Stalo žaidimas. Takenoko

Leiskite jums pristatyti patį gražiausią žaidimą, kokį aš turiu. Nei vienas kitas mano matytas žaidimas neprilygsta meniniam išpildimui šito žaidimo. Aš paprastai nefotografuoju instrukcijų knygutės, bet ši taip gražiai padaryta, kad turėjau pasidalinti.

Pati žaidimo istorija yra gana paprasta. Kinijos imperatorius draugystės vardan padovanojo Japonijos imperatoriui pandą. Mes - žaidėjai turime padėti imperatoriaus sodininkui prižiūrėti tą pandą. Panda laisvai laksto po imperatoriaus bambukų sodą ir kartas nuo karto šiek tiek apėda bambukus.

Pirmiausiai šį žaidimą turbūt reiktų pavadinti žemėlapio kūrimo žaidimu. Matot, aplink pagrindinį šešiakampį ant kurio pavaizduotas tvenkinys žaidėjai dėlioja kitas sodo žemes. Žemės kortelės yra trijų skirtingų spalvų ant kurių, atitinkamai, auga skirtingų spalvų bambukas. Daugiausiai yra žalių žemių ir bambukų, mažiausiai – rožinių, o geltona – tarpinis variantas. Žemės plotai, kurie liečia pagrindinį tvenkinį yra laikomi drėkinamais ir juose gali augti bambukas. Žemės plotai, kurie tiesiogiai neliečia pagrindinio tvenkinio nėra drėkinami ir juose bambukas neauga. Norint, kad bambukas augtų reiktų šiuos žemės plotus sudrėkinti ir tą galima padaryti dviem būdais. Vienas yra nutiesti drėkinamo kanalą, kurį galima nutiesti tik nuo pagrindinio tvenkinio, antras – pridėti ant žemės ploto patobulinimą, kuris tą žemės plotą sudrėkintų.

Jeigu jau užsiminiau apie patobulinimus, tai yra trys patobulinimai. Be mano minėto drėkinimo, tai pat yra aptvaras, kuris apsaugo bambuką nuo pandos bei trąšos, kurių dėka bambukas auga du kartus greičiau. Kai kurie žemės plotai ateina iš karto su savo patobulinimais. Patobulinimai yra svarbu vykdant užduočių korteles.

Žaidime yra trijų rūšių užduočių kortelės. Žemės – nurodo kokius žemės plotus suformuoti. Prižiūrėtojo – nurodo kokius bambukus užauginti. Pandos – nurodo kokius bambukus suvalgyti. Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas gauna po vieną kiekvieno tipo kortelę, tačiau žaidimo eigoje gali pasiimti papildomų kortelių: kokių nori, kiek nori. Tiesa, rankoje žaidėjas negali turėti daugiau nei penkias korteles. Žaidimas baigiasi, kai pirmas žaidėjas įvykdo septynias korteles.

Žemės kortelių užduotys yra pačios sunkiausios ir sąlyginai duoda mažai taškų. Neįsivaizduoju kas jas imtų savo noru. Pabandysiu pateikti pavyzdį. Reikia suformuoti žemės plotą iš keturių kortelių, kurios gali būti skirtingų spalvų, be to visos drėkinamos. Ką tai reiškia? Jeigu reikia padėti keturis žemės plotus vadinasi, reikia keturių ėjimų. Jeigu pasiseks, bent du žemės plotai atsidurs šalia pagrindinio tvenkinio, tačiau kitiems dviem reikės įrengti drėkinimo kanalus. Taigi mažiausiai dar du papildomi ėjimai įrenginėjant drėkinimą. Be to priešininkas gali lengvai sutrukdyti padėdamas tau netinkamą žemės plotą ir sugriauti visą strategiją. Mažiausias taškų skaičius už kortelę – 2, didžiausias – 5.

Sodininko užduočių kortelės yra geriausios pagal sudėtingumo ir taškų santykį. Mažiausias taškų skaičius – 3, didžiausias – 8. Užduoties vertos penkių taškų pavyzdys: išauginti geltonos spalvos bambuką 4 aukščio ant lauko, kuriame panda negali valgyti. Tą galima laisvai padaryti per keturis ėjimus.

Tiesa, pačios svarbiausios yra pandos valgymo kortelės. Jeigu du žaidėjai žaidimo gale turi po lygiai taškų, laimi tas, kuris įvykdė daugiau pandos užduočių. Mažiausias taškų skaičius už pandos kortelę – 3, didžiausias – 6. Užduoties vertos penkių taškų pavyzdys: suvalgyti du raudonos spalvos bambukus. Tą teoriškai galima padaryti per du ėjimus. Kaip matote kortelių sudėtingumas nevisai subalansuotas.

