Stalo žaidimas. Reforest

Šis žaidimas galėtų vadintis TreeSpan, bet taip nesivadina. Jeigu nesupratote užuominos, tai Wingspan žaidimas apie medžius. Ir panašumų tikrai daug. Pakalbėkime apie juos.

Šį žaidimą sudaro 91 korta, kurių kiekviena turi unikalų medį, krūmą ar žolę. Kiekviena korta taip pat turi savo specialią galią. Aš negaliu garantuoti ar visos galios yra skirtingos, bet skirtingų tikrai labai daug. Žaidimas taip pat turi skirtumų. Nėra žaidėjų lentos ir žaidimas telpa į kišenę.

Tai ką reikia daryti šitame žaidime? Tematiškai kalbant pasodinti mišką. O realybėje tai dėliosite kortų piramidę: pirmame aukšte trys kortos, antrame – dvi, trečiame viena.

Kiekviena korta turi tam tikrus simbolius. Pirmas - kuriame iš trijų aukštų gali augti. Yra augalų, kurie gali augti visuose, yra tokių, kurie gauti augti tik viename, bet daugelis gali augti dviejuose lygiuose. Antras simbolis – ar augalas gali augti pavėsyje ar reikia tiesioginės saulės šviesos. Ir trečias simbolis – augalo aukštis.

Žaidimas siūlo labai logišką tematiškai dalyką – vieni augalai gali augti virš kitų. Mechaniškai tai reiškia, kad ant kortų gali padėti kitas kortas ir tam svarbu paskutiniai du kortos simboliai – poreikis saulei bei augalo aukštis. Tik aukštesnis augalas gali augti virš žemesnio. Jeigu žemesnis augalas reikalauja saulės, tuomet jis nuvysta ir virsta trąšomis. Mechaniškai korta yra apverčiama ir gali būti panaudota mokėjimui už gretimus augalus. Jeigu augalas gali augti pavėsyje, tuomet korta yra uždengiama, bet visą kitą lieka. Kas yra visą kitą? Kortos pergalės taškai ir specialūs simboliai, kurie reikalingi raundų prizams.

Žaidime yra trys raundai. Raundas baigiasi, kai baigiasi kaladėje esančios kortos. Kas reiškia, kad raundas gali baigtis viduryje žaidėjo ėjimo. Pirmą kartą girdžiu apie tokį dalyką.

Kiekvienas raundas turi tam tikrą miško lankytoją. Tai gali būti meška, bitė, paukštis ar šliužas. Kad žaidėjas gautų lankytoją, jis turi surinkti daugiausiai tam tikrų simbolių esančių kortos apačioje. Kiekvienas lankytojas vertas 5 taškų, kas neatrodo baisiai daug, bet aš nemanau, kad žmogus nelaimėjęs nei vieno raundo gali laimėti žaidimą.

Aš kalbėjau daug apie kortas ir ką reikia daryti žaidime, bet nepasakiau pačio svarbiausio dalyko: kaip žaisti žaidimą. Žaidėjas gali pasirinkti tik vieną iš dviejų veiksmų. Paimti dvi kortas (atvertas ar nematomas), visai kaip Ticket to ride arba sodinti medį. Kad sodinti medį, jis turi sumokėti kortomis iš savo rankos. Žema žolytė paprastai kainuoja vieną kortą, krūmas gali kainuoti dvi-tris kortas, o medis gali kainuoti ir visas penkias kortas. Aišku, korta, kuri kainuoja pigiai duoda mažai pergalės taškų. Kita vertus, jeigu sodini medį virš krūmo, tai nebūtina sumokėti visos kainos, o užtenka sumokėti skirtumą, plius papildomos galios gali duoti įvairių nuolaidų. Taigi, jeigu nori pasodinti medį kaip pirmą augalą, tai labai brangu ir nepraktiška, bet jeigu palauki trečio raundo, tai gali net ir nieko nekainuoti.

