Stalo žaidimas. MicroMacro: Crime city
Esate girdėję apie „Surask Joną“ (Where is Wally)? Tai yra ciklas knygų, kurios puslapiai pripiešti daug įvairių žmonių bei kitų dalykų ir jums reikia surasti vieną konkretų asmenį – Joną. Pirma šios serijos knyga išleista 1987 metais. Prireikė daugiau nei trisdešimt metų ir kito žmogaus, kad tokią paprastą idėją paverstų į žaidimą. Kas sakė, kad visos idėjos jau sugalvotos?
Tai yra mano labiausiai lauktas 2020 metų žaidimas. Šį žaidimą giria visi apžvalgininkai, todėl mano lūkesčiai buvo užkelti nerealiai aukštai. Ar pasiteisino? Aišku, kad ne. Aukšti lūkesčiai niekada nepasiteisina. Aš nusivyliau žaidimu, bet tuo pačiu turiu pasakyti, kad žaidimas nėra blogas.
Kiek anksčiau pasakojau apie savo pažintį su Sherlock Holmes. Šitas žaidimas irgi yra detektyvas, tik kitoks. Čia nėra ilgų tekstų, kuriuos reikia skaityti. Vietoj to jūs gaunate milžiniško dydžio žemėlapį. Jeigu esate vyresnis, galbūt jau galėjote patirti malonumą, kaip sunku sulankstyti milžiniško dydžio žemėlapius teisingai. Jeigu esate jaunesnis, tai jums puiki proga tą malonumą patirti dabar.
Aš paprastai stengiuosi nufotografuoti visus žaidimo elementus, kad matytumėte ką gaunate ir kokio dydžio jie yra, bet šį kartą padarysiu išimtį. Tikrieji žemėlapio išmatavimai yra 110x75 cm (pasimatuokite savo darbo stalą, jeigu norite suvokti dydį), o čia pamatysite tik mažas iškarpas.
Su žaidimu gaunate penkiolika skirtingo sudėtingumo bylų ir padidinimo stiklą.
Žaidimas siūlo du variantus. Lengvas: perskaitai klausimą ant kortelės, surandi atsakymą, apverti kortelę įsitikinti, jog radai teisingą atsakymą, skaitai kitą klausimą ir t.t. Sudėtingas: perskaitai užduoties istoriją ir tuomet bandai išspręsti visą bylą nežiūrėdamas į kitas korteles. Teoriškai tai yra labai šaunu, bet realybėje tai įmanoma ne su visomis bylomis, nes kartais vienas klausimas būna apie auką, kitas apie nusikaltėlį, neskaitydami klausimo nesužinosite ką dar turite patikrinti. Vis dėl to aš dažniausiai bandžiau atsekti visus suinteresuotus asmenis ir tik po to skaityti klausimus ant kortelių, kas teoriškai reiškia, kad bylas įmanoma išspręsti greičiau, nei aš jas išsprendžiau, nors mano sprendimo laikas sakyčiau buvo labai trumpas.
Žaidimas sako, kad galima žaisti nuo vieno iki keturių žmonių. Aš žaidžiau vienas. Aš galiu įsivaizduoti, kad žaisti dviese yra smagiausia, nes gali aptarti ką randi ir dėl to žaidimas užtruks bent dvigubai ilgiau nei žaidžiant vienam. Man sunku įsivaizduoti kaip žaisti šitą žaidimą trise ar keturiese. Gal geriau to nebandykite.
Labai svarbu pasidėti žaidimą taip, kad lengva būtų įžiūrėti bet kurią žemėlapio vietą. Teoriškai tam tinka stalas, kur galite prieiti iš kiekvienos pusės (stalas prie sienos ne tinka). Aš asmeniškai pasitiesiau ant grindų. Po to labai skaudėjo kelius. Aš visą žaidimą įveikiau vienu prisėdimu. To aš jums daryti nerekomenduoju. Pradžioje bylos lengvos galite įveikti kokias penkias vienu prisėdimu, bet paskutinės yra sudėtingos, todėl siūlyčiau nebandyti daryti daugiau nei dviejų vienu prisėdimu.
