Stalo žaidimas. Bad company

Man patinka žaidimas Space base, tačiau jis turi trūkumų, todėl ieškau kas jį galėtų pakeisti. Bad company iš pirmo žvilgsnio labai panašus į Space base, bet tik iš pirmo žvilgsnio.

Kuo Bad company panašus į Space base? Pirma, Space base turi kosminius laivus (1-12), kurie aktyvuojami ritant kauliukus, Bad company turi banditus (2-12), kurie aktyvuojami ritant kauliukus. Antra, Space base už pinigus gali pasidaryti geresnius laivus, Bad company už pinigus gali pasidaryti geresnius banditus. Labai panašūs žaidimai ar ne?

Visas smagumas Space base žaidime yra laivų gerinimas, jeigu nebūtų įdomaus laivų gerinimo, tiesiog ridenti kauliukus niekas nenorėtų. Bad company banditų gerinimas yra labai ribotas ir atsitiktinis, todėl nesukuria panašaus jausmo kaip Space base.

Aš niekaip negaliu pasakyti, kas yra blogai su Bad company taisyklių knygute, bet kiekvieną kartą ją skaitant mano akys susikryžiuoja… Pro vieną ausį įeina, pro kitą išeina. Vos baigęs skaityti taisyklių knygutę, aš negaliu žaisti žaidimo, nes pusės taisyklių neatsimenu. Ar žaidime yra daug taisyklių? Ar jos sudėtingos? Atsakymas yra ne ir ne. Taisyklių knygutė vos 8 puslapių. Nors taisyklės yra paprastos, jos man tiesiog nelimpa.

Tai kaip reikia žaisti Bad company?

Kiekvienas žaidėjas pradeda žaidimą turėdamas savo banditų gaują (sudarytą iš dviejų atsitiktinių dalių), dvi nusikaltimų korteles ir du pinigus. Aktyvus žaidėjas, žaidime vadinamas mafijos bosu, rita 5 kauliukus. Juodas kauliukas nurodo kiek juda policijos mašina (galimos reikšmės 0,1,2) iš auksinių kauliukų reikia sudaryti poras, kurios aktyvuos nusikaltėlius. Tarkim išsirito 1,2,3,4, galimos poros: 3 ir 7; 4 ir 6; 5 ir 5. Bosas turi išsirinkti kurią iš trijų porų nori sudaryti ir tuomet aktyvuoti abu nusikaltėlius. Visi kiti žaidėjai turi išsirinkti vieną iš dviejų sudarytų porų. Jeigu bosas pasirinktų trečią variantą, tuomet aktyvuotų 5 nusikaltėlį du kartus.

Kiekvienas aktyvuotas nusikaltėlis duoda vieną ar daugiau simbolių. Nusikaltėliai gali duoti vieną iš šešių simbolių: kaukė, prožektorius, spyna, pirštinė yra reikalingi įvykdyti nusikaltimą, vairas leidžia pavažiuoti automobiliu per vieną laukelį, paskutinis simbolis leidžia gauti du pinigus.

Kai nusikaltimo kortelė yra užpildyta, jinai duoda pergalės taškus, taip pat gali duoti papildomų privalumų žaidimo eigoje. Kiekvienas žaidėjas žaidimo eigoje turi turėti nemažiau nei dvi aktyvias nusikaltimo korteles, todėl vos tik užpildžius reikia pasiimti naują.

Kiekviena nusikaltimo kortelė turi vieną ar daugiau tam tikrų simbolių: paveikslas, aukso maišas, aukso luitas, deimantas. Žaidėjas turintis daugiausiai tam tikros kategorijos simbolių gauna atitinkamus karolius, kuriuos gali uždėti ant vieno iš savo banditų. Kai žaidėjas gauna karolius arba, kai aktyvuoja banditą su karoliais, gauna vieną tašką.

Dar vienas veiksmas, kurį gali atlikti visi žaidėjai raundo eigoje, tai samdyti naujus narius į savo gauja. Kad tai atlikti žaidėjas sumoka reikiamą pinigų sumą (iš pradžių 4, vėliau – daugiau) ir gauna tris atsitiktines banditų korteles iš kurių reikia išsirinkti vieną.

Kai visi žaidėjai atliko savo veiksmus, tuomet pajudinamas policijos automobilis ir jeigu žaidimas dar nesibaigė kauliukai perduodami kitam žaidėjui. Žaidimas baigiasi, kai bet vienas žaidėjas įvykdo šešis nusikaltimus arba bent vienas automobilis pasiekia finišo zoną.

Tai beveik visos taisyklės. Kaip matote taisyklių yra labai nedaug, tai kodėl man jos nuolatos kliūna?

Tai dar vienas žaidimas, kuris turėjo būti bingo (roll&write), bet kažkodėl leidėjai nusprendė naudoti žetonus vietoj markerių.

