Stalo žaidimas. Nidavellir

Vos tik pasirodė, šis žaidimas sulaukė daugybės apžvalgininkų dėmesio ir pagyrų, todėl nusprendžiau jį įsigyti. Tačiau praėjus vos keliems mėnesiams visi tarsi užmiršo apie šito žaidimo egzistavimą. Ar šis žaidimas yra tikrai toks užmirštamas?

Deja, taip. Blogas ženklas pradėti žaidimo recenziją nuo blogų dalykų, bet jeigu jau nuo to pradėjau, leiskite papasakoti apie patį blogiausią dalyką. Aš nemėgstu, kai stalo žaidimai išsigalvoja savo beprasmius terminus ir jais remdamiesi parašo žaidimo taisykles. To pasekoje net ir paprasto žaidimo (kaip šis) taisyklės tampa sunkiai suvokiamos žmonėms, kurie skaitė daug žaidimų taisyklių (kaip aš). Mano nuomone, tai iš karto išbraukia žaidimą iš žaidimų, kuriuos galima rekomenduoti pradedantiesiems, sąrašo. Ir žaidimas tikrai nėra sudėtingas, bet apsaugok dieve, nuo tokių taisyklių knygučių.

Šis žaidimas turi unikalų stilių, kurio nesumaišysi su jokiu kitu žaidimu. Ir vis dėl to, aš turiu prisipažinti, kad man jis nepatinka. Aš mėgstu ryškias spalvas, tačiau žmonės skirtingi, jiems patinka skirtingi stiliai, esu tikras, kad šis stilius turi daugybę savo fanų.

Užteks niurzgėti, pereikime prie pozityvesnių dalykų.

Žaidimo esmę sudaro du labai paprasti mechanizmai: aukcionas ir kortų kolekcionavimas.

Žaidimo tema yra nykštukų armijos rinkimas mūšiui, tema yra tikrai originali, tačiau tuo pačiu sugalvoti nuobodesnę temą yra sunku.

Žaidime yra penkių klasių kortos, pažymėtos skirtingomis spalvomis bei simboliais: raudoni kairiai, žali medžiotojai, oranžiniai angliakasiai, violetiniai kalviai ir mėlyni tyrinėtojai. Kiekvienos klasės taškai skaičiuojasi skirtingai. Žali medžiotojai ir violetiniai kalviai skaičiuojasi pagal lentelę, kurią turi kiekvienas žaidėjas ant savo žaidėjo lentos. Mėlyni tyrinėtojai yra tiesiog paprasta visų kortų reikšmių suma (reikšmės svyruoja nuo 5 iki 11). Raudoni kariai taip pat yra kortų reikšmių suma (reikšmės svyruoja nuo 3 iki 9), bet žaidėjas, kuris turi daugiausiai rangų taip pat prideda didžiausios savo monetos vertę. Rangu vadinama spalvota juosta ant kortos. Paprasti nykštukai turi po vieną juostą, tačiau herojai gali turėti ir po dvi ar tris juostas.

Ir galiausiai oranžiniai angliakasiai skaičiuojasi padauginus kortų reikšmių sumą iš rangų skaičiaus. Oranžinių kortų reikšmės svyruoja nuo 0 (daug kortų) iki 2.

Pakalbėjome apie kortų skirtumus, pakalbėkime apie žaidimo eigą.

Kiekvienas žaidėjas pradeda žaidimą turėdamas penkias monetas atitinkamomis reikšmėmis: 0, 2, 3, 4, 5. Žaidime yra tris smuklės: Besijuokančio goblino, šokančio drakono ir šviečiančio arklio. Kiekvienoje smuklėje atverčiama tiek kortų kiek yra žaidėjų. Žaidėjai ant savo žaidėjo lentos sudeda užverstas monetas, tai yra jų statymai siekiant laimėti nykštukų kortas. Dvi likusias monetas padeda apačioje.

Kai monetos būna sudėliotos, žaidėjai atverčia vieną monetą pradedant nuo Besijuokančio golbino. Tas, kuris padėjo didžiausios vertės monetą, renkasi kortą pirmas ir taip toliau einant nuo didžiausios monetos link mažiausios. Jeigu du ar daugiau žaidėjų padėjo tos pačios vertės monetą (o žaidimo metu, taip atsitiks dažnai), tuomet pirmasis renkasi tas, kurio deimanto vertė didžiausia. Žaidimo pradžioje visi žaidėjai gauna skirtingų reikšmių deimantus atsitiktinai, tačiau atsivertus vienodomis monetomis, jie apsikeičia deimantais, todėl turimas pranašumas yra laikinas, kas šiaip yra labai gera idėja.

