Stalo žaidimas. Dog Park
Daugelis žmonių instinktyviai nori šį žaidimą lyginti su Wingspan, bet tai klaidinga asociacija. Iš tiesų šį žaidimą reikia lyginti su žaidimu Parks, net pavadinime yra užuomina. Jūsų laimei aš galiu palyginti su abiem žaidimais.
Wingspan žaidimas ateina su 170 kortelių, kurių kiekviena vaizduoja skirtingą paukštį. Dog park ateina su 163 kortelėmis, kurių kiekviena vaizduoja skirtingą šunį. Ar tai pakankama priežastis lyginti žaidimus? Abiejuose žaidimuose kiekvienas gyvūnas turi savo specialią galią, kuri aktyvuojasi prie tam tikrų sąlygų. Abu žaidimai turi Europos praplėtimą, nes kaip gi be Europos?
Bet tai realiai visi panašumai, žaidimai žaidžiasi labai skirtingai ir net gi sakyčiau, kad jų sudėtingumas yra skirtingas.
Dog park žaidimą sudaro du mechanizmai: aukcionas ir kelionė taku. Aš nesu žaidęs daug žaidimų su aukcionais, todėl ši dalis man atrodo nauja ir apie tai plačiau pakalbėsiu šiek tiek vėliau. Kelionė taku yra kaip ir esminė žaidimo Parks dalis.
Žaidime Parks, mano nuomone kelionė taku realizuota geriau. Žaidime yra keturi roundai, kiekvieno raundo metu sudėlioji taką iš atsitiktinai išmaišytų kortelių. Nors kortelės visuose žaidimuose yra tos pačios, jų atsitiktinis išdėliojimas daro žaidimų patirtis skirtingomis.
Dog park žaidimas taip pat trunka keturis raundus. Tačiau priešingai nei Parks, pagrindinis takas yra nupieštas ant lentos. Įvairovei įvesti yra verčiamos parko kortelės, kurios pakeičia 3 laukus. Jeigu pakeisi 3 laukus iš 20, ar tos įvairovės tikrai bus daug? Nepasakyčiau.
Abiejuose žaidimuose ant vieno parko lauko gali stovėti tik vienas žaidėjas. Antrasis žaidėjas gali atsistoti tik prisiimdamas baudą. Abiejuose žaidimuose pirmas pasivaikščiojimą baigęs žaidėjas gauna didžiausią privalumą. Tačiau, jeigu žaidimą baigsi per greitai, kitas raundas tau gali būti sunkus, todėl iš tiesų skubėti neverta.
Žaidime Dog Park yra keturios fazės (nemaišyti su raundais).
Pirmos fazės metu žaidėjai naudoja savo reputaciją, kuri yra ir pergalės taškai, kad įsigyti šunį. Nors idėja ant popieriaus yra įdomi, realybėje jinai yra nuobodi. Problema yra ta, kad žaidėjai eilės tvarka išsirenka kurį nori šunį ir iškarto turi nurodyti kiek už jį mokės. Jeigu esi paskutinis, gali pasirinkti likusį šunį ir mokėti 1 reputaciją (mokėti 0 negalima). Arba, jeigu nori kokio nors konkretaus šuns, gali mokėti daug ir užstatyti kitą žaidėją. Jeigu esi pirmas, neturi supratimo ko nori kiti, todėl jeigu mokėsi mažai gali negauti šuns, jeigu mokėsi daug, gali iššvaistyti reputaciją be reikalo. Šita vieta galėtų būti padaryta geriau. Pavyzdžiui, jeigu kas nors kandidatuoja į tavo norimą vietą, galėtum bent vieną kartą pakeisti savo statomą sumą. Arba vietoj to, kad eilės tvarka visi rinktųsi šunis, visi slaptai pasirinktų šunis ir atidengtų vienu metu. Arba tiesiog daryti, kaip daro Power Grid.
Šios fazės metu žaidėjai išsirenka po du šunis, taigi, per žaidimą iš viso turės po 8 šunis. Keturių žaidėjų žaidime tai būtų 32 šunys. Yra būdas kaip išmesti/sukeisti šunis, bet greičiausiai per vieną partiją nepamatysite daugiau nei 40 šunų, kai žaidime jų yra net 163…
Antroji fazė yra pasiruošimas pavedžiojimui. Reikia išsirinkti šunis ir sumokėti resursus, kad galėtumėte šunis pavedžioti.
Trečioji fazė yra pats vedžiojimo procesas. Teoriškai keliai išsiskiria vidury parko, bet realybėje antru keliu žmonės eina retai, nes jis duoda taškus, o ne resursus, visuomet išskyrus paskutinį pavedžiojimą geriau yra imti resursus nei taškus.
Ketvirtoji fazė – už kiekvieną pavedžiotą šunį žaidėjai gauna po 2 taškus, o už šunį be antkaklio praranda po 1. Ir nors atrodo, kad čia galima gauti daug taškų (dažniausiai 6), tačiau per visą žaidimą žaidėjai nelabai surinko daugiau nei 12 taškų, nes visus taškus, kuriuos gaudavo sunaudodavo tam, kad nusipirktų naujus šunis.