Sėkmė yra antras šito žaidimo pavadinimas. Kauliukų rezultatas yra visiška sėkmė. Už vieną pinigą galima perristi kauliukus dar kartą, bet aš net nenoriu mokyti šitos taisyklės, nes tai būtų pinigų švaistymas. Pirma, kauliukų rezultatas yra visiška sėkmė, ir nereiškia, kad perritus būtų geriau. Antra, pinigus geriau panaudoti samdant daugiau banditų.

Jeigu jau prakalbome apie banditų samdymą, tai šitas dalykas irgi yra visiška sėkmė. Gauni tris atsitiktinius banditus. Gali būti taip, kad gausi tris 11 numerius arba gausi tris skirtingus numerius, bet visi jie turės vairo ikoną. Nėra jokios kontrolės ar strategijos šitoje vietoje. Negana to, maksimum žaidimo metu gali pasamdyti 9 banditus. Būtent šita vieta yra mėgstamiausias dalykas Space base žaidime ir todėl Bad company man yra nusivylimas.

Nusikaltimų kortelės yra visiška sėkmė. Žaidėjas gali išsirinkti iš penkių kortelių, atrodytų daug, bet gali būti, kad visos penkios kortelės yra vertos 1 taško. Tuomet tu paimi vieno taško kortelę ir atsiverčia 7 taškų verta kortelė. Žaidime iš viso yra 48 nusikaltimų kortelės: 14 vieno vertės; 9 trijų vertės; 4 keturių vertės; 6 penkių vertės; 5 šešių vertės; 2 septynių vertės; 8 su klaustuku (taškų skaičius priklauso nuo sąlygų). Kaip manote labai didelė tikimybė, kad gausite vieno vertės kortelę. Norint uždirbti vieną tašką reikia surinkti 3 arba 4 simbolius; tris taškus – 4 arba 5 simbolius; keturis taškus – 5 simbolius; penkis taškus – 5 arba 6 simbolius; šešis taškus – 5 arba 6 simbolius; septynis taškus - 6 simbolius. Norint gauti septynis taškus reikia surinkti tik du kartus daugiau simbolių nei vieną tašką. Ar nusikaltimų kortelės yra subalansuotos? Aš manau, kad ne.

Teoriškai, jeigu tau labai sekasi, vieno taško kortelę galima įvykdyti per du ėjimus. Savo ėjimo metu gauni du simbolius, kito žaidėjo metu gauni vieną simbolį. Įvykdyta. Realybėje taip niekada nesiseks. Žaidimas baigiasi, kai kas nors įvykdo šešis nusikaltimus. Tarkim, tu įvykdei 6 korteles po vieną, per tą patį laiką aš įvykdžiau tik vieną kortelę, bet jinai verta 7 taškų. Aš laimėjau.

Vienoje partijoje surinkau 53 taškus, kitoje vos 25. Kodėl? Todėl, kad antrojoje partijoje penkios iš šešių kortelių buvo vertos 1 taško (Pastaba, kiti taškai yra už seifą ir personažus). Nežinau kaip jums, bet kai toks didelis taškų skirtumas tarp partijų ir tai priklauso nuo sėkmės, o ne nuo tavo strategijos, man nepatinka.

Seifų kortelės yra dar vienas sėkmės elementas žaidime. Seifu korteles galima gauti įvykdžius trijų ar keturių vertės nusikaltimus arba pasiekus tam tikras vietas miesto trasoje. Seifas gali tau duoti tris pergalės taškus, tris pinigus, vieną žalią žetoną ir dar keletą kitų simbolių. Iš mano pateiktų variantų sakyčiau, kad vienas yra akivaizdžiai geresnis – trys taškai. Jeigu mes abu įvykdėme trijų taškų vertą nusikaltimą ir aš gavau papildomai dar tris taškus, o tu žalią žetoną, tai aš iš viso uždirbau šešis taškus, o tu uždirbai tris taškus ir galimybę užbaigti vieną savo apiplėšimą greičiau.

Kalbant apie dalykus, kurie man dar nepatinka – lenktynių trasa. Policijos automobilį, reikia pajudinti po to, kai visi padarė savo įėjimus. Tai yra svarbu, nes jeigu tu esi prieš policijos automobilį gausi papildomą prizą, jeigu esi už policijos automobilio – negausi. Bet intuityviai norisi pirmiausiai pajudinti policijos automobilį, nes po to kai atliksi savo ėjimą, galvosi apie sekantį ir gali pamiršti pajudinti policijos automobilį.

Kam apskritai ta lenktynių trasa reikalinga? Tai yra vienas iš būdų kaip sekti žaidimo progresą: žaidimas gali baigtis, jeigu bent vienas automobilis pasiekė finišo liniją. Bet įvykdyti 6 nusikaltimus nėra taip jau sunku, tai antro pabaigos būdo kaip ir nereikia.