Jeigu žaidėjas prie kurios nors smuklės padėjo nulį, tuomet jis pasikeičia didžiausią nepanaudotą (čia tos kur padėtos apačioje ir nepanaudotos jokiai smuklei) monetą į kitą monetą, kurios vertė lygi dviejų nepanaudotų monetų sumai. Tokia mechanika reiškia du dalykus. Pirma, neįmanoma atsikratyti nulio vertės monetos. Antra, neįmanoma atsikratyti dviejų vertės monetos šituo būdu. Kai kurios kortos bei herojai leidžia pasididinti savo monetos vertę ir tai yra vienintelis būdas atsikratyti dvejeto.

Jeigu žmogus surenka visų klasių nykštukų rangų po vieną, tuomet jis gali įsigyti herojų. Šitoje vietoje svarbu pastebėti, kad skaičiuojamas ne kortų, bet rangų skaičius ir tai yra svarbu, nes herojai gali turėti po du ar tris rangus.

Pirmas raundas tęsiasi kol baigiasi pirmo raundo kaladė, tuomet apdovanojami žaidėjai geriausiai pasirodę pirmame raunde. Žaidėjas, kuris turi tam tikros klasės daugiausiai nykštukų gauna tos klasės prizą, jeigu kokie nors žaidėjai turi po lygiai tos klasės nykštukų, tuomet prizo negauna niekas. Taigi, pakalbėkime apie prizus.

Violetinių kalvių prizas yra dar vienas kalvis, bet šis turi du rangus. Kitaip sakant, žaidėjas, kuris dominavo kalvių klasėje pirmame raunde sustiprina savo dominavimą. Oranžinių angliakasių prizas yra specialus brangakmenis, kurio nereikia mainytis su kitais žaidėjais esant statymo lygiosioms, tas brangakmenis yra vertas šešių, kas reiškia, kad esant lygiosioms visuomet eisi pirmas, negana to, jis dar duoda papildomus tris taškus prie galutinio rezultato. Mėlynų tyrinėtų prizas viena korta iš antro raundo, ją galima išsirinkti iš viršutinių trijų kortų, mano nuomone, tai yra prasčiausias prizas. Raudonų karių prizas yra padidinti monetos vertę penkiais, pavyzdžiui galima paversti du į septynis. Žalių medžiotojų prizas yra pakeisti nulio monetą į specialią trijų monetą. Tai yra geras prizas, nes tokiu metu dažniausiai joks žaidėjas nebeturi trijų vertės monetos ir, kai kiti žaidėjai renkasi nulį, šio prizo turėtojas renkasi tris, taip gaudamas pranašumą prieš kitus žaidėjus.

Antras raundas vyksta identiškai pirmam, o po to galutinų taškų skaičiavimas. Taškų skaičiavimas yra kančia ir jis gali sudaryti iki 30% jūsų žaidimo laiko. Vietoj to, kad naudotumėte žaidime įdėta užrašine, rekomenduočiau parsisiųsti programėlę į telefoną ir skaičiuoti taškus programėlėje, tai padarys jūsų gyvenimą lengvesniu ir žaidimą malonesniu. Man atrodo kvaila, kad taisyklių knygutėje nėra nei žodžio apie programėlę, jie turėtų apie tai rašyti didelėmis raidėmis keliose vietose, nes programėlė ant tiek palengvina gyvenimą.

Kai žinote kaip žaisti, pakalbėkime apie strategijas laimėti žaidimą. Kalbėsiu nuo lengviausiai įgyvendinamos iki sunkiausiai įgyvendinamos.

Dominuoti su violetiniais, mano nuomone, yra lengviausia strategija į pergalę. Norint laimėti reikia turėti bent du herojus, bet, jeigu laimite pirmą raudą, vieną herojų gaunate kaip prizą.

