Stalo žaidimas. Condottiere

Leiskite jums pristatyti stalo žaidimą, kurio pavadinimo jūs greičiausiai teisingai neištarsite.

Kai pradėjau aiškinti žaidimo taisykles vienam draugui, tai jis pasakė, kad šitas žaidimas primena Gwent žaidimą iš Witcher. Neneigsiu, panašumų yra.

Žaidimas vyksta ant Italijos žemėlapio, kuris padalintas į teritorijas. Žaidimą laimi tas, kuris pirmas užkariauja tris gretimas teritorijas arba penkias teritorijas esančias bet kuriose vietose.

Pirmasis žaidėjas pažymi teritoriją dėl kurios kovojama, vėliau teisę pasirinkti teritoriją paliekama kovos nugalėtojui. Kaip vyksta kova? Su kortomis.

Pradžioje visi žaidėjai gauna po dešimt kortų. Kiekvienas žaidėjas pasižiūri į savo ranką ir padeda po vieną kortą ant stalo priešais save. Apėjus ratui žaidėjas sprendžia ar padėti dar vieną kortą, ar pasiduoti ir laukti kito žaidimo raundo. Kai visi žaidėjai nusprendžia pasiduoti, raundas baigiasi. Laimi tas kurio kortų vertė ant stalo yra didžiausia. Bet, ir čia prasideda visas žaidimo įdomumas, po vieno raundo, žaidėjai negauna naujų kortų ir turi tęsti žaidimą su esamomis kortomis. Žaidime yra standartinės kovos kortos ir specialios kortos. Jeigu po raundo žaidėjas rankose turi tik specialias kortas, jis gali pasirinkti išmesti visą ranką. Bet, jis negaus naujų kortų. Naujas kortas gauna visi žaidėjai vienu metu, tuomet kai visi išskyrus vieną žaidėją išmeta savo kortas.

Tai yra strategijos ir blefavimo žaidimas: ką daryti? Ar pirmame raunde eiti su didelėmis kortomis jį laimėti, bet neturėti gerų kortų antrame raunde? O gal kaip tik pirmame raunde elgtis atsargiai, greitai pasiduoti ir tuomet stipriau kovoti vėlesniuose raunduose?

Iš patirties galiu pasakyti, jog viena ranka paprastai žaidžiami trys raundai. Įmanoma sulaukti ketvirto raundo, bet tuomet yra didelė rizika, kad daugelis kitų žaidėjų neturės kortų. Galima išsitaškyti visas kortas antrame raunde, bet tuomet yra rizika, kad trečiame raunde, kas nors gaus lengvą pergalę.

Pakalbėkime apie kortas. Paprastos, karių kortos pažymėtos skydu ir numerių. Iš viso yra 58 karių kortos. Po 8 su reikšmėmis 2, 3, 4, 5, 6, 10 ir 10 su reikšme 1. Taip pat yra specialios kortos, kurios suteikia įvairių galių arba kitais žodžiais sakant sulaužo žaidimo taisykles. Specialios galios yra taikomos tik karių kortos ir specialioms kortoms negalioja. Pakalbėkime apie specialias kortas.

Kunigas (iš viso 6 žaidime) – pašalina iš žaidimo iš visų žaidėjų tuo metu esančią aukščiausios reikšmės kario kortą. Taip pat leidžia ant žemėlapio padėti arba perkelti balandį. Balandis žymi teritoriją, dėl kurios kovoti negalima. Žinant, kad šita korta visuomet gali būti žaidime apsaugo nuo neatsargaus aukštų kortų taškymosi.

Iškamša (16) - leidžia pasiimti atgal į ranką ant stalo padėtą kario kortą. Jeigu matai, kad pralaimi raundą, visai gera idėja susirinkti savo žaislus ir laukti kito mūšio.

Dezertyras (3) – leidžia užbaigti raundą. Labai galinga korta, jeigu žaidžiama tinkamai. Pavyzdžiui visi priešininkai padeda po vieną, o tu padedi šešis ir atėjus laikui užbaigi raundą. Arba tu padedi dešimt ir visi galvoja, kad tu turi dezertyro kortą, bet kitame ėjime tu išsitraukti iškamšą,

Žiema (3) – visų karių vertė yra vienas, taigi, laimi tas, kuris padėjo daugiau kortų.

Pavasaris (3) – prideda tris prie didžiausios kortos vertės visiems žaidėjams. Kitaip sakant, jeigu didžiausia korta yra 10, tai jinai yra verta 13, jeigu didžiausia korta yra 6, tai jinai verta 9. Vienu metu gali būti aktyvi tik vieno sezono korta.

Būgnininkas (6) – padvigubina tavo karių vertę, vienu metu gali būti aktyvus tik vienas būgnininkas.

Šnipas (12) – žaidimo metu prideda 1 prie armijos galingumo. Raundui pasibaigus, žaidėjas turintis daugiau šnipų, nusprendžia, kuris vyks sekantis mūšis, vietoj raundo nugalėtojo.

Herojė (3) – prideda 10 prie armijos galingumo. Tai yra galinga korta, nes jos neveikia nei kunigas, nei žiema, bet jos taip pat negalima pasiimti atgal su iškamša.

Man patinka žaidimo stilius, jis estetiškas, savotiškas ir sukuria tam tikrą nuotaiką, bet aš manau, kad ankstesni leidimai buvo geresni. Pasižiūrėkite į kortas, specialios kortos ir normalūs kariai atrodo per daug panašūs. Ypatingai jeigu jums reikia žiūrėti į priešininko armija sėdint priešais. Ankstesniame leidime specialios kortos buvo su raudonais numeriais, o kariai su baltais. Jeigu nesi daltonikas, tokiu atveju žaidimas yra draugiškesnis žaidėjui nei kad yra dabar.

Kai sužinojau apie žaidimą, turėjau nerealiai aukštus lūkesčius žaidimui. Taip, žaidimas tikrai smagus, bet sakyčiau mano lūkesčių nepateisino.

Nors ant žaidimo rašoma, kad jį galima žaisti 2-6 žaidėjams aš sakyčiau, kad keturi žaidėjai yra minimum. Ir taip, žaidime bus momentų, kai žaidėjas išmeta savo ranką ir nedalyvauja viename ar dviejuose raunduose, tačiau tas nedalyvavimas nėra toks ilgas kaip žaidimuose Bang! ar Room 25, todėl šiuo atveju man tai nesukelia problemos.

Tai yra sąlyginai paprastas, greitas žaidimas tinkamas didesnėms grupėms ir sakyčiau beveik tinkamas pradedantiesiems.

Žaidimo trukmė: 30-45 min.

Žaidėjų skaičius: 2 - 6.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: strategija, blefavimas, rankos valdymas, teritorijų kontrolė.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)