Stalo žaidimas. Crypt
Maži žaidimai mane žavi tuo, kad juos galima bet kur įsidėti, jie neužima daug vietos, o tuomet išsitraukti su tinkama kompanija ir sužaisti.
Šis žaidimas yra labai paprastas. Ant stalo pateikiamas tam tikras atverstų ir užverstų kortų derinys. Žaidėjai iš eilės deda savo kauliukus pasirinkdami tam tikrą kauliuko reikšmę. Sekantis žaidėjas gali atimti iš ankstesnio kortą, bet turi padėti didesnę reikšmę. Jeigu kažkas padėjo ant kortos šešis, tuomet iš jo galima atimti padedant du kauliukus nustatytus ant keturių (keturi plius keturi yra aštuoni t. y. daugiau nei šeši).
Žaidėjas, kuris padėjo paskutinis kauliuką ant kortos gauna tą kortą, bet jis taip pat turi risti kauliuką, jeigu išrita tą reikšmę, kurią rodė kauliukas (arba didesnę) viskas yra gerai. Jeigu ne, jis praranda kauliuką.
Iš pradžių visi pradeda su trim kauliukais, bet dėl to, kad skirtingiems žmonėms sekasi skirtingai, tai skirtingu metu žaidime skirtingi žmonės turės ne tą patį kauliukų skaičių.
Žaidime žaidėjai renka skirtingų šeimų kortas. Kortos yra vertos nuo vieno iki keturių pergalės taškų. Kaip ir visa žaidimo esmė, nors dar yra keletas niuansų, kurių nepaminėjau.
Kas žaidimą daro įdomiu arba kitaip sakant žaidimu, tai šešios dvipusės galių kortos. Tos kortos gali suteikti papildomų galių žaidimo metu arba papildomų taškų žaidimo gale. Pavyzdžiui žaidėjas surinkęs keturias žalios šeimos kortas gauna papildomai net dešimt taškų. Kokios galių kortos atsiverčia labai priklauso kokias kortas kiti žaidėjai nori rinkti, kas savo ruožtu kiekvieną žaidimą daro vis kitokį.
Kadangi, kortos yra dvipusės tai žaidime žaidžiama tik su viena puse t. y. kiekvienoje partijoje teoriškai galima turėti vis kitą atsitiktinį galių rinkinį. Ir nors dvylika galiu yra nemažai, o iš tiesų norėtųsi, kad žaidime būtų ne šešios, bet dvylika dvipusių kortų t. y. dar daugiau įdomesnių variantų.
Kalbant apie sėkmę žaidime, tai kortų iškritimo tvarka t. y. kada iškrenta didelių reikšmių kortos, kada mažų yra visiška sėkmė. Kada iškrenta kokios šeimos kortos taip pat yra sėkmė. Galiausiai kauliuko ritimas irgi yra sėkmė. Taip, išristi tris yra didesnė tikimybė nei šešis, bet jeigu padėsi tris, tai kitas žaidėjas gali atimti tavo kortą. Žodžiu, ką aš noriu pasakyti, kad visas žaidimas yra tik sėkmė ir jame nėra daug strategijos. Ir jeigu tą supranti, tai labai smagus žaidimas atsipalaidavimui.
Žaidime taip pat nėra daug taisyklių, todėl aš drąsiai rekomenduočiau žaidimą pradedantiesiems ar net žmonės, kurie nėra anksčiau žaidę jokių stalo žaidimų.
Gerai pakalbėkime apie trūkumus ir mano požiūriu yra vienas trūkumas – žaidimo trukmė. Kadangi žaidimas labai lengvas ir paremtas sėkme, man norėtųsi priskirti šį žaidimą filerių kategorijai kaip pavyzdžiui Love letter arba Point salad, tačiau Crypt žaidimo trukmė yra minimum pusę valandos, kas yra gerokai daugiau nei aš norėčiau skirti filerio tipo žaidimui.
Šis žaidimas per daug paprastas, kad patiktų rimtų žaidimų mėgėjams, tačiau aš esu tikras, kad jis turi savo auditoriją ir fanus.
Žaidimo trukmė: 30 - 45 min.
Žaidėjų skaičius: 1 – 4 (rekomenduoju 3 - 4).
Sudėtingumas: 1.52 (lengvas).
Sukūrimo metai: 2018
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: kolekcionavimas, sėkmė, kauliukai, kortos.