Papildymas. Power grid expansion: Australia and India subcontinent

Tai yra papildymas, o ne atskiras žaidimas, ką aš noriu pabrėžti. Ką reiškia papildymas? Tai reiškia, jog norint žaisti šį papildymą, reikia turėti originalų žaidimą – Power grid.

Power grid yra nuostabus tuo, kad visi jų žemėlapiai yra dvipusiai, ne taip kaip kai kurių kitų žaidimų. Šis Power grid praplėtimas yra labai kuklus palyginus su kitais mano turimais praplėtimas. Jis neturi dėžutės, jis neturi jokių abejotinų dalykų, kurių man nereikia: tik žemėlapis ir taisyklės. Kita vertus, aš neprieštaraučiau, jeigu būtų įdėta kas nors ekstra, nes kažkaip sugebėjau pamesti dvi šiukšlių figūrėles.

Šį praplėtimą sudaro Australijos ir Indijos žemėlapiai, su kiekvienu žemėlapiu šiek tiek keičiasi taisyklės. Pakalbėkime apie viską iš eilės.

Australija

Realiame pasaulyje Australija neturi elektros tinklo taip kaip mes jį suprantamame, kiekvienas miestas turi savo nepriklausomas elektrines. Australija taip pat neturi atominių elektrinių, nors yra didžiausia pasaulyje urano eksportuotoja. Būtent tokius dalykus žaidimo kūrėjai ir bandė perteikti šituo žemėlapiu. Pakalbėkime apie taisyklių pakeitimus, kurie galioja būtent šitam žemėlapiui.

Pirmiausiai, tai šis žemėlapis turi tik penkias dalis, kai visi kiti Power Grid žemėlapiai turi šešias.

Antra, šitame žemėlapyje atominės elektrinės yra laikomos urano kasyklomis. Kas šiaip yra labai įdomi idėja, bet realybėje nelabai ką keičia. Kaip ir visuose žaidimuose, čia kiekvienas žaidėjas gali turėti tik tris elektrines, bet urano kasyklos neįeina į tą skaičių ir teoriškai, kiekvienas žaidėjas gali turėti neribotą skaičių kasyklų. Kasyklos duoda papildomų pinigų. Jeigu tu gauni papildomų pinigų, tai tau turėtų padėti, teoriškai minimali suma yra 2 elektro, maksimali - 42 elektro. Kaip patys suprantate 2 nelabai ką nors keičia, išskyrus tuos atvejus, kai būtent toks skaičius reikalingas, kad galėtumėte pasistatyti vieną papildomą namuką. Kitą vertus, 42 galėtų pakeisti žaidimą, bet…

Geresnės elektrinės turi didesnį numerį, vadinasi nusipirkti pradžioje jas tikimybė nėra didelė, todėl jūs negausite didelių pinigų sumų, kai jums reikia. Dideles elektrines jūs gausite žaidimo gale, kur, aišku, papildomi pinigai taip pat padeda, bet aš to nevadinčiau kritiniu pakeitimu.

Urano kasyklos perkamos tuo pat metu/tuo pat būdų kaip ir elektrinės, todėl teoriškai gali susidaryti situacija, kai elektrinių pardavimo juostoje yra tik urano kasyklos, tau verkiant reikia elektrinės, bet tu negali jos nusipirkti. Man žaidžiant buvo susidariusi situacija, kad pirkimo juostoje buvo trys urano kasyklos ir viena elektrinė. Tas momentas man nepatiko. Aišku, tai yra sėkmės dalykas ir priklausomai nuo to kaip jūs maišysite elektrinių kortas, tokios situacijos jūs galite niekada nepamatyti.

Trečias pakeitimas, žvaigždute pažymėta kiekvieno resurso pigiausia kaina pavyzdžiui šiukšlių yra keturi ir jos niekada nebūna pigesnės, problema, kad, kai sudedi resursus ant lentos, tu nematai žvaigždučių ir gali pamiršti kainas.

