Stalo žaidimas. Festo!
Aš paprastai nemėgstu žaidimu su dideliu sėkmės elementu, tačiau šis nepriima savęs rimtai ir todėl man jis patinka. Tai yra įdarbinimo kategorijos žaidimas, kur jūs eisite rinkti kubus tam, kad galėtumėte pagaminti patiekalus. Kaip galite suprasti tema yra labai stipri šitame žaidime.
Žaidime yra 7 į darbinimo vietos - parduotuvė ir šešios kurias atstovauja fantastinio pasaulio gyventojai: trolis, fėja, orkas, burtininkas, elfas ir nykštukas. Kiekvienas fantastinio pasaulio gyventojas turi savo unikalios spalvos kubelius ir specialią galią.
Tai kaip žaisti šitą žaidimą? Pirmas žaidėjas rita tris kauliukus. Kauliukų reikšmės parodo, kurios vietps bus uždarytos. Teoriškai įmanoma, kad visi trys kauliukai išris, tarkim, šešis ir tik viena vieta bus uždaryta, bet tai mažai tikėtina, dažniausiai dvi ar trys vietos būna uždarytos.
Išsiaiškinus kurios vietos uždarytos, žaidėjai eilės tvarka gali padėti kiek nori darbininkų į kurias nori atidarytas vietas. Tuomet kartojamas kauliukų ritimas ir žiūrima kurios vietos užsidarė/atsidarė. Tikrai įmanoma išristi tris tuos pačius skaičius ir tos pačios vietos liks uždarytos, bet tai pasitaiko retai. Taip pat retai pasitaiko išristi tris kitus skaičius, taigi, dažniausiai viena ar dvi tos pačios vietos lieka uždarytos, o kitos atsidaro.
Nustačius, kurios vietos atsidaro, žaidėjai eilės tvarka turi sudėlioti likusius darbininkus.
Kai aš sakiau, kad čia yra įdarbinimo žaidimas, aš buvau nevisai teisus. Tiksliau būtų sakyti, kad čia yra toks įdomus įdarbinimo ir teritorijos kontrolės mišinys, kokio aš dar nesu matęs.
Pradedant nuo pirmo fantastinio personažo, kuris yra trolis ir einant į dešinę pusę bus patikrinama kiekviena vieta ir išsidalinami prizai. Žaidėjai atlieka veiksmus pagal tai, kas turi daugiausiai darbininkų, esant lygiosioms eilės tvarka nuo pirmo žaidėjo pagal laikrodžio rodyklę.
Jeigu kuris nors žaidėjas turi daugumą, tuomet jis gali pasiimti visus kubelius. Nėra priežasčių to nedaryti, bet jeigu žaidėjas to nenorėtų, jis galėtų vietoj to pasinaudoti personažo galia ir nuimti vieną savo darbininką. Tuomet kiti žaidėjai galėtų irgi pasinaudoti galia taip pat nuimdami po vieną darbininką. Jeigu toje vietoje dar yra darbininkų, tuomet žaidėjai galėtų paimti po vieną kubelį ir pasiimti visus likusius darbininkus.
Jeigu niekas neturi daugumos, tuomet žaidėjai gali pasinaudoti galia (nuimdami darbininką) ir jeigu dar darbininkų liko pasiimti vieną kubelį (nuimdami likusius darbininkus).
Pirmame raunde kiekvienas personažas turi po tris kubelius, tačiau, jeigu jų niekas nenupirko, tai antrame gali turėti net penkis, todėl turėti daugumą visuomet smagu.
Parduotuvė pirmame raunde turi po vieną visų spalvų kubelį, kiekviename raunde bus pridedama po dar vieną. Iš parduotuvės galima pirkti tik vienos spalvos kubelius. Jeigu niekas iš parduotuvės kubelių nepirks, tai antrame bus po du kiekvienos spalvos, o trečiame – po tris. Dėl to pirmą, antrą raundą į parduotuvę eiti nelabai apsimoka, bet trečia tikrai verta ateiti su trim darbininkais.
Įvykdžius visus pirkimus, žaidėjai eilės tvarka gamina po vieną patiekalą. Yra 6 skirtingi patiekalai ir kuo daugiau skirtingų patiekalų pagaminsi tuo daugiau papildomų taškų žaidimo gale gausi.
Yra trys eilės patiekalų, pirma eilė kainuoja tiek, kiek parašyta ant recepto. Antra eilė kainuoja vienu kubeliu brangiau, o trečia – dviem.
Kiekvienas receptas turi tam tikrą pilkų ir spalvotų kubelių mišinį. Pilki kubeliai reiškia, kad gali būti bet kokios spalvos bet visi kubeliai turi būti tos pačios spalvos (visai kaip maršrutai Ticket to Ride). Pirmo lygio receptai kainuoja keturis kubelius pavyzdžiui du žalius ir du pilkus. Norėdamas pagaminti tokį receptą gali sumokėti keturis žalius arba du žalius ir du mėlynus. Antro lygio receptai kainuoja taip pat keturis kubelis, bet čia, pavyzdžiui, receptas kainuoja vieną žalią ir tris pilkus, taigi norėdamas pagaminti tokį receptą gali sumokėti keturis žalius arba vieną žalią ir tris mėlynus.
Kiek anksčiau minėjau, kad kiekvienas fantastinio pasaulio personažas turi po specialią galią, bet nepaminėjau kokios jos. Laikas apie tai pakalbėti.
