Stalo žaidimas. Friday
Tai yra solo arba, kitaip sakant, žaidimas vienam. Aš nesu solo žaidėjas, todėl nieko keisto, jog tai pirmasis tokio tipo žaidimas mano kolekcijoje. Kita vertus, tai trečias Friedemann Friese žaidimas mano kolekcijoje. Kiti du: Fine sand, Power grid.
Šis žaidimas yra įkvėptas Robinzono Kruzo nuotykių. Šitame žaidime Robinzonas Kruzas yra visiškas dundukas, o žaidėjas turi atlikti Penktadienio vaidmenį ir išmokyti Robinzoną išgyventi negyvenamoje saloje. Temos idėja man patinka, bet šis žaidimas nesijaučia labai tematiškas, kaip, beje, ir kiti Friedemann Friese žaidimai. Tu tiesiog dėlioji kortas ir tiek tos temos.
Kalbant apie kortas, žaidime yra keturios kortų kaladės. Pirmoji kaladė yra Robinzono galios kaladė. Žaidimo pradžioje jinai turi aštuoniolika kortų, bet tik penkis atakos taškus. Tris po vieną ir vieną dviejų. Kitos kortos yra vertos nulio arba minus vieno. Galios kortos yra naudojamos įveikti iššūkius (apie tai žemiau).
Antroji kaladė yra senėjimo kaladė. Kiekvieną kartą, kai žaidėjas baigia galios kaladę, jis turi pridėti vieną kortą iš senėjimo kaladės. Senėjimo kaladę sudaro dešimt kortų, septynios vidutiniškai blogos ir trys labai blogos. Kiek kartų žaidžiau žaidimą, nei karto neteko imti labai blogos kortos (jos imamos tik kai vidutiniškai blogos kortos pasibaigia).
Trečioji kaladė yra problemų arba iššūkių kaladė. Ant šių kortų yra labai daug informacijos. Pirmiausiai kortos yra padalintos į dvi dalis. Viena pusė vaizduoja iššūkį, kurį reikia įveikti, antra Robinzono galią. Įveikus iššūkį, korta eina į panaudotų galios kortų kaladę ir, kai kaladė permaišoma iš naujo, Robinzonas tampa stipresniu, arba, kitaip sakant, išmoksta išgyvenimo pamoką.
Iššūkių kaladę žaidime reikės įveikti tris kartus, tačiau kiekvieną kartą iššūkis bus vis didesnio sudėtingumo. Sudėtingumą vaizduoja trys skaičiai: žaliame fone – pirmą kartą, geltoname – antrą, raudoname – trečią. Pavyzdžiui korta, kur reikia nuplaukti iki sudužusio laivo pirmą kartą iššūkio sudėtingumas yra 0, antrą kartą - 1, trečią kartą - 3. Kiek kortų galima traukti rodo skaičius baltame fone ir šiuo atveju 1. Nulis neatrodo labai sudėtinga, bet žaidimo pradžioje dalis kortų yra vertos -1, todėl nebūtinai jums pavyks iššūkį laimėti. Jeigu iššūkis yra nulis, ar tokią kortą verta turėti galios kaladėje? Taip, matote, šitos kortos ataka yra nulis, tačiau jinai turi specialią galią, kuri padės jums įveikti kitus iššūkius.
Sudėtingiausia korta yra susitikimas su kanibalais. Pirmą kartą sudėtingumas yra penki, antrą – devyni, trečią – keturiolika. Tokį skaičių reikia pasiekti su penkiomis kortomis, o prizas yra ginklas, kurio ataka yra keturi.
Ketvirtoji kaladė yra piratų kortos. Iš viso yra dešimt skirtingo sudėtingumo piratų, kiekviename žaidime reikia išsirinkti dvi kortas atsitiktinai, bet jeigu žaidžiate pirmą kartą, tai išsirinkite lengviausius, tikimybė, kad daeisite iki jų nėra didelė.
Kalbant apie komponentų kokybę, piešiniai ant kortų yra geri, bet jokio grožio konkurso nelaimės. Pačios kortos galėtų būti ir geresnės. Esu matęs plonesnių, kitaip sakant, ne pačios blogiausios, bet girti irgi nėra už ką. Be kortų žaidime taip pat yra dvidešimt du mediniai, žalios spalvos, javų varpos formos žetonai naudojami gyvybėms skaičiuoti. Žaidime taip pat yra trys stori padėkliukai, tikrai tinkami alui padėti. Iš principo jų nereikia, bet, kadangi, yra, tai aš nesiskųsiu.
