Stalo žaidimas. Villagers

Pirmas dalykas, kurio nekenčiu, tai nestandartinės stalo žaidimo dėžės. Kodėl visi stalo žaidimai negali būti identiškose dėžėse?

Villagers dėžė yra tokio paties principo kaip Paperback, tik gerokai, gerokai didesnė. Aš nieko blogo anksčiau nesakiau apie Paperback dėžę, bet jeigu neteisingai ją paimi (ką iš principo negalvodamas padarysi visada), tuomet dugnas iškrenta ir reikia žaisti mano mėgstamiausią mokyklos laikų žaidimą – sabiralką.

Yra tik vienas dalykas, kurio nekenčiu labiau nei nestandartinės žaidimų dėžės. Kai dėžė yra didesnė nei reikia. Kiek % Villagers kortos užima dėžėje? 25%? KODĖL?! Tarkim nusipirksiu papildymą, kiek užims tuomet? 27%? Realiai šito žaidimo dėžė blogiausiu atveju turėtų būti identiško dydžio Paperback dėžei.

Kortos yra atspausdintos ant plono kartono. Už ką žaidimo leidėjai taip nekenčia žmonių? Norite nusipirkti standartinę kaladę maximoje? Jinai nekainuos nei euro ir bus geresnės kokybės nei šito žaidimo kortos. Norite ypatingai geros kokybės kortų? Penki eurai… Šitas žaidimas gerokai brangesnis, bet kortų kokybė blogesnė…

Žaidime pergalės taškai yra pinigai. Žaidime galima surinkti gana daug pinigų, 100+. Žaidime yra du taškų skaičiavimo etapai. Didžiąją dalį taškų žaidėjai gaus po antro etapo, kuris taip pat yra ir žaidimo pabaiga. Kai baigiasi žaidimas, vietoj to, kad žmogui duotum pinigus, sakai: susiskaičiuok ant lapuko arba susiskaičiuok mintinai. Žaidimo gale niekas nedalina pinigu, nes nu kam? Pirmame etape, žaidėjai uždirba apie 20 pinigų. Super talentingas žaidėjas, retais atvejais galbūt gali uždirbti apie 40. Tai kodėl žaidime yra nesuskaičiuojamas skaičius monetų po 100 ir 50, kurios niekada gyvenime nebus panaudotos, bet užima vietą. Ai, tiesa, vietos bet kokiu atveju turime per daug…

Žaidimas visuomet prasideda su tomis pačiomis šešiomis kortomis. Kodėl? Jeigu aš esu pirmas žaidėjas, aš žinau kokių dviejų kortų noriu ir pirmą kortą gausiu 100%. Jeigu aš esu antras žaidėjas, tai vėl gi, vieną kortą gausiu 100%. O jeigu esu vėlesnis žaidėjas, tai koks skirtumas kokios kortos yra ant stalo. Kokios tos superinės kortos?

Blacksmith – duoda du pinigus, bet atrakina net dešimt kitų kortų. Kitaip sakant, kiti žaidėjai turės mokėti jums, jeigu jūs turite šitą kortą. Kiek uždirbsite priklauso nuo žaidėjų skaičiaus ir kokios kortos krenta, bet viename žaidime aš uždirbau net 12 monetų (patikėkite, tai yra daug).

Carpenter – šita korta atrakina aštuonias kitas kortas ir duoda vieną juodą namuką t. y. jūs galėsite statyti viena korta daugiau kitame ėjime. Aš paprastai stengiuosi gauti Blacksmith, tačiau šita korta tikrai neblogesnė.

Harvester – atrakina tik dvi kortas, tačiau duoda raudoną šaukštą. Starto metu Founders duoda du pinigus, tačiau, jeigu po pirmo ėjimo neturite nei vieno raudono šaukto, turite apversti Founders kortą į kitą pusę, kas reiškia, jog prarandate du pinigus.

Poulterer – duoda raudoną šaukštą ir tris pinigus, tačiau norint atrakinti šitą kortą reikia sumokėti Carpeter. Poulterer ir Carpinter geriausias derinys, bet jeigu neturite Carpinter, tuomet reiktų eiti Blacksmith ir Harvester keliu.