Trolis leidžia vieną kubelį perkelti į kitą vietą. Pamatai, kad kažkas turi daugumą ir perkeli kubelį iš to žaidėjo, ten kur tu turi daugumą. Trolis patrolino.
Fėja leidžia vieną darbininką perkelti į kitą vietą. Pamatai, kad kažkur yra lygiosios, perkeli savo darbininką ir turi daugumą.
Orkas leidžia rezervuoti receptą ir gaminti jį mokant vienu kubeliu mažiau. Šitoje vietoje labai svarbi eilės tvarka, nes kas nors gali rezervuoti receptą, kurio turi nori, tau prieš nosį.
Burtininkas duoda druskos. Druska yra universalus resursas, kurį galima panaudoti vietoj vieno bet kurio kubelio.
Elfas leidžia pasikeisti vieną kubelį į du. Pavyzdžiui vieną mėlyną gali pakeisti į žalią ir raudoną. Arba vieną mėlyną gali pakeisti į du mėlynus.
Nykštukas duoda tau du papildomus darbininkus kitam raundui. Jeigu tu esi vienintelis, kuris pasinaudojo ta galia, tai turi nerealų pranašumą kitame raunde.
Vienintelė silpna galia mano nuomone yra trolio, visos kitos yra tikrai nerealios ir įdomios. Kartais net nežinai ko labiau nori kubelių ar pasinaudoti galia.
Žaidimas trunka keturis raundus ir kiekvieną raundą atsiverčia po vieną įvykio kortelę. Iš viso žaidime yra net 14 kortelių, taigi, įvairovės užteks. Kai kurios kortelės labai stipriai palengvina žaidimą pavyzdžiui viena kortelė leidžia vietoj pilkų naudoti skirtingų spalvų kubus. Kitos kortelės man nepatinka pavyzdžiui imdamas druskos taip pat gauni vieną kubelį iš kito žaidėjo.
Dar vienas svarbus momentas yra pirmo žaidėjo pozicija. Tu nori būti pirmas, kuris pagamins receptus, kad kas nors nepavogtų recepto prieš nosį, bet nenori būti pirmas, kuris dės darbininkus, nes esant pirmam labai sunku laimėti daugumą ir gauti daug kubelių.
Pakalbėkime apie komponentus. Žaidimo spalva yra ryškių spalvų, kas man labai patinka. Kubelių spalvos tarkim geltona, oranžinė arba raudona, rožinė yra gana artimos viena kitai ir kubeliai yra visi vienodi – kubeliai, todėl žaidžiant prie prastesnio apšvietimo gali kilti problemų. Galėjo labiau pasistengti ir pagaminti skirtingus ingredientus kaip tai padarė žaidimas Alpujarras. Kita vertus, visų skirtingų lygių receptų forma yra labai skirtinga, kas yra labai sveikintina.
Taisyklių knygutė galėtų būti geresnė. Jinai palieka per daug vietos interpretacijoms ir dviprasmybėms, labai tikėtina, kad tik perskaitę taisyklių knygutę, pirmą kartą žaisite žaidimą neteisingai.
Priklausomumas nuo kalbos. Visur naudojami simboliai ir nėra kalbos, bet simboliai nėra intuityvus, todėl reikia, kad vienas žmogus nuolatos primintų/paaiškintų ką tie simboliai reiškia.
Jau pradžioje minėjau, kad sėkmės įtaka yra didelė. Sėkmė ateina per įvykių korteles. Vienos kortelės gali palengvinti žaidimą, kitos pasunkinti. Sėkmė ateina per receptus, galbūt prisirinkai daug rožinių, bet nei vienas receptas, kuriam reikia rožinių neiškrito. Bet didžiausia sėkmė yra per kauliukų ritimus. Pavyzdžiui pirmam žingsnyje padėjai vieną darbininką pas trolį, niekas daugiau nepadėjo, antrame žingsnyje ta parduotuvė užsidarė, gauti tris kubus su vienu darbininku yra nerealu. Jeigu tą gali padaryti du ar tris kartus, praktiškai laimėjai žaidimą.
Žaidžiant trise, daugeliu atveju užteks padėti 3 darbininkus norint turėti daugumą. Labai retai kada, kas nors dės keturis, nes geriau pasinaudoti specialiomis savybėmis, nei gauti tris kubelius. Tuo pačiu yra didelis šansas, kad su vienu darbininku paimsi daugumą. Žaidžiant su daugiau nei trim žaidėjais žaidimas darosi gerokai komplikuotesnis. Turi paaukoti daugiau darbininkų, norėdamas paimti daugumą, bendrai uždirbi mažiau kubų. Žaidimas trunka tik keturis raundus, bet jau trečiame galima nuspėti, kas laimės ir paskutiniame labai mažai šansų, kad aplenksi.
Apibendrinimas. Žaidimas man patinka ir jeigu turėtų gerą taisyklių knygutę, stipriai rekomenduočiau visoms šeimoms žaisti su vaikais. Dabar, kai knygutė yra šiaip sau, aš negaliu rekomenduoti įsigyti, bet jeigu bus proga pažaisti, pabandykite.
Žaidimo trukmė: 45-60min.
Žaidėjų skaičius: 2-5.
Sudėtingumas: 2.27 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2018
Žaidimo kalba: anglų, vokiečių, pracūzų, olandų.
Žaidimo kategorija: sėkmė, kauliukų ritimas, įdarbinimas, teritorijos kontrolė, receptų įgyvendinimas.