Stalo žaidimas. Awkward guest
Kas gautųsi, jeigu Sherlock Holmes Consulting Detective: The Baker Street Irregulars (leidimo metai 2020) ir Turing machine (leidimo metai 2022) susilauktų vaiko? Kažkas panašaus į Awkward guest (leidimo metai 2016). Tai yra žaidimas, kuris kaip Turing machine derina dedukcija. Tai yra žaidimas, kuris kaip Sherlock Holmes turi detektyvinę istoriją ir priverčia mane jaustis visišku idiotu.
Awkward guest žaidimas susideda iš ~250 kortelių, kiekvienai skirtingai bylai paimamas skirtingas derinys kortelių, kas reiškia, kad tos pačios kortelės gali būti naudojamos skirtingose bylose. Žaidimas ateina su 39 bylom (beveik 2x daugiau nei Turing machine), bet jūs taip pat galite parsisiųsti programėlę, kuri sugeneruos naujų bylų.
Negaliu pasakyti kas yra blogai su taisyklių knygute, bet ją skaitant man akys tiesiog susikryžiuoja, nors žaidimo taisyklės iš tiesų yra paprastos. Žaidimas vyksta raundais. Pirmą kartą žaidėjai gauna po 6 užuominų kortas, jie pasižymi gautas užuominas savo asmeniniuose sprendimų lapuose. Tuomet vyksta informacijos apsikeitimo fazė. Aktyvus žaidėjas išsirenka du dalykus apie kuriuos nori sužinoti daugiau informacijos. Jis gali rinktis iš kambarių arba žmonių. Kiti žaidėjai pasiūlo turimą informaciją, nurodydami jos vertę. Aktyvus žaidėjas gali nuspręsti su kuo jis nori apsikeisti informacija. Jeigu nori, jis gali apsikeisti su visais žaidėjais, bet esant dideliam žaidėjų skaičiui tai yra neįmanoma. Aktyvus žaidėjas norėdamas gauti informaciją iš kitų žaidėjų, turi jiems pasiūlyti informacijos už tiek pat arba daugiau vertės.
Visi žaidėjai bent kartą raunde pabūna aktyviais žaidėjais. Tuomet visi žaidėjai pasilieka tik tris kortas ir kitas išmeta. Jeigu kas nors nori gali dabar pabandyti atspėti žudiką. Jeigu niekas nespėja, tuomet prasideda naujas raundas. Kiekvienas žaidėjas gauna po tris naujas kortas.
Jeigu žaidėjas spėja ir atspėja, žaidimas baigiasi. Jeigu žaidėjas spėja ir neatspėja, jis iškrenta iš žaidimo.
Tai ir visas žaidimas.
Bylų sudėtingumas skirstomas į sekančius lygius: beginner, very easy, easy, medium, hard, very hard, perfect crime. Turiu prisipažinti, kad ant beginner aš jaučiuosi kvailas. Kokia prasmė turėti hard?
Kalba. Užuominos ant kortelių yra pateiktos anglų kalba ir jos turi būti slaptos nuo kitų žaidėjų, todėl neįmanoma žaisti šito žaidimo nemokant anglų kalbos.
Sėkmė. Kortos yra sėkmė. Net trijų vertės korta, kuri ateina po trijų raundų gali būti bevertė (man taip buvo). Žmogus, kuris atspėja žudiką nebūtinai yra geriausias Šerlokas, o tiesiog žmogus, kuris gavo geriausias kortas. Kortas žaidėjai gauna dviem būdais. Pirmas yra tiesiai iš kaladės, kas yra akla sėkmė ir nieko negali padaryti. Antras užduodant klausimus kitiems žaidėjams. Užduodamas geresnius klausimus teoriškai gali gauti geresnes kortas. Realybėje, tavo klausimai priklauso nuo kortų, kurias gavai anksčiau. Kiti žaidėjai gali pasirinkti neduoti tau kortų ar duoti tik vieną kortą, nors turi keletą. Taip pat kortas kurias turėjo žaidėjai praėjusiame raunde, jie pasirinko išmesti, todėl negali tau duoti naudingos informacijos. Taip, šitame žaidime neabejotinai yra dedukcijos ir nesuprasdamas logikos jo nelaimėsi, bet tuo pačiu tavo logika remiasi į sėkmę. Jeigu kažkokios informacijos negauni, tai tiesiog lieka spėti.
Norint laimėti žaidimą reikia atspėti tris dalykus: žmogų, jo motyvą ir ginklą. Turbūt dar nežaidžiau partijos, kurioje būčiau tikras 100% dėl visko. Net kai galvoji, kad žinai derinį, visuomet kirba abejonė, o gal tu neteisus? O gal kažkokios svarbios informacijos nežinai?
Kadangi, jau pradėjau lyginti su Turing machine, tai žaidimas turi tą patį trūkumą: pasiruošimas žaidimui užtrunka. Tiesa, šiuo atveju pats žaidimas užtrunka apie valandą, taigi, jeigu pasiruošimas užtrunka 10-15min, tai nėra tokia didelė problema.
Vieną dieną atsisėdau ir perėjau visas Turing machine užduotis, kurios atėjo su knygute. Matote, Turing machine žaidime nėra prasmės turėti kitus žaidėjus. Šitame žaidime žaisti mažiau nei 3 yra nesąmonė. Daugiau žaidėjų yra smagiau. Tuo pačiu, šitą dalyką sunku pavadinti stalo žaidimu, tai yra socialinė veikla, bet ar tai yra žaidimas?
Žaidimo išvaizda apdovanojimų nelaimės, bet žaisti netrukdo. Aišku visuomet norėtųsi, kad žaidimas būtų gražesnis, bet…
Žaidimo metu reikia užsirašyti ant popieriaus lapo užuominas kurias gavai, iš patirties galiu pasakyti, kad reikia pasirinkti gerą tušinuko spalvą. Geriausiai veikia ryškiai raudona. Mėlyna ar juoda gali nepakankamai ryškiai matytis nuo lapo ir tuomet spėdamas gali praleisti kokį nors svarbų dalyką, kurį buvai pasižymėjęs.
Apibendrinant, sėkmės įtaka šiek tiek erzina. Kai pralaimiu ir išklausau kaip kas nors kitas laimėjo, suprantu, kad tam tikros informacijos negavau ir neturėjau jokių šansų prieiti prie vieno teisingo atsakymo. Kai laimiu galiu labai panašiai pasakyti apie žmogų, kuris pralaimėjo. Dar nebuvo tokios situacijos, kad žmogus pralaimėtų dėl to, kad nemoka mąstyti. Sėkmės įtaka didelė, bet man patinka šitas žaidimas. Tai nėra žaidimas, kurį norėčiau žaisti kiekvieną dieną ar kiekvieną savaitgalį, bet rekomenduoju jums bent kartą pabandyti. Tai bus tikrai kitokia patirtis.
Žaidimo trukmė: 60-90min.
Žaidėjų skaičius: 1-8.
Sudėtingumas: 2.33 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2016
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: detektyvas, dedukcija, sėkmė.