Pakalbėjom apie įvairius komponentus bei jų savybes, kaip reikia žaisti žaidimą?
Nuo iššūkių kaladės viršaus paimamos dvi kortos ir iš jų išsirenkamas vienas iššūkis, kurį reikia įveikti. Tuomet nuo Robinzono galios kaladės viršaus verčiamos kortos. Kaip jau minėjau, kiekviena iššūkio korta nurodo kiek nemokamai galios kortų galima atversti. Nebūtina atversti visų, jeigu įveikiamas iššūkio sudėtingumas, tai rekomenduojama sustoti ir taupyti savo jėgas. Jeigu sudėtingumas neįveikiamas, tuomet yra du variantai. Pirmasis variantas yra pralaimėti iššūkį. Žaidimo pradžioje tai yra geras dalykas. Pralaimėjus iššūkį, reikia išmesti tiek gyvybių, koks yra skirtumas tarp surinktos atakos ir iššūkio sudėtingumo. Pavyzdžiui iššūkio sudėtingumas yra lygus vienam ir leidžia atversti dvi kortas. Jūs atvertėte vieną kortą minus vieno vertės, kitą kortą nulio. Taigi, jūsų skirtumas yra -2, vadinasi turite išmesti dvi gyvybes. Kodėl tai yra geras dalykas? Už kiekvieną paaukotą gyvybę galima išmesti po vieną blogą kortą arba už dvi gyvybes vieną senėjimo kortą. Taigi, pavyzdžio atveju jis atsikratote dviejų prastų kortų iš jūsų rankos.
Antrasis variantas yra sumokėti vieną gyvybę ir atversti dar vieną kortą nuo kaladės viršaus. Tai yra naudinga, kai kaladėje jau yra gerų kortų. Tęsiant ankstesnį pavyzdį, tarkim, jūs sumokėjote vieną gyvybę ir atvertėte 1. Vienas ir minus vienas save kompensuoja, kita korta yra nulis, bet jums reikia surinkti vieną, taigi iššūkis vis dar neįveiktas. Tarkim, jūs sumokate dar vieną gyvybę ir atverčiate dar vieną vienetą. Valio, jūs laimėjote iššūkį. Bet šita pergalė nėra saldi. Jūs praradote dvi gyvybes, tačiau, kadangi, laimėjote, dvi prastos kortos (vertos nulio ir minus vieno) vis dar liko jūsų rankoje.
Kai pasibaigia galios kaladė, paimama viena senėjimo korta, nežiūrint kokia, išmaišoma galios kaladė ir žaidžiama toliau.
Kai pasibaigia iššūkių kaladė, jinai išmaišoma iš naujo ir tuomet žaidžiamas sudėtingesnis lygis. Kai kaladė praeinama tris kartus, tuomet kovojama prieš piratus. Jeigu laimima prieš piratus, tuomet laikoma, kad žaidimas laimėtas. Jeigu laimėjote žaidimą, nenusiminkite, žaidimas turi keturis sudėtingumo lygius. Aš laimėjau žaidimą ant pirmo ir antro lygio. Nemanau, kad noriu bandyti trečią, tačiau priklausomai nuo sėkmės, jis gali būti identiškas antram lygiui sudėtingumo atžvilgiu.
Jeigu jau užsiminiau, tai pakalbėkime apie sėkmę žaidime. Iš principo visas žaidimas yra sėkmė ir strategijos nėra daug. Pavyzdžiui kokį iššūkį gausite yra visiška sėkmė. Jūs galite gauti vieną iššūkį 5 sudėtingumo, kitą 0. Tokiu atveju galite priimti kokį nors sprendimą. Tačiau jūs taip pat gali gauti du identiškus iššūkius pavyzdžiui 4 sudėtingumo, taigi, šitoje situacijoje jūsų sprendimas 50% atveju yra tiesiog sėkmė ir nieko nereiškia.
Kokios kortos kris iš galios kaladės taip pat yra visiška sėkmė. Pavyzdžiui iššūkis yra nulio sudėtingumo, tačiau jūs atsivertėte galios korta su dviejų ataka, vadinasi tik ką iššvaistėte gerą kortą. Arba gali būti situacija, kad jums reikia surinkti penkis, jūs kol kas surinkote keturis ir galite atversti dar vieną kortą, jūs atverčiate tą kortą ir ten minus du… Taip atsitinka ir dažnai.