Išsakiau labai daug kritikos žaidimui. Dabar pakalbėkime apie gerus dalykus.

Žaidimo išvaizda yra estetiška. Aš negaliu sakyti, kad žaidimas yra gražus, nes šitas žodis yra rezervuotas tokiems žaidimams kaip Wingspan, Parks ar Takenoko. Kortos yra mielos akiai.

Žaidimas yra gana paprastas. Visa reikalinga informacija yra ant kortų. Ir nors informacijos ant kortų yra daug, kortos nesijaučia, kad būtų perkrautos. Realiai vieną kartą sužinai, ką kiekvienas simbolis reiškia ir gali žaisti.

Žaidime yra du etapai. Pirmame etape visi iš eilės traukia po vieną kortą, kol pasiekia limitą. Limitas yra tarp dviejų ir penkių kortų ir konkrečiai priklauso nuo raudonų (šaukštų) simbolių ant kortų. Antrame etape kiekvienas iš eilės stato savo pastatų limitą. Pastatų limitas yra tarp dviejų ir penkių kortų ir konkrečiai priklauso nuo juodų (namukų) simbolių ant kortų. Tai principe ir yra visas žaidimas.

Žaidime yra keltas labai įdomių mechanikų. Žaidime yra šešios krūvos, kurios seka progresą ir lemia kada žaidimas baigiasi. Po to kai dvi krūvos kortų būna išnaudotos, įvyksta pirmas taškų gavimo etapas. Po to, kai būna išnaudotos šešios kortų krūvos įvyksta antras taškų gavimo etapas ir žaidimas baigiasi.

Žaidime yra trijų rūšių paprastieji kaimiečiai. Norint gauti paprastąjį kaimieti, reikia sumokėti vieną kortą iš savo rankos. Įdomioji dalis yra ta, kad korta neišmetama iš žaidimo, bet padedama ant vienos iš krūvų. Taigi, jeigu daug žaidėjų pirks paprastuosius kaimiečius, jie gali atitolinti pirmą ir antrą taškų skaičiavimo etapus.

Nors tai yra įdomi dalis, tačiau taip pat ir labai klaidinanti. Norint pradėti vyno kelią (gražiai skamba ar ne?) reikia pirmos kortos, kuri neįeina į paprastųjų kaimiečių sąrašą. Žaidžiant keturiese – penkiese prisideda dar dvi tokios kortos. Kad būtų dar labiau klaidu, kai kurios kortos pavyzdžiui mano minėtas Poulterer dedasi ant Founders. Ir, jeigu teoriškai gali turėti du vyno kelius, tris variantus su medkirčiais, kiekvienas žaidėjas žaidime gauna tik vieną Founders kortą.

Žaidime yra tam tikros kortų grupės. Kiekviena kortų grupė turi skirtingą nugarėlę, todėl kiekvienas žaidėjas gali žinoti kokios grupės kortos ateis toliau, o jeigu labai reikia tam tikros kortos, tuomet gali griebti aklai ir tikėtis sėkmės. Tačiau sėkmė gali niekada neateiti. Šitoje vietoj, manau, vėl grįžkime prie blogų dalykų žaidime. Kortų yra tiek daug, kad net ir keturių žaidėjų žaidime neįmanoma pamatyti visų žaidimo kortų, vadinasi tos kortos, kurios tu taip aktyviai ieškai gali tiesiog nebūti žaidime.

Sėkmė turi labai didelę įtaką žaidimui, nes kiek taškų surinksi priklauso nuo to kokios kortos iškris. Žaidžiant dviese žaidimas yra labiau strateginis. Žaidžiant keturiese žaidime yra labai daug chaoso. Pavyzdžiui pamatai, kad tavo kaimynas renka „Ore“ kortas, tuomet tau kaip ir nėra prasmės jų rinkti, nes greičiausiai negausi pakankamai, kad galėtum pastatyti daug taškų duodančius kaimiečius.

