taip pat yra būdas atsikratyti kortų, bet tuo pačiu taip išmesdamas kortas žaidėjas apsunkina savo galimybes pastatyti turimas kortas. Ir, tiesa pasakius, šis dalykas yra sunkiausia žaidimo dalis. Ar jums jinai atrodo sunki?
Šis žaidimas labai paprastas, todėl jį lengva pristatyti net ir pradedantiesiems žaidėjams. Didžiausia žaidimo problema yra žaidimo tema ir išvaizda. Pavadinti šį žaidimą gražiu būtų įžeidimas Parks žaidimo kūrėjams. Žaidimas yra tvarkingas, bet negaliu sakyti „gražus“. Blogiausia dalis, kad žaidimas yra užmirštamas.
Man patinka šis žaidimas. Jis paprastas. Tačiau jam trūksta wow faktoriaus. Aš mielai išsitraukčiau šitą žaidimą, bet abejoju ar draugai prašys, kad atsineščiau šitą žaidimą. Wingspan turi nerealiai gražius paukščius. Gizmos turi rutuliukus. Šitas žaidimas neturi nieko.
Pakartosiu, man smagu žaisti, tai lengvas žaidimas, kurį galima greitai perprasti. Tai atpalaiduojantis žaidimas, kuris nedegina jūsų smegenų. Bet žaidimų jūroje jis yra nepastebimas, užmirštamas.
Žaidimo trukmė: 30 - 60 min.
Žaidėjų skaičius: 1 – 4.
Sudėtingumas: 2.14 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2018
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: kortos, kaladės mažinimas, statyba, variklio kūrimas.