Ketvirta, prieš trečio etapo pradžią Australija įveda CO2 mokestį, dėl ko visi resursai staiga pabrangsta per 2 elektro. Jeigu šitame etape neturite urano kasyklos, tai jums labai skaudės, kai reikės pirkti anglis po 15 eletro vienai elektrinei. Šis pakeitimas man nepatinka labiausiai iš visų, nes kai esi žaidimo ritme, jį pamiršti. Pamiršti pabranginti resursus prasidėjus trečiai fazei, nes norint apšviesti 17 namų ir taip reikia mokėti po 20+ eletro, kas nėra mažai ir net nesinori galvoti, jog tai gali kainuoti dar daugiau.

Penktas, sakyčiau pats įdomiausias pakeitimas. Vienas iš didžiausiu trūkumų kitų Power grid žemėlapių, kad galima užblokuoti žaidėją ir turi susimokėti beprotiškas sumas, jeigu nori praplėsti savo tinklą. Šitame žemėlapyje teoriškai to padaryti neįmanoma. Jeigu tinklo sujungimo kaina yra didesnė nei 20 eletro, tuomet tiesiog sumoki 20 ir statai ten kur nori. Teoriškai tai išsprendžia žaidėjų užblokavimo klausimą. Realybėje yra tik keletas žemėlapio vietų, kur tikrai apsimoka mokėti 20 eletro už galimybę statyti. Visose kitose vietose sumokėjęs 20 electro gali pralošti daugiau, nei kad pakentėtum ir sulauktum antro ar trečio etapo priklausomai nuo situacijos.

Turiu prisipažinti, kad tiek kartų kiek žaidžiau šį žemėlapį, tiek kartų bent vieną žaidimo taisyklę pritaikiau neteisingai. Aš neturėjau jokių problemų dėl taisyklių Indijos žemėlapyje (apie kurį kalbėsime žemiau), bet šitas kažkodėl man sukelia problemų.

Koks verdiktas? Aš nespjaunu į šitą žemėlapį ir tikrai jį žaisiu (tikiuosi, kad bent kartą pavyks sužaisti teisingai pagal visas taisykles), bet aš nepasakyčiau, kad taisyklių pakeitimai mane labai žavi. Originalus žemėlapis ir originalios taisyklės man patinka labiau.

Indija

Indija realiame pasaulyje turi labai nestabilų elektros tinklą ir ten elektra dažnai dinginėja, žaidimo kūrėjai pabandė tą perteikti taisyklių pakeitimais. Kokie taisyklių pakeitimai galioja šitam žemėlapiui?

Pirmiausiai resursų rinkos limitai. Pirmoje fazėje galima pirkti tik iš 1-3 sektorių, antroje iš 1-5, o trečioje iš visų. Negano to, visi žmonės perka po vieną resursą, o ne kiek reikia iš karto. Ką tai reiškia?

Jeigu visi nusiperka pavyzdžiui elektrines naudojančias anglį vadinasi vienam ar net keliems žaidėjams gali pritrūkti resursų. Jeigu neturi resursų, tuomet negali apšviesti savo namų ir negauni pinigų, dėl ko negali plėstis. Žaidžiant keturiese ar penkiese buvo labai sunku išbalansuoti šitą dalį. Dažnai resursai būdavo ant ribos, o kartais net gi, kai kurie žaidėjai likdavo nepilnai apsirūpinę. Aš abejoju ar šitą žemėlapį galima žaisti šešiese, kiekvieną ėjimą kas nors neturės resursų, kas savaime suprantama, numuša žaidimo nuotaiką.

Kita problema su šituo pakeitimu – žaidimo laikas. Kuo daugiau žaidėjų, tuo labiau pailgėja žaidimo laikas, nes visi perka po vieną resursą. Jeigu visi turi po tris elektrines ir joms reikia po du resursus, tai yra šeši pirkimo ratai vietoj vieno ir taip kiekviename raunde. Jūs žinote per kiek laiko sužaidžiate klasikinį Power grid žemėlapį, pridėkite prie to laiko maždaug dar 30%.

