Stalo žaidimai. Canvas

Kai pirmą kartą išgirdau, kad žaidime Canvas iš permatomų kortų reikės sudėlioti paveikslą iš karto norėjau šitą žaidimą įsigyti. Reikėjo šiek tiek palaukti kol šis žaidimas atsidūrė lietuviškų parduotuvių lentynose.

Canvas išsprendžia didžiausią problemą, kurią aš turiu su Century žaidimu. Century žaidimas yra lenktinės kol kas nors surinks 5 golemų kortas. Canvas žaidime visi žaidėjai turi sukurti po tris paveikslus. Jeigu kas nors sukuria savo tris paveikslus greičiau, jis turi palaukti kol kiti žaidėjai baigs savo ėjimus, bet kadangi žaidimas yra labai trumpas, tai laukimas neprailgsta.

Canvas žaidimas taip pat atsikratė vienos įdomios Century žaidimo dalies – brangakmenių manipuliacijų, ko pasekoje Canvas tampa žymiai lengvesniu žaidimu nei Century. Century žaidimą rekomenduočiau visiems pradedantiesiems. Canvas yra dar lengvesnis.

Jeigu jūs nesate žaidę Century, pakalbėkime apie Canvas žaidimo taisykles. Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas gauna tris paveikslų fonus ir keturias dažų paletes, kurios vadinamos įkvėpimo žetonais. Centrinėje žaidimo lentoje būna atverstos penkios permatomos kortelės bei tam tikras taškų skaičiavimo kortelių skaičius. Ypatingai lengvam žaidimui autoriai rekomenduoja atversti tik dvi korteles, bet čia tam atvejui jeigu žaistumėte su ypatingai mažais vaikais. Visais kitais atvejais nematau priežasties atversti kitą skaičių nei keturias.

Žaidėjas savo ėjimo metu gali atlikti vieną iš dviejų veiksmų: paimti permatomą kortą arba paskelbti paveikslą. Paveikslai yra sudaromi iš fono ir trijų permatomų kortų. Rankos limitas yra penkios permatomos kortelės. Taigi, jeigu žaidėjas turi penkias korteles, jis privalo skelbti paveikslą. Kitas veiksmas – paimti permatomą kortelę. Pirma kortelė yra nemokama, norint paimti antrą ar trečią reikia sumokėti įkvėpimo žetonais padedant juos ant kortelių, kurių nenori imti.

Tai ir visas žaidimas. Sudėtingiausiai suprantama žaidimo dalis yra taškų skaičiavimas. Žmonėms, kurie niekada nežaidė stalo žaidimų, pirmą kartą jinai gali atrodyti labai paini.

Kiekviena permatoma kortelė turi apačioje po du spalvos blokus bei tam tikrą simbolių kiekį. Viena spalva gali turėti vieną ar du simbolius, taigi kortelė gali turėti nuo dviejų iki keturių simbolių. Paskelbus paveikslą yra peržiūrima kokius simbolius jis turi ir atitinkamai duodami už tai apdovanojimų žetonai. Kai kurios taisyklės yra labai paprastos net niekada nežaidusiems žmonėms pavyzdžiui trys keturkampiai duoda vieną apdovanojimo žetoną. Kitos taisykles yra šiek tiek painesnės, pavyzdžiui simetrija nori turėti vienodus simbolius priešinguose spalvų blokuose. Tačiau nei viena taisyklė nėra tokia sudėtinga, kad suklaidintų patyrusį žaidėją.

Labai geras dalykas apie taisyklių korteles yra tai, kad vienoje pusėje yra žaidimo taisyklė, kitoje du taisyklės pritaikymo pavyzdžiai. Jeigu kas nors neaišku, tiesiog atsiverti kitą pusę ir pasižiūri, nereikia ieškoti paaiškinimų taisyklių knygutėje. Tai yra taip genialu, keista, kad nesu nieko panašaus matęs kituose žaidimuose.

