Knyga. Robert B. Cialdini - Įtakos galia
Aš nusipirkau šią knygą, nes ją visi giria. Manau, jog turiu teisę įmesti keletą akmenų į šitą daržą.
Knygos originalas išleistas 1984 metais t. y. prieš daugiau nei trisdešimt metų… Tuomet tai buvo revoliucinė knyga, dabar… Henrik Fexeus padengia visas temas ir dar daugiau, Richard Wiseman taiko į labai panašią auditoriją ir net Antony Robbins savo knygose naudoja lygiai tuos pačius pavyzdžius.
Nebent jūs paskutinius trisdešimt metų buvote pasislėpę po lapais arba skaitėte tik du gaidelius, didžioji knygos dalis jau bus girdėta. Aišku, tai nereiškia, jog knyga bloga, kita vertus man šita knyga skaitėsi labai sunkiai ir nuobodžiai, nesu tikras ar dėl rašymo/vertimo stiliaus ar dėl to kad naujų dalykų buvo neįtikėtinai mažai. Kas per click-whirr!??
Knygą sudaro septyni skyriai. Kiekvienas skyrius pradedamas gausiai iliustruojant įvairius įtakos metodus, o paskutinė dalis skiriama patarti kaip apsisaugoti nuo žalingo poveikio.
Įtakos ginklai. Mes manome, jog brangiau kainuojantys daiktai yra geresni, kokybiškesni, skanesni.
Prašydami padaryti paslaugą žymiai dažniau gausite sutikimą, jeigu nurodysite priežastį. Pati priežastis nėra svarbi.
Kontrasto principas teigia, jog žmonės automatiškai lygina du daiktus. Pavyzdžiui jeigu pirmas pamatytas daiktas yra brangus tarkim 500 eurų, tai antras pamatytas daiktas už 100 eurų atrodys pigus, kita vertus, jeigu pirmas pamatytas daiktas kainuotų 10 eurų, tai antrasis už 100 eurų atrodytų labai brangus. Tas pats galioja ūgiui, svoriui, grožiui ir kam tik norite.
Grįžtamumas. Žmonės linkę visuomet atsilyginti už paslaugą, nesvarbu kokia maža ji būtų. Tuo ypač mėgsta naudotis sektos duodamos nemokamai gėlių, knygų ar kitų niekučių ir po to prašydamos paaukoti truputi pinigų (pats užlipau ant šito grėblio).
Jeigu žmogui duodate pabandymui kokį nors daiktą ir sakote, jog pasiimsite po poros dienų. Daugelis sunka geriau sumokėti, nei jį gražinti.
Galima pasiūlyti žmogui įsigyti du daiktus. Iš pradžių pasiūlyti brangų, kai atsisakys, tuomet pasiūlyti įsigyti pigų, daugelis žmonių greičiausiai sutiks. Pati idėja gali suveikti ir atvirkščiai. Iš pradžių paprašius atlikti mažą paslaugą ir ją atlikus greičiausiai žmogus sutiks atlikti ir didelę.
Jeigu žmogus atsisako pirkti tuomet galima paprašyti, jog jis duotų kontaktus žmonių, kurie norėtų įsigyti. Daugelis žmonių sutinka duoti.
Įsipareigojimas ir nuoseklumas. Žmonės pastatę už žirgą lenktynėse labiau tiki, kad jis nugalės, nei prieš pastatymą. Žmonės, kurie užrašo savo tikslus ranka žymiai ilgiau ir atkakliau jų laikosi, nei tie, kurie tik sugalvojo juos. Kompanijos mėgsta organizuoti pagiriamuosius rašinėlių konkursus jų prekei, nes žmonės, kurie parašo tuos rašinėlius nesvarbu anksčiau mėgo prekę ar ne, tampa dideliais prekės fanais.
Žmonės praėję sunkius/žiaurius išbandymus būna vieningesni ir labiau vertina grupę į kurią pateko, todėl universitetų krykštinos dažnai būna gana nežmogiškos, žeminančios.
Grasinimai veikia trumpalaikiame intervale, logiški paaiškinimai su argumentuotomis priežastimis veikia ilgą laiką. Tai svarbu žinoti auklėjant vaikus.
Socialinis įrodymas. Komedijos su užkadriniu juoku atrodo juokingesnės.
Vaikai bijantys šunų, fobijos gali atsikratyti labai lengvai. Tereikia kelias dienas stebėti kaip kiti vaikai žaidžia su šunimis. Įrašo užtenka, tačiau vaikai būtinai turi būti panašaus amžiaus.
Sektantai laukdami paskutinės dienos ir paėmimo į dangų, jai neįvykus tampa dar karštesniais tikėtojais.
Jeigu jums pasidaro bloga ir aplinkui daug žmonių, greičiausiai nei vienas nepadės, bet jeigu paprašysite vieno konkretaus žmogaus pagalbos, greičiausiai padės visi.
Jeigu laikraštyje detaliai aprašoma savižudybė artimiausias savaites žmonių žuvusių per automobilių ir lėktuvų avarijas padaugėja 1000%.
Mėgstamumas. Žmonės labiau linkę pirkti iš tų, kuriuos mėgsta. Todėl paprasti šventiniai sveikinimai gali daug padėti.
Gražesni žmonės atrodo protingesni, stipresni ir labiau kvalifikuoti, jų algos būna didesnės, o bausmės mažesnės.
Žmonėms patinka komplimentai, net jei jie nėra nuoširdūs.
Autoritetas. Seselės aklai vykdo daktarų nurodymus, net jeigu tų daktarų nepažįsta ar nurodymai yra nelogiški. Žmogus padarys bet ką, net jei jam tai nėra priimtina, jeigu tą daryti liepia autoritetas.
Stokos principas. Maisto produktai, kurių yra mažiau atrodo skanesni. Pardavėjai gali taikyti stokos principą pasakydami, jog norimas daiktas tik ką buvo parduotas (bet netikėtai atsirado dar vienas) arba yra paskutinis ir kito artimiausiu metu neturės.
Jeigu tėvai draudžia savo vaikams susitikinėti, tai vaikų meilės aistros tik kyla, jei draudimo nebūtų, greičiausiai vaikai būtų seniausiai išsiskyrę.
Ši santrumpa galbūt nelabai pritaikoma praktiškai, bet duos jums užuominą, kurį skyrių reiktų skaityti norint sužinoti daugiau.
– tai nuostabi ir revoliucinė knyga... buvo prieš trisdešimt metų...