Kalbant apie peržaidžiamumą, nesakyčiau, kad jis yra didelis. Kiekvieną kartą kaladės bus išmaišytos vis kitaip, tačiau jūs atliksite lygiai tuos pačius veiksmus. Strategijos žaidime nėra daug, taigi, daugiau kartų žaisdamas nereiškia, kad tapsite geresniu žaidėju.
Visą tai pasakius, turiu prisipažinti, kad šis žaidimas mane kažkuo žavi. Iki šito teksto rašymo žaidimą aš žaidžiau dvidešimt kartų ir tai bus vienas iš daugiausiai kartų žaistų žaidimų šiais metais. Tai yra normalu, žaidimai, kurie trunka valandą ar daugiau gauna po kelias partijas per metus, žaidimai, kurie trunka mažiau nei pusę valandos gali gauti po dešimtis partijų per dieną.
Šito žaidimo vienos partijos trukmė gali būti labai skirtinga. Pralaimėti žaidimą galima ir per dešimt minučių, tačiau norint laimėti reikės pusvalandžio ar net visų keturiasdešimt penkių minučių.
Kaip jau minėjau, šį žaidimą žaidžiau dvidešimt kartų, bet laimėjau vos du kartus, tačiau vis tiek nenorėčiau žaidimo vadinti sunkiu, nes sėkmė. Atvirai kalbant, iki piratų nuėjau tik tris kartus. Dažniausiai pralaimėdavau arba geltono raundo gale arba raudono pradžioje.
Tai kaip laimėti žaidimą? Pirmiausia, reikia skaičiuoti kortas. Jeigu žinote kokios kortos liko kaladėje, tuomet žinosite kokį iššūkį pasirinkti. Žaidimo pradžioje reikia išsivalyti visas blogas kortas, nulis nėra gerai, bet nėra taip blogai kaip minusas. Iš pradžių stenkitės rinktis iššūkius, kurie yra vieno ar dviejų sudėtingumo. Pradžioje turite vieną dvejetą ir tris kortas po vieną, taigi, jeigu jums pasiseks, jūs galite laimėti du iššūkius dviejų sudėtingumo, kas būtų labai gerai, nes tai reiškia dviejų dydžio ataką plius kokią nors naudingą galią. Kai eisite per galios kaladę antrą kartą bandykite laimėti keturių ir penkių dydžio iššūkius. Einant per kaladę antrą kartą tai padaryti dar yra pakankamai sunku, bet jeigu pavyks, tai labai atsipirks vėliau. Žaidžiant geltoname lygyje gali atrodyti labai baisu kovoti prieš keturis ir penkis, bet neapsigaukite, geltonas lygis yra pats tas kovoti prieš tokius iššūkius.
Kai renkatės iššūkius, taip pat įvertinkite kokią supergalią jie jums siūlo. Aš nemanau, jog įmanoma laimėti prieš piratus neturint bent vienos double kortos t. y. korta, kuri padvigubina vienos kortos atakos taškus. Taip pat rekomenduoju nenuvertinti destroy galios, nes jos leidžia atsikratyti senėjimo kortų. Copy galia labai priklauso nuo situacijos t. y. kokios kitos kortos dalyvauja mūšyje. Jeigu turite double prieš piratus labai gerai, jeigu turite +2 life irgi naudinga, kopijuoti kitas galias yra mažiau naudinga.
Ir paskutinis dalykas, jeigu atidavėte paskutinę gyvybę, jūs dar nepralaimėjote. Jus pralaimite tuomet, kai reikia atiduoti gyvybę, bet neturite ką atiduoti.
Liko tik vienas klausimas: ar aš rekomenduočiau šį žaidimą? Atsakymas – aš nežinau. Kad galėčiau rekomenduoti man reikia pažaisti daugiau šitos kategorijos t. y. solo žaidimų, kad galėčiau suprasti, koks žaidimas yra tikrai geras, o koks vidutiniškas.
Žaidimo trukmė: 10 - 40 min.
Žaidėjų skaičius: 1.
Sudėtingumas: 2.15 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2011
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: sėkmė, kortų kolekcionavimas, daugiafunkcinės kortos, išgyvenimas.