Stalo žaidimas. Skulk Hollow
Tai yra vienas iš labai giriamų stalo žaidimų dviem žaidėjams, deja, aš nesuprantu kodėl.
Skulk hollow yra unikalus tuo, kad žaidimas yra asimetrinis, kas reiškia, kad taisyklės skirtingiems žaidėjams yra skirtingos. Bet iš tiesų, skirtumų tarp žaidėjų nėra tiek daug, kiek jūs pagalvotumėte, jeigu išgirstumėte žodį asimetrinis. Pakalbėkime apie viską iš eilės.
Žaidimo istorija yra, kad legendiniai sargai pabudo iš amžino miego ir pradėjo terorizuoti taikius lapių kaimo gyventojus. Žaidimas vyksta ant dviejų lentų. Skulk Hollow žemėlapio sudaryto iš 9 kvadratų ir monstro lentos. Herojai gali nuo žemėlapio užšokti ant monstro ir daryti jam žalą.
Herojai gali pasirinkti vieną iš keturių lyderių: King of war turi 3 gyvybes, bet neturi jokių specialių galių; Price of guile gali ištraukti kortą iš šiukšlių dėžės; Queen of blessing gali gydyti karius; Princess of tactics gali komanduoti kariams, kurie yra kartu su ja t. y. atlikti bet kokį veiksmą.
Turėti tris gyvybes prieš tam tikrus monstrus yra tikrai geras dalykas. Ištraukti kortą iš šiukšlių dėžės yra kartais naudingas dalykas, bet nėra taip, kad tą darysi kiekvieną ėjimą, partijose kurias žaidžiau šita galia buvo panaudota gal vieną kartą. Kariai gali turėti nuo vienos iki dviejų gyvybių, plius iš viso yra 10 lapių. Tie kurie turi vieną gyvybę negali būti gydomi, kai turi dešimt lapių prieš vieną monstrą ar apskritai verta ką nors gydyti?
Komanduoti kariams yra super nereali savybė, su sąlyga, kad gali komanduoti bet kur esantiems kariams. Kai gali komanduoti tik kariams esantiems šalia tai nėra labai naudinga savybė, nes turi vestis lyderį į ataką ir tai nėra nei labai praktiška, nei labai taktiška.
Tai kaip vyksta žaidimas? Herojus turi 25 kortų kaladę iš kurių į ranką paima 5 kortas. Savo ėjimo metu jis gali sužaisti 3 kortas plius išleisti sukauptą galią papildomiems veiksmams.
Kokie yra galimi kortų veiksmai? Išmesti bet kokią kortą iš rankos, kad pasiimti dvi naujas kortas.
Kortos gali būti dviejų tipų karių ir veiksmų. Žaidžiant kario kortą yra pasamdomas naujas karys. Veiksmų kortos dažniausiai turi po du veiksmus. Žaidžiant veiksmo kortą reikia pasirinkti kokį veiksmą nori įvykdyti. Galimi veiksmai: eiti nurodyta kryptimi žemėlapyje; gauti 1 ar 2 galios; šokti ant monstro; šauti lanku, atakuoti kardu. Atakuoti kardu galima tik užsilipus ant monstro, šauti lanku galima tik esant ant žemės.
Lankininkai yra geriausi kariai, nes gali atakuoti monstrą iš gretimo langelio ir sužeisti beveik bet kurią vietą, bet jie turi tik vieną gyvybę, todėl gali būti lengvai nužudomi. Tačiau jeigu lyderis yra Price of guile, jis gali nuolatos prikelti nužudytą lankininką ir iš lėto laimėti žaidimą.
Žaidime taip pat yra keturi monstrai. Visi monstrai turi 14 kortų kaladę. Nors teoriškai monstrai yra labai skirtingi ir jų veiksmai skiriasi, realybėje - tiems patiems veiksmas apibūdinti naudojami skirtingi terminai ir tiek. Kiekvienas monstro veiksmas turi tam tikrą gyvybių skaičių ir jeigu herojus panaikina visas to veiksmo gyvybes, tuomet monstras to veiksmo daryti negali.
Yra du būdai laimėti su monstru. Pirmasis nužudyti lapių lyderį. King of war turi 3 gyvybes, kiti lyderiai turi po 2. Monstrai savo ėjimo metu, gali atlikti tik du veiksmus. Jeigu lyderis stovi su kitu kariu, monstras negali atakuoti lyderio ir turi atakuoti karį. Tarkim, lyderis stovi kartu su lankininku (visi lankininkai turi tik 1 gyvybę), monstras atlieka du veiksmus, abu veiksmai yra ataka. Pirma ataka nužudo lankininką, antra ataka sužeidžia lyderį. Monstro ėjimas baigiasi, prasideda herojaus ėjimas. Jis gali patraukti lyderį į kitą lauką, kur nebūtų pasiekiamas montro atakoms, jis gali šalia lyderio pastatyti riterį (visi riteriai turi 2 gyvybes), žodžiu nužudyti lapių lyderį beveik neįmanoma. Kad pavyktų tai įgyvendinti herojus turi žaisti neįtikėtinai blogai. Taigi, monstrai gali laimėti tik antruoju būdu, kuris kiekvienam monstrui yra skirtingas. Pakalbėkime apie monstrus.
