Stalo žaidimas. Trekking through history
Šito žaidimo taisyklės paprastos, bet sprendimai, kuriuos reikia priimti žaidimo metu, nėra lengvi. Pakalbėkime apie tai.
Žaidimo tema yra kelionės laiko mašina. Žaidimo metu tema nesijaučia ir žaidimas tikrai neišmokins jūsų istorijos. Kortelės priekis turi įvykio datą ir trumpą pavadinimą, o kortelės nugarėlė turi trumpą aprašymą. Aprašymai nėra moksliniai, bet su lengvu humoro prieskoniu, todėl manęs nežavi. Man labiau patiktų, jeigu aprašymai būtų labiau mokslinai/istoriniai arba su didele humoro doze. Tarpinis variantas nuvilia, nes nepatenkina istorinio smalsumo ir nėra juokingas, kabinantis, kad norėtum skaityti kiekvienos kortelės nugarėlę.
Žaidimą sudaro trys raundai. Žaidime ėjimą atlieka tas žaidėjas, kuris yra paskutinis, ką jau esame matę kituose žaidimuose pavyzdžiui Alpujarras, kas reiškia, kad vienas žaidėjas gali atlikti net tris ėjimus iš eilės. Savaime suprantama, taip neatsitiks visuomet, bet kai esi tas žaidėjas, tai labai smagu.
Progresas sekamas ant didelio laikrodžio, vieną raundą sudaro 12 valandų ir už korteles reikia mokėti laiku. Kortelių kaina svyruoja nuo 1 iki 5 valandų. Kai turi tik 12 valandų, paimti dvi korteles po 5 atrodo beprotiškai brangu. Kainą galima sumažinti panaudojant laiko kristalus, bet jie nėra tas resursas, kurio turi per daug, kaip tik priešingai jo trūksta gerokai dažniau nei norėtum.
Žaidimas iš principo sudarytas iš dviejų dalių. Pirmoji dalis yra dėlioti korteles pagal datas t. y. skaičius panašiai kaip Old London Bridge tik tiek kad dar yra neigiami skaičiai. Old London Bridge žaidime dėlioji nuo didžiausio link mažiausio, šitame nuo mažiausio link didžiausio. Esminis skirtumas, kad Old London Bridge žaidime yra parkas, kuris leidžia tau vėl pradėti dėlioti iš naujo, čia tiesiog turi pradėti naują eilę.
Antroji dalis yra lagaminas, kurį pasiėmei į kelionę. Kiekviena kortelė, duoda nuo vieno iki trijų resursų plius papildomas resursas priklausomai nuo kortelės pozicijos. Tuos resursus dėlioji savo lagamine ir uždengus tam tikrus langelius arba tam tikras eiles gauni taškų.
Kaip jau minėjau pradžioje, taisyklės labai paprastos. Paimi labiausiai patinkančią kortą, sumoki laiku, sudedi gautus resursus į lagaminą ir lauki kada vėl bus tavo ėjimas. Tai kur sprendimų sudėtingumas? Kurią kortą paimti? Iš vienos pusės nori padaryti kiek galima mažesnį šuoli laike, iš kitos pusės nori gauti teisingus resursus, kad uždengti langelius su taškais lagamine.
Žaidime yra nedidelis paketėlis ir ant jo parašyta: neatidaryti kol nesužaidei bent kelių žaidimo partijų. Tą paketėlį sudaro 24 kortelės. Idėja ta, kad kiekviename raunde gali panaudoti vieną, vis kitą kortelę, kuri šiek tiek pakeičia žaidimą. Iš 24 kortelių, maždaug 12 yra įdomios. Ir man nelabai patinka kaip šita mechanika įgyvendinta žaidime. Tikrai buvo galima sugalvoti kitokių, geresnių variantų, bet išsakius visą šitą kritiką, nematau kodėl kas nors norėtų žaisti šį žaidimą be šitų kortelių. Pavyzdžiui viena kortelė, sako, kad gali datas dėti ne tik didėjimo, bet ir mažėjimo tvarka. Tai padaro žaidimą 100x geresniu, nes suteikia daugiau pasirinkimo laisvės. Tai neabejotinai, geriausia kortelė visoje kaladėje, bet yra kitų, kurios irgi netokios blogos.
Kalba. Nors yra pavadinimai ir kortų aprašymai, tačiau realiai tie tekstai niekam nerūpi. Papildomų taisyklių kortelės yra parašytos tekstu, bet jas reikia paaiškinti vieną kartą per raundą, kas užtruks papildomas 5 minutes. Jeigu vienas žmogus moka anglų kalba, kitiems mokėti nėra būtina ir žaidimą bus galima kuo puikiausiai žaisti.
Sėkmė. Kortos žaidime išeis atsitiktine tvarka ir tai yra sėkmė. Gali nusipirkti protėvių kortą ir tikėtis, kad, kai vėl ateis tavo eilė žaisti, bus gerų kortų. Bet taip gali neatsitikti. Kartu su žaidimu ateina priedas, kuriame surašytos kiekvieno iš trijų raundų datos, aš manau, kad labai svarbu žiūrėti į tą sąrašą priimant sprendimą, kurią kortą imti. Pavyzdžiui, jeigu nusiperki 1829 metus, pirmoje eroje tau lieka tik trys kortos. Jeigu tai tavo pirma korta, tai didžiulė klaida, jeigu tai paskutinė ar prieš paskutinė korta, tai ne tokia didelė bėda, nes antrame raunde yra 13 iš 36 kortų turi aukštesnį skaičių.
Kai pamatau gametrayz dėkliuką visuomet tikiuosi blogiausio ir buvau maloniai nustebintas, kad šitame dėkliuke nebuvo vietos tik vienam komponentui.
Ar šitas žaidimas yra smagus? Aš nežinau.
Nėra smagesnio dalyko, nei sudėlioti dešimt ar daugiau kortelių eilę. Jeigu padarai tą du kartus per žaidimą, tai yra fantastiškai nerealu. Bet net ir vieną kartą sudėlioti dešimt kortų yra neįtikėtinai sunku. Kortos visuomet kris ne taip kaip tu nori arba vienintelę tau reikalingą kortą paims žmogus prieš tave. Jeigu sudėliosi tik vieną dešimtuką, labai tikėtina, kad pralaimėsi žaidimą.
Kita vertus, vietoj to, kad fokusuotis į eilių ilgį, gali fokusuotis į lagamino užpildymą. Kortos čia irgi yra sėkmė, bet užpildyti pilnai lagaminą yra lengviau nei surinkti 10 kortų eilę, todėl žymiai didesnis šansas laimėti. Bet lagamino dėliojimas yra toks grynai mechaninis veiksmas, be jokio smagumo. Ir čia yra didžiausia žaidimo problema, gali daryti tai kas smagu (ilgą kortų eilę) arba gali daryti tai kas padės tau laimėti (užpildyti lagaminą) ir tai nėra sprendimas, kurį aš noriu priiminėti žaidime.
Jeigu bus proga, pabandykite žaidimą, būtinai žaiskite tik su papildomų taisyklių kortelėmis, bet aš nemanau, kad šis žaidimas vertas vietos jūsų kolekcijoje.
Žaidimo trukmė: 45-60min.
Žaidėjų skaičius: 2-4.
Sudėtingumas: 1.74 (lengvas).
Sukūrimo metai: 2022
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: kortų pirkimas, resursų kolekcionavimas, sėkmė.