Stalo žaidimas. Hive Pocket

Hive yra vienas iš labiausiai giriamų dviem žaidėjams skirtų abstrakčių strateginių žaidimų, taigi, aš jį turėjau įsigyti. Nevyniosiu į vatą, deja, aš likau juo nusivylęs, bet pakalbėkime apie viską iš eilės.

Pradėkime nuo to, kad teoriškai yra trys žaidimo versijos: originalus Hive, mano turimas Hive Pocket ir Hive Carbon. Jeigu norėsite pirkti šitą žaidimą, Hive Carbon yra versija, kurios turėtumėte ieškoti (deja, bent jau teksto rašymo metu Lietuvoje jos neįmanoma įsigyti). Pagrindinis skirtumas tarp originalaus ir kitų versijų, kad jos ateina su dviem praplėtimais, kas šiuo atveju reiškia papildomus vabalus: boružę ir uodą. Hive Pocket ir Hive Carbon ateina su kelioniniu maišeliu vietoj dėžutės.

Kas yra blogai su Hive Pocket? Žaidimo figurėlės, žetonai yra maždaug 50 centų dydžio šešiakampės figūrės ir žaidimo metu labai svarbu, kad kraštai gerai liestųsi, deja, žetonai yra per maži bei per daug apvalūs ir gaunasi šioks toks chaosas žaidžiant. Didesni žetonai neturėtų turėti šitos problemos.

Dabar pakalbėkime apie žaidimo taisykles.

Žaidimas neturi lentos, pirmasis žaidėjas padeda vieną savo vabalą, antrasis atremia šalia. Nuo to momento vabalai gali atsirasti tik taip, kad liestų tik savo spalvos vabalus ir negali atsirasti tose vietose kur liestų priešininko vabalus.

Dar viena svarbi taisyklė: bitę reikia padėti iki ketvirto ėjimo. Kol bitė nepadėta kiti vabalai negali judėti. Turbūt pats blogiausias ėjimas yra padėti bitę pirmu ėjimu, net neįsivaizduoju ar įmanoma laimėti žaidimą taip pradėjus. Matot, visose partijose kur žaidžiau, gavosi taip, kad pirmas padėtas vabalas yra užblokuojamas ir nepajudinimas visą žaidimą. Tai nebūtinai turi būti taisyklė, bet esu tikras, kad daugeliu atveju ir jums atsitiks būtent taip.

Pakalbėkime apie vabalus ir jų judėjimą.

Voras (2 figūros žaidime) gali paeiti tiksliai tris ėjimus apie spiečių, labai sunku efektyviai naudoti vorus.

Skruzdėlė (3) - pati galingiausia figūra, gali judėti neribotą ėjimų skaičių.

Žiogas (3) gali peršokti vienoje linijoje esančias figūras, gali peršokti neribotą skaičių figūrų, kita vertus jis negali žengti į gretimą erdvę, kaip ir vorus, juos sunku naudoti efektyviai.

Vabalas (2) gali judėti tik po vieną langelį, bet jis gali užlipti ant kitos figūros taip ją užblokuodamas.

Uodas (1) įgauna savybes to vabalo, kurį liečia tol kol atlieka savo ėjimą.

Boružė (1) žengia du žingsnius ant spiečiaus vabalų ir vieną ant žemės t. y. jinai visuomet kelionę baigia ant žemės.

Bitė (1), specialiai palikau pabaigai, gali judėti vieną langelį, bet priešingai nei vabalas, negali užlipti ant spiečiaus.

Dar vienas svarbus momentas yra tas, kad spiečiaus jokiais būdais negali būti padalintas į du, vadinasi tam tikrais momentais tam tikros figūros gali būti užblokuotos ir nejudinamos.

Taigi, pakalbėkime apie tai kodėl aš esu nusivylęs žaidimu. Kadangi žaidimo tikslas yra apsupti bitę, o bitė gali judėti vieną ėjimą, tai, jeigu žaidėjas nemiega, jis gali patraukti bitę priešpaskutiniu momentu taip pabėgdamas iš apsupties. Dar daugiau, jeigu jis patrauks bitę teisingai, jis gali įkalinti kito žaidėjo figūrėles. Jeigu abu žaidėjai žais taip pat, tuomet gausis labai ilga linija vabalų, kur daugelio negalima naudoti, nes suskaldytų spiečių. Tuo pačiu žaidėjai neturės pakankamai figūrėlių, kad galėtų užblokuoti priešininką, taigi, žaidimas yra beprasmis. Jeigu žaidimo pradžioje reikia susitarti nežaisti gynybinio žaidimo, tai sakyčiau žaidimas yra šlamštas.

Yra vienas būdas užtikrinti, kad priešininkas nepabėgtų – vabalas. Jeigu vabalas gali užlipti ant priešininko bitės, tuomet žaidėjas negalės patraukti bitės. Po ilgų apmąstymų aš manau, jog tai yra vienintelė reali strategija laimėti šitame žaidime. Ta prasme, galima laimėti ir kitais būdais, jeigu priešininkas žioplas, visuomet pasitaiko fuksų, bet realiai visas žaidimas susiveda į tai, kuris pirmas padės vabalą ant priešininko karalienės.

Šis žaidimas skiriasi nuo šachmatų, nuo Onitama tuo, kad mano minėtuose žaidimuose gali grasinti karaliui ir kokiai nors figūrai iš karto. Kai žmogus ims gelbėti savo karalių, tu nukirsi jo figūrą ir mažėjant armijai tau pasidaro lengviau nugalėti priešininką. Hive žaidėjai niekada nepraranda savo figūrų, jos tik tampa laikinai įkalintos. Sugebėti įkalti priešininko figūras ir tuo pačiu neįkalinti nei vienos savo, aš nežinau ar įmanoma.

Taigi, jeigu yra vienas būdas kaip labai lengvai ir akivaizdžiai sugriauti žaidimą ir vienas būdas kaip jį laimėti, tai kam jį žaisti?

Žaidimo trukmė: 10 - 20 min.

Žaidėjų skaičius: 2.

Sudėtingumas: 2.30 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2010

Žaidimo kalba: prancūzų, vokiečių.

Žaidimo kategorija: strategija, žemėlapio kūrimas, apsupimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)