Gauti apdovanojimo žetonai nėra taškai. Taškai duodami priklausomai nuo žetonų. Tarkim už tris keturkampius duodamas žalias žetonas. Jeigu žaidimo gale, paskelbęs visus tris paveikslus, žaidėjas turi vieną žalią žetoną jis gauna keturis taškus, du – dešimt, o trys – net aštuoniolika taškų. Taip reikia suskaičiuoti taškus už kiekvieną žetoną ir daugiausiai taškų surinkęs žaidėjas – laimi.

Pakalbėkime apie komponentus. Tai yra pirmas žaidimas, kuris ateina su kortų įdėklais, kas yra labai šaunu. Fonų, žetonų kokybė yra gera. Permatomos kortelės yra kažkas fantastiško. Suvyniojamas žaidimo kilimėlis yra meh. Kai nusipirkau Onitama, suvyniojamas žaidimo kilimėlis buvo wow. Jo kokybė yra tikrai gera. Thrive turi sulankstoma šilkinę staltiesę. Iš visų mano turimų žaidimų, šio kilimėlio kokybė atrodo prasčiausia.

Sėkmė turi įtakos žaidimo rezultatui, bet kadangi tai yra labai trumpas žaidimas, tai yra nesvarbu. Vieną kartą nepasisekė, bandyk dar kartą.

Kalba turi nedidelę įtaką žaidimui. Kai sudėliojate permatomas kortas, iš jų susideda angliškas paveikslo pavadinimas. Galėjimas suprasti paveikslo pavadinimą prideda šiek tiek žavesio ir emocijos žaidimui, bet jeigu nesuprantate, nereiškia, kad negalite žaisti žaidimo.

Pakalbėkime apie didžiausią žaidimo trūkumą – peržaidžiamumą. Žaidime yra 60 permatomų kortelių. Jeigu žaisite su 3 žaidėjais, vienoje partijoje pamatysite tarp 32 ir 38 kortelių. Kitaip sakant daugiau nei pusę, per dvi partijas pamatysite visas korteles. Žaisdami penkiese vienoje partijoje pamatysite tarp 50 ir 60 kortelių. Šio žaidimo visas žavesys yra permatomose kortelėse. Jų reikia bent tris kartus daugiau. Taip, ir dabar kombinacijų skaičius gali būti skaičiuojamas tūkstančiais, bet žavi ne kombinacijos, o pačios kortelės pamatymas pirmą kartą. Pavyzdžiui kortelė su suši labai gražiai tiko tavo paveiksle su katinu, bet mano paveiksle suši už grotų atrodo kaip nesąmonė, kita vertus mano paveikslas uždirba daug taškų. Kai pamatai tą pačią kortelę kitame derinyje žavesys greitai pradeda blėsti. Jūs sužaisite šį žaidimą du, keturis kartus ir tuomet padėsite jį į lentyną.

Žaidime yra 12 skirtingų taškų skaičiavimo kortelių, tik keturias naudosite žaidime, taip pat jas galima maišyti, kas vers derinti skirtingas permatomas korteles siekiant kitokių tikslų, bet naujos taškų skaičiavimo korteles nežavi ir neprideda peržaidžiamumo.

Taigi, apibendrinkime. Šis žaidimas turėtų būti kiekvienoje Maximos parduotuvėje. Jis yra labai žavingas ir skirtas žmonėms, kurie niekada nežaidė stalo žaidimo. Tai gali būti labai geras žingsnis sudominti daugiau žmonių moderniais stalo žaidimais. Bet tai žaidimas, kurio žavesys blėsta labai greitai ir jis neturi ilgalaikio kablio. Aš nežinau ar ilgai jis bus mano kolekcijoje.

Žaidimo trukmė: 30 min.

Žaidėjų skaičius: 1-5.

Sudėtingumas: 1.67 (lengvas).

Sukūrimo metai: 2021

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: menas, kortų kolekcionavimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)