Grak (ar tik man tai panašu į Groot?) yra meškinas, kurio būdas laimėti yra nužudyti 8 lapes. Iš visų monstrų sakyčiau, kad šis turi didžiausius šansus laimėti. Norint laimėti su Grak reikia būti labai agresyviu ir nuo pat pirmo momento eiti į ataką, bet tai reiškia, kad lapės galės užlipti ant monstro ir jį žudyti. Žaidimą visuomet pradeda herojai, žinant, kad Grak turi nužudyti daug lapių, geriausias herojo pirmas ėjimas yra pasamdyti kiek galima daugiau karių ir neiti iš savo startinės pozicijos. Jeigu herojus taip padaro, tuomet Grak geriausiu atveju atlieka vieną ėjimą ir nužudo vieną personažą, bet ar kortos tikrai taip iškrito? Gali būti, kad vietoj to, kad eitum tiesiai turi tik kortas eiti į šoną, ko pasekoje paeisi į šoną, nepadarysi jokios žalos herojams ir tapsi tobulu taikinių.
Negana to, herojai gali naudoti galią, o Grak ne. Tai savo pirmo ėjimo metu herojai gali prikaupti galios, kurią gali paversti labai stipria ataka antro ar trečio ėjimo metu, kas tris ėjimus gali paversti penkiais ar septyniais, kai tuo tarpu Grak gali atlikti tik du veiksmus.
Kitaip sakant žaidimo pradžia yra labai nesmagi abiem pusėms. Herojus teoriškai pirmu ėjimu gali padaryti žalos Grak, bet tai nėra jo interesas, jo interesas yra sėdėti krūmuose ir kaupti armiją bei galią. Grak savo ruožtu gali tik tapti auka ir paskatinti herojų pradėti ataką anksčiau.
Apoda (ar tik man primena Zerg?) sąlyga laimėti yra surinkti 4 žetonus. Jūs pagalvotumėte, kad surinkti 4 žetonus nėra sunku ir jūs žiauriai klystumėte. Pirma - du iš keturių žetonų, kuriuos reikia surinkti yra lapių sostinėje, antra – veiksmas, kuris atlieka žetonų surinkimą turi tik 2 gyvybes. Ką tai reiškia? Herojus turi tris veiksmus, neskaitant galios kubų, kuriuos yra surinkęs, taigi, jis gali su lankininku atlikti du šūvius ir viskas surinkimo veiksmas nėra galimas. Monstras savo ruožtu vieną veiksmą panaudoja gydymui, antrą žetono surinkimui, su sąlyga, kad jis turi abi reikalingas kortas rankoje. Jeigu neturi, tuomet jis tiesiog laukia mirties. Kaladėje yra tik viena žetonų surinkimo korta ir dvi gydymo kortos. Ar jums sekasi? Visa laimė, kad Apoda gali turėti vieną galios kubą, taigi, vienas veiksmas gali būti pakeistas kubu. Sakyti, kad laimėti su Apoda sunku yra optimisitiška.
Tanthos (ar tik man tai primena Thanos?) yra aštuonkojis, kurio laimėjimo sąlyga yra padėti 6 šaknis ant žemėlapio. Žaidimas su šituo monstru yra keistas. Jam nėra prasmės niekur eiti, vadinasi herojus pats turi ateiti ir žudyti monstrą. Jeigu monstras norėtų eiti, nebūtinai reiškia, kad jis gali, judėjimo kortų yra nedaug, o tos kur yra, yra labai nepatogios.
Norint padėti šaknį, reikia, kad tame langelyje nieko nebūtų. Kitaip sakant, herojui tereikia atsiųsti po vieną karį į kiekvieną langelį ir monstras jau turi problemų. Jeigu monstras pastato šaknį, tuomet herojaus lankininkas iš gretimo langelio ją tiesiog nušaus. Geriausia strategija yra pastatyti šaknį tuščiame lauke ir tuomet patraukti tą šaknį į monstro urvą ir taip kartoti šešis kartus. Ar jums tai skamba kaip smagus žaidimas? Man ne, bet nemanau, kad yra kitas būdas laimėti su Tanthos.