Net ir žaidžiant keturiese gali atsitikti taip, kad nei vienos iš šešių atverstų kortų niekas nenori ir tuomet visi bando aklai spėti kokia korta galėtų jiems pasitarnauti labiausiai. Jeigu jau pradėjau kalbėti apie žaidimą keturiese, įdomu tai, kad žaidimui su daugiau žmonių (4+) prisideda visai ne daug naujų kortų.

Pakalbėkime apie taškų skaičiavimą, apie kurį šiek tiek jau užsiminiau anksčiau. Taškų skaičiavimas žaidime vyksta du kartus. Pirmą kartą po to, kai išimamos pirmos dvi kortų krūvos. Tai reiškia, kad labiausiai tikėtina, jog pirmas skaičiavimas įvyks po antro rato, kai kuriais, sakyčiau, gana retais atvejais, jis gali vykti po trečio rato. Taigi, kiekvienas žaidėjas gali pasidėti mažiausiai po keturias kortas, kas iš tiesų nėra daug. Maksimalus teorinis skaičius kortų kurias gali pasidėti iki pirmo taškų skaičiavimo yra vienuolika, bet aš manau, kad tai nėra realu. Daug realiau, jog žaidėjai pasidės po šešias kortas.

Norint pasidėti vieną kelią, kuris duoda daug taškų reikia trijų kortų ir daug sėkmės. Daugiausia taškų duoda Jeweler – 20, Formager – 15, Wine trader – 14. Žaidžiant keturiese – Tailor duoda 24. Net ir žaidimo gale tikėtina, kad jūs turėsite tik vieną kelią duodantį daug taškų (geriausiu atveju du) dėl sėkmės ir kitų žaidėjų. Tiesa, galutinio skaičiavimo metu galima žymiai daugiau taškų uždirbti už sidabrinius pinigus, kurie nesiskaičiuoja pirmo skaičiavimo metu. Taigi, iki pirmo skaičiavimo reiktų pasistatyti vieną kelią duodantį daug tašku, tuo tarpu antram skaičiavimui reiktų susirasti tinkamą sidabrinių taškų kortą (geriau kelias to paties tipo).

Žaidimas gali atrodyti/jaustis gerokai sudėtingesnis nei iš tiesų yra.

Nors dėžutė yra sąlyginiai maža, nors žaidimą sudaro tik kortos, žaidimas užima stebėtinai daug vietos ant stalo. Ant paprasto kavos staliuko šito žaidimo nepažaisi, nes neužteks vietos.

Paskutinis dalykas apie ką norėčiau pakalbėti yra peržaidžiamumas. Kaip minėjau, visų kortų nepamatysi žaidime, bet kortų kiekis nėra tas pats kaip unikalios kortos. Kiekvieno tipo kortų yra bent jau po dvi, taigi, tikėtina, kad viename žaidime pamatysi visas skirtingas kortas. Prireiks kokių trijų – keturių žaidimų kol surasi savo mėgstamiausią strategiją. Strategija taip pat priklauso nuo žmonių skaičiaus (4-5 žaidėjų žaidime yra šiek tiek daugiau kortų). Kai turi mėgstamą strategiją, tuomet iš principo visi žaidimai yra vienodi. Tu bandai įgyvendinti savo strategiją ir tau pavyksta arba ne, o tai priklauso nuo sėkmės: kaip kortos išmaišytos ir ką ima kiti žaidėjai. Kai turi mėgstamą strategiją, kaip ir nėra prasmės bandyti kažko naujo ir tai sakyčiau yra šiokia tokia problema. Kartą per metus sužaisti šį žaidimą visai nieko, bet žaidžiant kartą per mėnesį, jis atrodys visuomet toks pat, nuobodus.

Aš nuoširdžiai nežinau kam turėčiau rekomenduoti šitą žaidimą. Atsižvelgiant į tai kiek kritikos išsakiau, turbūt geriau jo nerekomenduoti niekam. Žaidimas tikrai turi įdomių idėjų, kurios, tikiuosi, bus panaudotos kituose žaidimuose, tačiau Villagers nepasiūlo malonumo ar įdomaus žaidimo.

Žaidimo trukmė: 40 - 70 min.

Žaidėjų skaičius: 1 - 5.

Sudėtingumas: 2.19 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2019.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: kolekcionavimas, sėkmė, kaimas, kortos.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)