Jeigu važiuosi trasa gausi prizus: du pinigus arba seifą. Seifo atveju net nežinai ką gausi, galbūt tas prizas yra bevertis. Kiekvienas prizas gautas trasoje reiškia, kad tu nepaėmei bent dviejų žetonų, todėl nusikaltimo korteles įvykdysi lėčiau nei kiti žaidėjai.

Jeigu finišuosi už policijos automobilio, žaidimo gale gausi -3 taškus. Jeigu visi žaidėjai finišuoja už policijos automobilio, tai ta bauda nieko nereiškia. Jeigu vienas žaidėjas finišuoja prieš, o kiti už, tai greičiausiai jis tiek daug laiko praleido važiuodamas, kad vis tiek negali laimėti. Vienintelis atvejis, kai tai gali turėti įtakos, kai pusę žaidėjų finišavo prieš, o kita pusė už policijos automobilio.

Policijos automobilio greitis yra visiška sėkmė. Vieną partija nusprendžiau fokusuotis į judėjimą, vis tiek žaidimo gale finišavau už policijos automobilio. Kitą partiją nusprendžiau visiškai ignoruoti judėjimą, žaidimo gale finišavau lygiai su policijos automobiliu. Skirtumas tarp pirmos ir antros partijos, kad pirma partija baigėsi automobiliui kirtus finišo juostą, antroji – įvykdžius šešis nusikaltimus.

Kitas dalykas, kuris man nepatinka, tai keturi kauliukai. Jeigu išritai keturis skirtingus kauliukus, turi patikrinti tris kombinacijų poras t. y. šešis nusikaltėlius, kas yra labai daug darbo smegenims. Jeigu tau reikia vieno žetono iki kortelės užbaigimo, tai imsi tą kombinaciją, kuri duos tau žetoną ir net netikrinsi ką duos kitos. Taip, gali būti, kad tai nėra optimaliausias sprendimas, bet tai labai stipriai sumažina smegenų darbą. Kita vertus, jeigu abi kortelės švarios… Geroji šito reikalo dalis, kad maždaug 50% atveju, du skaičiai bus vienodi, todėl darbo smegenims mažiau. Kartais net gi trys kauliukai sutaps, tuomet įmanoma tik viena kombinacija, kas yra tikra atgaiva.

Bendrai paėmus žaidimas turi mišrainę mechaninių detalių, tačiau nei viena iš jų nėra išreikšta stipriai. Norėtųsi, kad būtų mažiau atsitiktinių detalių, bet viena centrinė mechanika, kur galėtum pasakyti: va čia yra žaidimo esmė. Žaidimo eigoje yra daug užimtumo, veiklos, bet negalima sakyti, kad tai smagi veikla.

Žaidimas yra nepriklausomas nuo kalbos, nes visur naudoja tik simbolius. Jeigu kas nors paaiškina simbolių reikšmę, galima žaisti ir nemokant kalbos. Simbolių yra šiek tiek daugiau, kad galima būtų juos visus atsiminti pirmą kartą išgirdus taisykles, bet jų nėra tiek daug, kad nebūtų galima visų išmokti sužaidus dvi partijas.

Aš nemanau, kad žaidimo peržaidžiamumas yra didelis. Kiekviena partija bus labai stipriai skirtinga, dėl milžiniško sėkmės faktoriaus, bet kortelių skaičius labai mažas t. y. įvairovės mažai. Kiekvieną partiją darysi tą patį: melsiesi, kad tau sektųsi.

Žaidimo tema yra nusikaltimų vykdymas ir paprastai aš nenorėčiau tokios temos žaidimo, bet visos iliustracijos yra labai žaismingos. Šis žaidimas primena nusikaltėlius iš vaikiškų multikų, o ne iš detektyvinių filmų. Kita priežastis – realiai žaidime nesijaučia, kad darai nusikaltimus, tiesiog dėlioji žalius žetonus ant kortelių ir tiek. Tema galėjo būti keksiukų kepimas ir žaidimas veiktų visiškai taip pat.

Žaidimo trukmė bendrai paėmus nėra ilga, bet žaidimas trunka ilgiau nei aš norėčiau atsižvelgiant į tai kokia didelė sėkmės įtaka rezultatui ir kiek smegenų darbo jis reikalauja.

Pabandykim apibendrinti. Jeigu jums patinka Space base, šis žaidimas labai tikėtina nepatiks. Jeigu jums patinka žaidimai, kur reikia strateguoti – šis žaidimas nepatiks. Jeigu jums patinka bingo kategorijos žaidimai, tai šis žaidimas turėtų būti pats tas. Jeigu jums patinka lengvesni, greitesni žaidimai, šis žaidimas gali jums patikti.

Žaidimo trukmė: 45-60min.

Žaidėjų skaičius: 1-6 (rekomenduoju 4).

Sudėtingumas: 1.90 (lengvas).

Sukūrimo metai: 2021

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: lenktynės, nusikaltimai, kauliukai, sėkmė.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)