Apoda ir Tanthos gali turėti po 1 galios kubą, todėl geriausia strategija žaidžiant su šiais monstrais yra vienu ėjimu gauti galios kubą ir pasiruošimo veiksmą; antru ėjimu sužaisti dvi kortas ir panaudoti galios kubą. Kai tuo tarpu herojus gali atlikti šešis veiksmus nenaudodamas galios kubų. Jeigu jums tai skamba kaip smagus žaidimas, galbūt reiktų užsirašyti į mozachistų klubą.
Rapta yra paukštis, kurio laimėjimo sąlyga yra pašalinti visus ne lyderio žaidėjus nuo žemėlapio. Jie gali likti ant pačio paukščio. Ką tai reiškia? Lengviausias būdas laimėti – įtikinti priešininką sukelti visus karius ant Raptos. Ar kada nors priešininkas bus toks kvailas? Ar apskritai įmanoma laimėti su Rapta? Į pirmą klausimą atsakymas, greičiausiai – ne. Atsakymas į antrą klausimą yra toks pats kaip į pirmą. Matot, Rapta ataka yra labai keista. Jinai turi du atakos metodus. Vienas, atakuoti tuos, kurie yra tame pačiame langelyje. Kitas, atakuoti esančius konkrečiuose langeliuose. Kas, jeigu žinai, kurie tie langeliai stengiesi neiti ir viskas. Bet tai dar ne visas smagumas. Rapta yra paukštis, todėl pirmą ataką (tame pačiame langelyje) gali daryti tik būdama ant žemės, o antrą ataką tik būdama danguje. Kaladėje yra trys kortos leidžiančios pakeisti poziciją (dangus-žemė). Priklausomai nuo to kaip jos išsimaišo, gali būti, kad pakilai į orą ir lauki kol priešininkas tave nuleis, nes pats nusileisti negali. Tai erzina. Kita vertus, jeigu priešininkas tave nuleidžia tu sutaupai ėjimų, kurių monstrai turi mažai, todėl jie yra labai brangūs.
Nesvarbu kokią herojų, monstrų kombinacija pasirinksite, žaidimo pradžia yra nefaina nei vienai pusei. Žaidimo eigoje atrodo, kad niekada negauni reikiamų kortų teisingu momentu. Monstras gali atlikti tik du veiksmus, kas yra akivaizdžiai per mažai norint padaryti kokią nors žalą. Žaidimo gale, situacija pasidaro dar blogesnė. Monstras negali atlikti veiksmų, kurie buvo eliminuoti, taigi, vieną veiksmą išnaudoji gydymui, kitą veiksmą atlikti tik ką pagydytam veiksmui, kurį prarasi sekančiame ėjime. Realiai tai gaunasi situacija, kaip kaboti ant virvės, tu nesi gyvas, bet nesi miręs ir tiesiog turi ilgai ir lėtai kankintis.
Jeigu herojo kariai yra nužudomi, jie sugrįžta. Negana to, herojus gali naudoti tris veiksmus ir gali būti užkaupęs daug galios kubų.
Žaidimas turėtų būti greitas ir smagus, bet jis yra lėtas ir dusinantis. Šis žaidimas sukelia tokį jausmą, lyg bandytum šaukštu pjauti duoną. Tai tiesiog bloga idėja.
Žaidimas galėtų būti geras, jeigu abu žaidėjai būtų ekspertai t. y. žinotų visas kortas mintinai ir prieš pradedant žaidimą jau žinotų kokią strategiją bandys įgyvendinti priklausomai nuo priešininko. Tačiau, kai pirma partija nuteikia slogiai, kodėl kas nors norėtų žaisti antrą kartą nekalbant apie penktą?
Dėkliukas yra vienas geriausiu kokį esu matęs ir dėkliukus aš giriu tikrai retai. Žaidimo komponentai taip pat yra puikios kokybės.
Žaidimo kortuose yra vaizduojami simboliai, tačiau negalima sakyti, kad žaidimas yra nepriklausomas nuo kalbos. Visų personažų simboliai yra skirtingi, o jų paaiškinimai yra ant žaidėjo lentos, taigi, kažkoks supratimas anglų kalbos būtų naudingas. Kita vertus, esant dideliam pakartotinų žaidimų skaičiui anglų kalbos supratimo reikalingus artėja link nulio.
Apibendrinant, aš nesuprantu kodėl žmonės giria šitą žaidimą. Yra daug gerų žaidimų dviem ir esu tikras, kad tikrai išsirinksite kažką kito iš mano rekomendacijų.
Žaidimo trukmė: 40-60min.
Žaidėjų skaičius: 2.
Sudėtingumas: 2.18 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2019
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: kortos, asimetrinis, karas.