Dominuoti su žaliais. Žiūrėdami į skaičių lentelę, jūs pagalvotumėte, kad laimėti su žaliais yra lengviau nei su violetiniais, tačiau mano žaidimų patirtis parodė, kad violetiniai visuomet laimi prieš žalius. Norint laimėti su žaliais reikia turėti du herojus ir stebėti ar koks nors žaidėjas nebando laimėti su violetiniais.

Laimėti su keturiais herojais. Kiek herojų turėsite priklauso nuo žaidėjų skaičiaus. Žaidžiant dviese ir trise vienas raundas yra iš keturių dalių, žaidžiant keturiese ar penkiese vienas raundas yra iš trijų dalių. Kitaip sakant, esant mažiau žaidėjų, žaidėjai surenka daugiau kortų, todėl gali atitinkamai įsigyti daugiau herojų.

Realistiškai keturių ir penkių žaidėjų žaidime kiekvienas žaidėjas gali surinkti po du herojus. Laimėti su keturiais herojais tikrai įmanoma, bet tai yra sunku, nes svarbu, kad kiti žaidėjai prieš nosį nepavogtų tinkamo herojaus. Visa esmė yra imti herojų, turinti daug rangų (bent neverčiantį sudeginti kortų) taip, kad herojaus paėmimas leistų jums iš karto ar sąlyginai greitai paimti sekantį herojų. Kas iš principo reiškia, kad jūs nedominuojate nei vienoje klasėje, bet daugiau mažiau visų turite panašiai.

Laimėti su raudonais. Aš manau, kad su raudonais yra laimėti sunkiau nei su kitomis spalvomis, nes reikia skaičiuoti taškų sumą, o ne rangų skaičių. Kaip jau minėjau anksčiau raudonų kortos svyruoja nuo 3 iki 9, vadinasi neužtenka rinkti raudonas kortas, reikia rinkti didelės vertės kortas, taip pat reikia nusipirkti 14 vertės herojų ir užkelti savo didžiausios monetos vertę virš dvidešimt.

Aš nemanau, kad laimėti su mėlynais ar oranžiniais įmanoma.

Be spalvotų herojų, kurie priklauso tam tikrom klasėms taip pat yra ir nespalvoti herojai. Kadangi jie neturi savo klasės, jie nepadeda jums nei dominuoti kokioje nors spalvoje, nei surinkti daugiau herojų. Nespalvotus herojus verta pirkti tik tuomet, kai visi geri herojai buvo nupirkti. Atskirai norėčiau pakalbėti apie brolius Dwerg. Vienas brolis vertas 13 taškų, du – 40, trys – 81. Kaip jau minėjau žaidžiant keturiese arba penkiese yra normalu tikėtis įsigyti du herojus. Jeigu pirksite brolius Dwerg tai bus 40 taškų ir tai yra per mažai norint laimėti. Teoriškai įmanoma nusipirkti tris brolius, bet jums turi labai neįtikėtinai sektis, bet net ir tuomet jūs nesate garantuoti pergale, greičiausiai gausite solidžią antrą vietą. Kita vertus, žaidžiant trise surinkti keturis brolius Dwerg yra viena iš geriausių strategijų į pergalę. Gali būti, kad net ir pati geriausia.

Mano problema su Dwerg broliais, kad surinkus penkis galima gauti 135 taškus. Kaip jau išsiaiškinom keturių, penkių žaidėjų žaidime sunku surinkti tris, nekalbant apie daugiau. O kaip trijų žaidėjų žaidime? Teoriškai per visus žaidimo raundus galima surinkti 24 kortas t. y. jums pritrūks vienos kortos, kad įsigyti penktą herojų. Tai yra išsprendžiama, nes žmogus surinkęs daugiausiai mėlynų tyrinėtojų pirmame raunde gauna papildomai vieną kortą. Kitaip sakant jis teoriškai žaidime gauna dvidešimt penkias kortas t. y. tiksliai tiek kiek reikia įsigyti penkiems herojams. Jeigu jums taip stipriai sekasi, kad galite nusipirkti visus Dwerg brolius, tuomet nešvaistykite savo sėkmės ant šito žaidimo, geriau pirkite loterijos bilietus.