Tą patį reikia pakartoti keturis kartus ir žaidimas baigiasi. Nors 4 raundai atrodo yra nedaug, tačiau nesijaučia, kad žaidimas būtų trumpas.
Žaidime taip pat yra oro prognozės kortelės, kurios, mano nuomone, yra didžiausia nesąmonė. Yra 11 orų prognozės kortelių, kiekvienam raundui bus atverta po vieną, taigi reikia beveik 3 žaidimų, norit pamatyti visas. Pavyzdžiui pačiame pirmame raunde orų prognozė leidžia už medžioklinį šunį gauti papildomų resursų. Gali būti, kad iš visų šunų, kurie atsivertė, nei vienas nebus medžioklinis šuo, taigi, šita kortelė nebus panaudojama. Kita vertus, jeigu ta pati kortelė atsivers ketvirtame raunde, gali būti, kad vienas žaidėjas turės 4 medžioklinius šunis, o kiti neturės nei vieno. Tiesa, orų prognozės kortelės matomos iš anksto, bet, jeigu dėjai per mažai reputacijos, gali būti, kad negavai nei vieno medžioklinio šuns.
Iš 11 orų prognozės kortelių tik keturios nėra susijusios su konkrečiomis šunų veislėmis, taigi, pirmame raunde dažnai bus, kad orų prognoze negali pasinaudoti nei vienas žaidėjas. Iš visų 11 kortelių įdomi yra tik viena, ta kuri leidžia pavedžioti keturis šunis vietoj trijų (jos negalima naudoti pirmame raunde).
Žaidimo pradžioje žaidėjai taip pat gauna po du tikslus, lengvą ir sudėtingą. Nėra priežasčių, kodėl turėtumėte rinktis lengvą tikslą, nes sudėtingi tikslai nėra tokie jau sudėtingi. Blogiausia, kad reikia nuspręsti prieš pradedant žaidimą. Žaisdamas pirmą kartą tu neturi supratimo ką pasirinkti.
Šunys turi skirtingas galias, kurios aktyvuojasi skirtingais žaidimo etapais, vienos aktyvuojasi pasiruošimo vedžiojimui metu, kitos pačio vedžiojimo metu, trečios skaičiuojant taškus. Wingspan žaidime šita dalis padaryta teisingai, skirtingos galios turi skirtingos spalvos foną. Čia visos galios parašytos ant balto fono, kas verčia tave kiekvieną kartą peržiūrėti visus šunis, norint įsitikinti, kad neturi šuns, kuris aktyvuojasi vedžiojimo metų.
Sėkmė. Žaidime yra daug dalykų, kurie susidėlioja atsitiktinai. Šunų kortelės, kurias bus galima įsigyti. Orų prognozės kortelės bei jų derėjimas su tame raunde atverstais šunimis, šunų parodos apdovanojimų kortelės. Visą tai yra sėkmė.
Kalba. Deja, visos šunų kortelės turi galias, nors galios nėra labai unikalios, tačiau nemokant anglų kalbos tikrai užknistų kiekvieną kartą aiškinti ką vienas ar kitas šuo daro.
Grafinis dizainas yra problematiškas. Pavadėliai yra rožinės, žaliai-geltonos, šviesiai violetinės ir elektrinės spalvos. Žaidėjų figūrėlės yra raudonos, geltonos, žalios ir violetinės spalvos. Žaidėjų lentos yra žalios, rožinės, šviesiai oranžinės ir tamsiai oranžinės spalvos.
Žaidimas sako, kad jį gali žaisti nuo vieno iki keturių žaidėjų, tačiau žaidžiant dviese reikia naudoti, vaizdžiai kalbant, dirbtinį intelektą, kuris simuliuos trečią žaidėją. Nežinau ką galvojate jūs, bet jeigu žaidžiant dviese reikia žaisti už trečią, mano knygoje tai nėra žaidimas skirtas dviem.
Apibendrinkime. Kaip jau minėjau pasivaikščiojimas yra žymiai geriau realizuotas žaidime Parks. Įdomiausia dalis turėjo būti šunų įsigijimas, bet jinai nėra nei įdomi, nei įtampą kelianti. Tai yra labai paprastas, net gi sakyčiau mažas žaidimas, kuris užima daug vietos. Ar tai yra gražus žaidimas, skonio reikalas. Wingspan žaidime paukščiai man nerealiai patinka, šitame piešimo stilius man nepatinka. Žaidime taip pat yra grafinio dizaino problemų.
Jeigu jūs žaidėte Ticket to Ride ir galvojate apie antrą žaidimą, galbūt šis jums patiks. Tema yra labai miela ir realizuota neblogai, bet jūs šį žaidimą greitai išaugsite, o Ticket to Ride, liks kolekcijoje amžinai (turbūt).
Žaidimo trukmė: 45-60min.
Žaidėjų skaičius: 1-4 (rekomenduoju 3).
Sudėtingumas: 2.16 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2022
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: aukcionas, kolekcionavimas, šunys, kelionė.