Pakalbėkime apie žaidimo trūkumus. Šį žaidimą gali žaisti nuo 1 iki 4 žmonių, bet žaidime yra lygiai nulis interakcijų tarp žaidėjų. Teoriškai yra galių, kurios įtakoja kitus žaidėjus, bet jų yra tiek mažai, kad jūsų žaidime gali būti nei viena nepanaudota. Realiai, tu negali nei padėti kitam žaidėjui auginti jo mišką, nei trukdyti. Teoriškai jūs varžotės dėl raundo simbolių, bet tie simboliai yra tokie maži, kad juos įžiūrėti ant savo kortų sunku, o ant kito žaidėjo, be teleskopo ką nors pamatyti yra lygiai nulis šansų. Kokius medžius ir kokiame aukštyje augina kiti žaidėjai tau visiškai neįdomu. Kitaip sakant yra lygiai nulis priežasčių žaisti šį žaidimą su kitais žaidėjais. Jie tik sėdi prie stalo ir gadina orą. Man tai yra didžiausias trūkumas, nes aš noriu žaisti su kitais žmonėmis.

Žaidimo ėjimai yra labai paprasti, bet nereiškia, kad jie yra greiti. Tarkim, nori pasodinti medį. Tarkim, turi 5 kortas. Taigi, tau reikia išsirinkti ką nori sodinti ir kokiomis kortomis nori mokėti. Tuomet skaitai galias, kurios atrodo įdomios ir nori pasilikti, o kurios yra nuobodžios ir negaila atiduoti. Pirmą kartą skaitai, kad išsirinktum medį, antrą kartą skatai, kad nuspręstum ką išmesti. Šitą problemą turi visi žaidimai, kuriuose galios yra aprašytos žodžiais.

Aš dažnai pykstu, kad žaidimo dėžutė yra per didelė ir pardavinėjamas oras. Šiuo atveju aš norėčiau, kad dėžutė būtų didesnė tam, kad taisyklių knygutė galėtų būti didesnė. Tokią mažą taisyklių knygutę skaityti yra tikras vargas. Aš turbūt jau esu senas.

Tai yra brangiausias žaidimas mano kolekcijoje pagal kainos ir dydžio santykį. Nei vienas žaidimas, kuris telpa į kišenę (įskaitant ir tuos, kur reikia pagrūsti), nekainavo taip brangiai kaip šitas.

Šis žaidimas atėjo supakuotas kaip ūkiškas muilas. Ir aš nekalbu apie tą modernų supakuotą celofane, aš kalbu apie tą senovinį supakuotą popieriuje.

Tiesa pasakius, šitame žaidime visiškai nebuvo celafano, taigi, sveikinu sukūrus pilnai ekologišką žaidimą. Jeigu jis nekainuotų tiek brangiai…

Kalba. Visos kortos turi tekstą, kurį reikės skaityti ne vieną kartą, todėl neįmanoma žaisti šito žaidimo nemokant anglų kalbos.

Sėkmė. Kortų traukimas yra automatiškai sėkmė. Bet aš nemanau, kad sėkmė yra kritinis dalykas šitame žaidime. Augalų yra labai daug, galių yra labai daug, todėl šitie dalykai išsilygina. Sėkmė yra, bet jinai neturėtų būti lemiamas faktorius žaidimo pergalei.

Apibendrinimas. Teoriškai šitas žaidimas man turėtų patikti. Juokingai maža dėžutė. Tema – miško auginimas. Bet realybėje jis toks šiaip sau. Man trūksta interakcijų tarp žaidėjų, kas galbūt nėra trūkumas jums. Pridėkime kainą ir aš negaliu rekomenduoti šito žaidimo.

Jeigu žaidime būtų Lietuvoje augantys medžiai ir jų pavadinimai parašyti lietuvių kalba, tai norėčiau turėti žaidimą, nepriklausomai nuo to geras jis ar ne. Bet žaidimas yra anglų kalba ir medžiai yra iš Šiaurės Amerikos.

Žaidimo trukmė: 45-60min.

Žaidėjų skaičius: 1-4.

Sudėtingumas: 2.65 (sudėtingas).

Sukūrimo metai: 2024

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: miško sodinimas, gamta, kortos su galiomis, kortų kolekcionavimas, rankos valdymas, mokėjimas kortomis.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)