Taigi, pakalbėkime apie bylas. Aš pateikiu: pavadinimą, žaidimo autoriaus sudėtingumo vertinimą, žaidimo dydį, žaidimo trukmę ir savo sudėtingumo vertinimą t. y. ką galvojau tik išsprendęs bylą.
Bandomoji byla. Top hat. Sudėtingumo reitingo neturi. Bandomoji byla susideda iš penkių kortelių. Aš suradau atsakymą į penktą kortelę prieš tai, kai suradau atsakymą į pirmą kortelę. Visą bylą išspręsti man prireikė 5 min. Labai lengva.
Pirma byla. The car accident. Sudėtingumas 1/5. Dydis 5 kortelės. Trukmė 5 minutės. Labai lengva.
Antra byla. The bank heist. Sudėtingumas 2/5. Dydis 5 kortelės. Trukmė 15 minučių. Man šita byla pasirodė labai sunki.
Trečia byla. Leo Moustache. Sudėtingumas 2/5. Dydis 8 kortelės. Trukmė 25 minutės. Labai sunku.
Ketvirta byla. Dead cat. Sudėtingumas 3/5. Dydis 10 kortelių. Trukmė 20 minučių. Lengva. Spręsdamas šitą bylą prisiminiau, kad tam tikrus momentus visai atsitiktinai buvau atkreipęs dėmesį spręsdamas vieną iš ankstesnių bylų.
Penkta byla. Sweet and Sour. Sudėtingumas 2/5. Dydis 5 kortelės. Trukmė 5 minutės. Kaip ir ketvirtos bylos atveju dalį įvykių jau buvau matęs anksčiau.
Šešta byla. Death from above. Sudėtingumas 3/5. Dydis 7 kortelės. Trukmė 10 minučių. Neatrodo labai sunki, dalį įvykių jau buvau matęs.
Septinta byla. Big Betty. Sudėtingumas 4/5. Dydis 6 kortelės. Trukmė 15 minučių. Labai sunku surasti atsakymą į pirmą klausimą, o po to viskas išsivynioja gana lengvai.
Aštunta byla. Hairy tales. Sudėtingumas 4/5. Dydis 9 kortelės. Trukmė 15 minučių. Dalį įvykių jau anksčiau buvau matęs, todėl neatrodo tokia sudėtinga.
Devinta byla. Disappeared without a trace. Sudėtingumas 4/5. Dydis 10 kortelių. Trukmė 20 minučių. Neradau atsakymo į paskutinę kortelę. Jis yra.
Dešimta byla. Dangerous hobby. Sudėtingumas 4/5. Dydis 7 kortelės. Trukmė 15 minučių. Vidutinis sudėtingumas.
Vienuolikta byla. Love song. Sudėtingumas 4/5. Dydis 8 kortelės. Trukmė 10 minučių. Beveik visą istoriją buvau matęs, kai sprendžiau kitą bylą.
Dvylikta byla. Nature kills. Sudėtingumas 4/5. Dydis 9 kortelės. Trukmė 15 minučių. Lengva.
Trylikta byla. The masked avenger. Sudėtingumas 4/5. Dydis 7 kortelės. Trukmė 35 minutės. Super sunki ir super nesąmonė. Ieškoti atsakymo į antrą, trečią ir ketvirtą korteles reikia iš karto.
Keturiolikta byla. The sunday stroll. Sudėtingumas 5/5. Dydis 8 kortelės. Trukmė 20 minučių. Sudėtinga.
Penkiolikta byla. Carnival. Sudėtingumas 5/5. Dydis 11 kortelių. Trukmė 30 minučių. Sudėtinga.
Sumoje gaunasi 4 valandos ir 20 minučių. Jūsų laikas greičiausiai nebus toks pat, bet neturėtų skirtis labai drastiškai. Tai yra žaidimas, kurį žaisite vieną kartą.