Antras pakeitimas, šiukšlių elektrinės yra neefektyvios, todėl reikia papildomai vieno resurso. Pavyzdžiui 24 numeriu pažymėta elektrinė paprastame žaidime reikalauja trijų šiukšlių vienetų, tačiau šitame - keturių. Toks taisyklių pakeitimas apsunkina žaidimą, nes turi nuolatos galvoti ar nusipirkai teisingą skaičių resursų. Ir toks taisyklių pakeitimas atbaidė daugelį žmonių nuo šiukšlių pirkimo. Todėl žaidimo pradžioje tai yra geriausios elektrinės pirkti, nes nereikia konkuruoti dėl resursų su kitais žaidėjais. Aišku, jeigu šiukšlių elektrinę nusiperka daugiau nei vienas žaidėjas, tai šiukšlių kainos labai greitai pakyla.

Trečias pakeitimas, žvaigždute pažymėta kiekvieno resurso pigiausia kaina pavyzdžiu urano yra šeši ir jis niekada nebūna pigesnis, problema, kad, kai sudedi resursus ant lentos, tu nematai žvaigždučių ir gali pamiršti kainas.

Ketvirtas pakeitimas, jeigu žaidėjai pastato dvigubai daugiau namukų, nei žaidėjų skaičius tuomet įvyksta elektros tinklų sutrikimas ir kiekvienas žaidėjas gauna trim elektro pinigais mažiau už kiekvieną namą. Pavyzdžiui, jeigu žaidimą žaidžia keturi žaidėjai, tai reikia pastatyti devynis pastatus norint sulaukti tinklo sutrikimo. Skaitydami taisyklės jūs turbūt pagalvotumėte, kad tai įvyks dažnai, bet, tiesa pasakius, ne. Žaidžiant keturiese sutrikimas įvyko vos vieną kartą, žaidžiant penkiese - du kartus, kas yra gerokai per retai, kad pakeistų žaidimą, tačiau papildomos taisyklės jį apsunkina, sakyčiau, bereikalingai. Ant popieriaus idėja labai įdomi, praktikoje – nieko verta.

Kalbant apie piniginę baudą, jeigu žaidėjas turi dešimt namų iš kurių jis apšviečia tik 8, tuomet matematika veikia taip: 90 - 30 = 60. Tai galbūt atrodo baisiai, bet iš tiesų gauni pinigų ir gali gyventi toliau.

Koks verdiktas? Visi pakeitimai iš tiesų padarė žaidimą sunkesnį, nepatogesnį, tačiau tie pakeitimai nėra tokie dideli, kad sakytum, jog tai yra visai kitoks žaidimas. Tai tas pats Power Grid ir, jeigu jums nusibodo, kad koks nors žaidėjas visuomet pradeda žaidimą Leipcige, tai šis žemėlapis visai smagus paįvairinimas. Kitaip sakant, aš nenurašau šito žemėlapio ir tikrai jį žaisiu, tačiau negalėčiau sakyti, kad jis yra geresnis nei originalas.

Žaidimo trukmė: 120 – 180 min.

Žaidėjų skaičius: 2 – 6.

Sudėtingumas: 3.06 (sudėtingas).

Sukūrimo metai: 2013

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: strategija, resursų valdymas, aukcionas.

Jeigu svarstote ar Power grid žaidimas yra jums, tuomet turiu pasakyti didžiausią šio žaidimo trūkumą. Pirmame ėjime Indijos žemėlapyje aš padariau klaidą: pasirinkau blogą startinę poziciją ir tuomet visą žaidimą buvau paskutinis. Niekada neturėjau jokių šansų prisivyti pirmos vietos. Tai nėra tik Indijos žemėlapis, taip yra su visais Power grid žemėlapiais. Jeigu pasirinkai blogą startinę poziciją tu pralaimėjai žaidimą, kuris priklausomai nuo žmonių gali trukti net tris valandas. Ar jūs norite tokio žaidimo savo kolekcijoje?

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)