Kad įvykdėte užduoties kortelę galima paskelbti bet kada savo ėjimo metu. Kad įvykdėte sodininko kortelę, reikėtų paskelbti tuoj pat, nes kortelė turi atitikti tiksliai bambumo aukštį ir kiekį, o kitas žaidėjas savo ėjimo metu gali suvalgyti arba išauginti papildomų bambukų. Kita vertus žemės plotų arba valgymo užduočių kortelių atidengti iš karto nėra būtina, nes kiti žaidėjai joms niekaip negali pakenkti.

Ar aš sakiau, kad šitame žaidime yra sodininko ir pandos figurėlės? Jos atrodo nerealiai.

Kiekvienas žaidėjas gauna labai gražiai atrodantį lapą, ant kurio yra užuominos į žaidimo taisykles bei vietos žaidimo elementams pasidėti.

Pirmiausiai žaidėjas savo ėjimo metu (išskyrus pirmą ėjimą) išrita orų kauliuką. Orų kauliukas turi šešis galimus variantus. Saulėta – duoda papildomą ėjimą. Žaidėjai savo ėjimo metu gali atlikti du veiksmus, todėl papildomas ėjimas visuomet yra gerai.

Lietus – leidžia paauginti pasirinktą bambuką vienu elementu. Tai iš dalies pavaduoja sodininko judėjimą, todėl galima laikyti kaip papildomu naudingu ėjimu.

Vėjas leidžia tą patį ėjimą padaryti du kartus. Iš patirties, labai retai kada šiame žaidime nori daryti tą patį ėjimą du kartus.

Žaibas išgąsdina panda ir jinai pereina į kitą vietą. Realiai tai yra nemokamas pandos ėjimas. Jeigu užduotis yra suvalgyti du bambukus, išritus žaibą, tokią kortelę galima įgyvendinti vieno ėjimo metu.

Debesuota – leidžia pasiimti vieną patobulinimą. Niekada neišsirita, kai reikia.

Klaustukas leidžia pasirinkti kokį nori orą.

Toliau ant kortelės pavaizduoti penki galimi žaidėjo veiksmai. Žaidėjas gali atlikti tik du veiksmus (nebent išrito saulę) savo ėjimo metu ir tie veiksmai privalo būti skirtingi (nebent išrito vėją).

Žemės plotai – žaidėjas paima tris žemės plotų korteles nuo viršaus, vieną padeda prie žemėlapio ir dvi grąžina į krūvelės dugną. Žemės plotas turi būti padėtas taip, kad liestų arba pagrindinį tvenkinį arba du bet kuriuos kitus žemės plotus. Pirmo rato metu vienas iš dviejų ėjimų turėtų būti šis, nes žaidimo pradžioje dar nėra jokio žemėlapio.

Drėkinimo kanalai – žaidėjas gauna vieną drėkinimo kanalą, jį gali pasidėti į žemiau kortelėje skirtą vietą arba padėti ant žemėlapio. Nėra būtina panaudoti iš karto. Drėkinimo kanalo padėjimas ant žemėlapio nėra laikomas ėjimu, todėl vienu metu galima padėti daugiau nei vieną drėkinimo kanalą.

Sodininkas – žaidėjas perstumia sodininko figurėlę į kitą žemės plotą. Sodininkas gali nueiti neribotą žemės plotų skaičių, tačiau juda tik tiesia linija. Žemės plote kuriame sodininkas sustoja bei gretimuose tos pačios spalvos drėkinamuose plotuose bambukas paauga vienu elementu.

Panda – žaidėjas perstumia pandos figūrėlę į kitą žemės plotą. Panda gali nueiti neribotą žemės plotų skaičių, tačiau juda tik tiesia linija. Žemės plote, kur panda sustoja, jinai suvalgo vieną bambuko elementą. Žaidėjas tą bambuko dalį pasideda ant pandos paveiksliuko ant savo kortelės.

Užduoties kortelės – pasiima viena užduoties kortelę.

Aš šiek tiek išsiplėčiau, bet iš principo peržvelgiau pagrindines žaidimo taisykles. Vis tik nepamirškite perskaityti instrukcijų knygutės ne vien dėl to, kad labai graži, bet ir dėl to kad kai kurių dalykų aš nepaminėjau.

Žaidėjai žino tik savo užduočių korteles ir nežino priešininkų, todėl gali netyčia jiems padėti arba sutrukdyti, tačiau negali to daryti tikslingai. Žaidime kaip ir žaidžiama prie vieno stalo, tačiau nėra tiesiogiai varžomasi kaip kituose žaidimuose, todėl tai nesukuria pakankamai intrigos ir įtampos, kad žaidimas būtų įtraukiantis. Žaidimas yra labai gražus, bet nuobodus… Tai yra žaidimas, kurį pažaisi, vieną, du kartus su draugais ir padėsi rinkti dulkes.

Žaidimo trukmė: 45 - 90 min.

Žaidėjų skaičius: 2-4.

Žaidimo kalba: taisyklės yra lietuvių, latvių estų kalbomis.

Žaidimo kategorija: žemėlapio kūrimas – ūkininkavimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)