Stalo žaidimas. Thrive
Žmonės lygina šita stalo žaidimą su Onitama. Jie klysta.
Tai yra žaidimas iš kategorijos „paprastesni šachmatai dviem žaidėjams“. Čia yra visos žaidimo taisyklės:
Aš suprantu, kad žaidimas labai paprastas, bet vis tiek norėtųsi didesnės žaidimų taisyklių knygutės. Galėtų pridėti daugiau pavyzdžių ir situacijų iš žaidimo.
Kiekvienas žaidėjas pradeda su šešiomis figūromis. Yra du būdai laimėti žaidimą. Sunkesnis būdas: kai pas abu žaidėjus lieka po dvi figūras, pirmasis žaidėjas užpildęs savo figūras smeigtukais laimi. Pagrindinis laimėjimo būdas: reikia nukirsti visas išskyrus vieną priešininko figūras.
Žaidimas prasideda figūroms jau turint du smeigtukus. Raudonas žymi esamą figūros vietą, baltas – kur figūra gali eiti. Žaidimo pradžioje visos figūros gali eiti tik vieną ėjimą į priekį. Žaidimo eiga yra labai paprasta: žaidėjas turi pastumti vieną figūrą ir įsmeigti du smeigtukus. Smeigtukus galima smeigti bet kur, nebūtinai į tą figūrą kur pajudinai.
Žaidimo eigoje figūros evoliucionuoja įgydamos galimybę daryti vis įdomesnius ėjimus.
Laikas palyginti šį žaidimą su Onitama? Onitama yra elegantiškas, klasiškas žaidimas. Onitama žaidime yra šiek tiek sėkmės, matot žaidimo pradžioje, traukiate penkias korteles, su kuriomis žaisite visą partiją. Tas kortelių traukimas daro kiekvieną Onitama partiją unikalia patirtimi ir todėl negalima turėti iš anksto susikurtos strategijos, nes nežinai kokias korteles gausi.
Thrive neturi jokios sėkmės elemento, visos partijos prasideda identiškai. Žaidimas neturi jokios klasės ir yra grubus kaip medkirtys. Jeigu Onitama laikytume Lexus, tai Thrive būtų Lada.
Iš tiesų Thrive reikėtų lyginti su Quoridor. Abiejuose žaidimuose žaidėjai lemia kelią į pergalę ir turi ribotą komponentų kiekį, kurį gali panaudoti. Žaidžiant žaidimą prieš tą patį žaidėją dešimt kartų, žaidėjas gali pasielgti kiekvieną kartą skirtingai arba... vienodai.
Kai žaidi prieš naują žaidėją, tai atrodo nauja, įdomu. Tačiau po kažkiek laiko žaisti su tuo pačiu žmogumi pasidaro neįdomu, nes jis perpranta žaidimą ir tampa geru žaidėju. Šitame žaidime nereikia laukti žaidimo pabaigos norit žinoti kas laimės, realiai vidury partijos jau žinai laimėjai ar pralaimėjai. Žaidėjas, kuris padaro pirmą kirtimą, 90% laimi žaidimą, nebent yra žioplys.
Žaidimo metu labai svarbu apsaugoti savo figūras nuo užpuolimo ir, kai priešininkas smaigsto smeigtukus, sėdi ir meldiesi tikėdamasis, jog jis nepastebės ir neapsaugos savo figūros. Nuoširdžiai, nežinau jokio kito žaidimo, kuriame meldiesi, kad kitas žaidėjas padarytų klaidą.
Kaip jau minėjau anksčiau, žaidimo ėjimas susideda iš dviejų dalių: figūros pajudinimo ir smeigtukų smeigimo. Figūros pajudinimas užtrunka 5 sekundes maksimum. O va smeigtukų smeigimas gali užtrukti iki 5 minučių, kol apgalvoji visus variantus, kol stengiesi viską sužiūrėti ir nepadaryti klaidų.
Kalbant apie smeigtukų smaigstymą iš pradžių tai atrodo, gera ir originali idėja, bet kuo daugiau žaidi, tuo labiau užknisa. Žaidimo pradžioje reikia susmaigstyti po du smeigtukus į visas figūras, žaidimo pabaigoje reikia išrinkti visus smeigtukus, kad galėtum supakuoti žaidimą. Aš noriu žaisti, o ne užsiimti namų ruoša. Jeigu man patiktų namų ruoša, eičiau plauti indus.
Beje, žaidimas yra žaidžiamas ant labai gražaus (norėtųsi sakyti šilkinio) šalikėlio.
Neskaitant išsakytos kritikos, šis žaidimas ras vietą mano kolekcijoje. Kaip ir Quoridor, tai žaidimas, kurį ištrauksiu kelis kartus per metus, nes žaidžiant dažnai, jis tiesiog atsibostų. Kam rekomenduočiau šį žaidimą? Tiems, kas turi daug žaidimų skirtų dviem žaidėjams ir nori pridėti dar vieną į kolekciją.
Jeigu norite gero žaidimo dviem pirkite Onitama.
Žaidimo trukmė: 15 - 30min.
Žaidėjų skaičius: 2.
Sudėtingumas: 1.80 (lengvas).
Sukūrimo metai: 2020.
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: abstrakti strategija, figūrų evoliucija.