Pakalbėkime apie komponentus. Man patinka kortos, jos yra mažesnio nei standartinio dydžio, bet dydis atrodo kaip tik tinkamas, man taip pat patinka kortų storumas. Man patinka užrašinė taškams skaičiuoti, nes tai realiai vienintelis spalvotas komponentas žaidime. Man patinka monetos su kuriomis dedame statymus, jos yra iš storo kartono ir gana didelės. Man taip pat patinka deimantai nustatyti prioritetui bei smuklių iškabos. Smuklių iškabos atrodo toks paprastas dalykas, bet man jis labai patinka. Žaidėjų lentos man nepatinka, nes tik dviejų iš penkių klasių taškai pateikti ant jų. Aš suprantu, kad kitų klasių taškai yra skaičiuojami pagal formulę, bet galėjo kaip nors užrašyti ir tas formules. Žaidime taip pat yra plastikiniai dėkliukai herojų kortoms laikyti – visiškas šlamštams. Jeigu sudėsite kortas į dėkliukus ir pastatysite ant stalo taip, kad visi žaidėjai galėtų pasiekti, tuomet dalis žaidėjų turės žiūrėti į kortų nugarėles. Jeigu pastatysite taip, kad visi matytų kortų priekius, tuomet kai kurie žaidėjai negalės pasiekti kortų. Geriau tuos kortų dėkliukus iš karto išmesti, ir padėti herojų kaladę ant stalo. Sutaupysite vietos, sutaupysite pasiruošimo žaidimui laiko ir bus žymiai patogiai. Paskutinis komponentas apie kurį dar nekalbėjau yra stovelis monetoms. Gera idėja blogai įgyvendinta. Man patinka stovelio idėja nors jis visai nereikalingas, bet problema yra ta, kad nuo bet kokio pirstelėjimo jis išsirado. Neįmanoma priliesti stovelio ir jo nesugriauti. Pavyzdžiui Wingspan turi inkiliuką, visiškai nereikalingas komponentas, bet jis yra nerealus. Ir jis stovi solidžiai, o čia toks jausmas, kad orangutangas būtų geresnį stovelį padaręs.

Pakalbėkime apie sėkmę žaidime. Kaip kortos iškris yra sėkmė ir kartais kortos būna tikrai nusiteikę prieš tave, tačiau visa kita yra strategija. Kokią monetą statyti ant kurios smuklės yra strategija. Kokias monetas turi kiti žaidėjai, žinai ir gali nuspėti kokių kortų jie norės, todėl atitinkamai gali sukurti strategiją kur kokio dydžio statymą dėti. Taip pat žinai, kas bus lygiųjų atveju ir atitinkamai gali nuspręsti lygiosios tau naudingos ar žalingos. Aišku, negalvokite, kad tai labai strategiškas žaidimas, nes žaidimas tiesiog per daug paprastas, bet šitame žaidime strategija yra svarbesnė nei sėkmė.

Aš manau, kad mechaniškai tai yra tobulas žaidimas, nėra ką atimti, nėra ką pridėti, bet aš nežinau ar ilgai mano kolekcijoje bus šitas žaidimas. Priežastis ta, kad tai yra pradedančiųjų lygio žaidimas ir aš toje kategorijoje turiu Carcassonne, Ticket to ride, Gizmos man nereikia daugiau pradedančiųjų lygio žaidimų.

Pradedantieji žaidėjai mėgsta Splendor ir tam yra dvi priežastis: taisyklės paprastos, žaidimas sąlyginai trumpas. Šis žaidimas galėjo eiti šalia Splendor į pradedančiųjų žaidėjų kolekciją, jeigu ne taisyklių knygutė. Realiai šitam žaidimui reikia dviejų dalykų. Pakeisti nespalvotus nykštukus į margaspalvius drugelius. Kolekcionuoti drugelius atrodo žymiai įdomiau nei nykštukus ar aš neteisus? Ir antras dalykas parašyti labai gerą taisyklių knygutę, su daugybę iliustracijų, kad niekam nekiltų jokių klausimų, nes dabar… Man pritrūksta keiksmažodžių skaitant pirmą puslapį, o jų yra net dvidešimt keturi.

Taigi, apibendrinant, tai yra labai solidus žaidimas, kurio, deja, negaliu niekam rekomenduoti.

Žaidimo trukmė: 30 - 50 min.

Žaidėjų skaičius: 2-5.

Sudėtingumas: 2.14 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2020

Žaidimo kalba: anglų, prancūzų.

Žaidimo kategorija: aukcionas, kortų kolekcionavimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)