Atvirai kalbant, ieškoti atsakymų į klausimus buvo ne taip įdomu kaip aš tikėjausi. Man žymiai įdomiau buvo sekti gyvenimus žmonių, kurie nebuvo susiję su tuo metu sprendžiama byla, to pasekoje kitos bylos išsisprendė greičiau. Žinot, vietoj to, kad spręsti bylas aš norėčiau pasikabinti šitą dalyką ant sienos ir tiesiog stebėti, kai bus nuotaika. Visuomet malonu atrasti tokias detales kaip pabėgęs vaikas ar kaip žmogus skaitantis knygas (tai nesusiję su nei viena byla).
Atrodo idėja tokia paprasta, bet žemėlapis toks didelis, aš įsivaizduoju, kad jį nupiešti reikia labai daug darbo. Negana to, visi žmonės turi skirtis, kad nesumaišytum su įtariamuoju kurį seki. Įdėto darbo dalis mane žavi.
Man būtų keista, jeigu šis žaidimas nebūtų išverstas į lietuvių kalbą. Verčiamo teksto nėra daug. Neturi būti stalo žaidimo mėgėjas, kad pabandytum šį žaidimą. Atvirai kalbant, aš net nesuprantu, kodėl jis vadinamas stalo žaidimu. Šitas dalykas gali gulėti knygyne ir niekas nekels klausimo ar jam ten vieta. Tai yra nuotykis prieinamas kiekvienam.
Jau yra paskelbta, kad bus antra šito žaidimo dalis. Aš neabejoju, jog antra dalis taip pat turės daug fanų, bet aš nežinau ar noriu antros dalies. Bet grįžkime prie šito žaidimo.
Mane erzina, kai apžvalgininkai sako, kad negali pasakyti apie žaidimą, nes bijo sugadinti žaidimo patirtį. Jeigu dar nežaidėte žaidimo sustokite skaityti čia, nes aš noriu papasakoti ką iš tiesų galvoju apie konkrečias bylas.
SPOILERIAI
Viršuje apibūdinau bylas neatskleisdamas siužeto. Dabar pakalbėsiu apie siužeto atskleidimą, todėl neskaitykite čia, jeigu dar nežaidėte žaidimo.
Bandomoji byla. Pirmiausia reikia surasti kur yra auka, problema ta, kad apibūdinimas kur jis yra nėra aiškus, todėl aš pirmiausiai suradau Neptūno parką ir pamačiau atsakymą į paskutinę kortelę t. y. kas pavogė skrybėlę. Tuomet suradau vietą kur yra žmogus dabar. Atsekiau jo kelionę iki dešrainių kioskelio. Perskaičiau atsakymą į trečią kortelę ir tik tuomet supratau, kad nebuvau pastebėjęs kaip pavagiama jo skrybėlė. Kitaip sakant pažiūrėjau atsakymą anksčiau nei turėjau. Bet mokomės iš klaidų ar ne?
Pirma byla. Trečia kortelė klausia: ar kas nors įtartino atsitiko namie? Kaimynas turi šautuvą su optiniu taikikliu, bet jis ne namo teritorijoje. Žmona kažką įpila į arbatą, bet aš nepagalvojau, kad tai yra įtartina. Gal įpylė cukraus, iš kur žinoti? Pasirodo, tai buvo ne cukrus.
Antra byla. Šita byla mane sutrikdė ir pasijaučiau kaip spręsdamas Sherlock Holmes. Nesugebėjau atsakyti į ketvirtą kortelę, todėl pažiūrėjau atsakymą. Matote, žmonės naudojasi metro mieste, kas labai apsunkina bylos sprendimą. Aš tiesiog pasimečiau. Tačiau suradau atsakymus į visas kitas korteles.
Trečia byla. Sprendimas į paskutinę kortelę yra akivaizdus. Mergina yra žudiko žmona arba draugė, bet surasti atsakymą buvo labai sunku. Tiesa, aš biški nuėjau ne tuo keliu ieškodamas merginos, todėl jums greičiausiai pavyks išspręsti viską greičiau nei man.
Septinta byla. Buvo labai sunku surasti iš kur atėjo Betty, bet, kai radau, labai greitai pamačiau, kad Betty valgo viską ir tuomet byla išsisprendė labai lengvai.
Devinta byla. Kur ieškoti atsakymo į paskutinę kortelę buvo kaip ir aišku, tiesiog nepastebėjau. Pritrūko atidumo.
Dešimta byla. Ketvirtas klausimas: ką auka pamatė? Galėjo pamatyti bet ką. Žiūrėjau, žiūrėjau ir neatsakiau. Aš galvojau, kad jis turėjo pamatyti atsakymą žvejodamas, bet kai pažiūrėjau atsakymą, paaiškėjo, jog eidamas po žvejybos. Tai buvo momentas, į kurį jau nekartą atkreipiau spręsdamas kitas bylas, bet šį kartą...
Trylikta byla. Reikia surasti tris maskuoto herojaus aukas be jokių užuominų. Super nesąmonė. Aš maniau, kad radau rankinuko vagį, bet pasirodo ne, ten buvo kiaušinių vagis. Tiesiog jo brolis dvynys visai šalia pavogė krepšį iš žmogaus. Dalį bylos išsprendžiau visiškai atsitiktinai. Plius aš neiškarto supratau, kad reikia ieškoti atsakymo į antrą, trečią ir ketvirtą kortelę iš karto. Tai yra blogas dizainas. Tokią situacija turėjo pateikti bandomojoje užduotyje, kad būčiau supratęs kaip elgtis, o ne žaidimo gale.
Keturiolikta byla. Šitoje byloje reikia atsekti visą Mr. Rumpelstiel maršrutą. Sudėtinga. Atsekiau iki baro ir niekaip negalėjau rasti kur prieš tai buvo. Pasirodo niekaip negalėjau rasti dar dviejų vietų. Pažiūrėjau atsakymą per anksti. Jeigu būčiau žinojęs kiek tiksliai vietų dar reikia surasti, nebūčiau pasidavęs.
Mr. Rumpelstiel sutiko žmogų fetišų klube. Norėjau atsekti iš kur tas žmogus atėjo ir niekaip nesugebėjau. Jeigu žmogus tiesiog iš niekur atsirado gatvėje, tai aš liksiu nusivylęs, bet atsižvelgiant į tai, kad šitoje byloje nesugebėjau rasti kitų dalykų, tai gal tiesiog nepastebėjau. Kita vertus, man tai nesutrukdė atsakyti teisingai į bylos klausimus.
Penkiolikta byla. Man labai patiko šita byla. Yra tris įtariamieji. Visi turi motyvą. Kuris iš jų žudikas? Aš atspėjau kas yra žudikas ir kodėl jis yra žudikas, bet niekaip neradau įrodymų. Tiesiog žudikas nusuko per daug į šoną ir aš nepastebėjau.
Kartais šis žaidimas mane privertė jaustis kaip žaidžiant Sherlock Holmes ir tai yra blogai. Visos teigiamos emocijos ateina iš to kiek daug detalių yra žaidime. Iš to kaip gali sekti žmonių gyvenimą, bet ne iš bylų sprendimų. Kartais atstumai tarp personažų žingsnių yra neprotingai dideli. Ypač jeigu personažas pakeičia ėjimo kryptį. Yra keletas kortelių, kurios sako „surask viską ką darė žmogus“, esu tikras, kad nesuradau visko, tiesiog per daug, suradau kokia 80%.
Po dviejų bandymų (Sherlock ir MicroMacro) turbūt reiktų padaryti išvadą, kad detektyviniai žaidimai ne man.
Žaidimo trukmė: 120+ min.
Žaidėjų skaičius: 1 – 4.
Sudėtingumas: 1.09 (ypatingai lengvas)
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: detektyvas, atidumas/pastabumas, kooperacinis.