Stalo žaidimas. Isle of trains
Man patinka idėja šito žaidimo, bet aš jam turiu priekaištų. Pakalbėkime apie viską iš eilės.
Žaidimo tema: jūs su traukiniu pristatinėsite prekes ir keleivius į tam tikras vietas. Savo ėjimo metu žaidėjai gali atlikti po du vienodus arba skirtingus veiksmus. Tai yra pirma problema, nes žaidimo eigoje gali pasimesti kiek veiksmų atlikai ir nėra gero būdo tai sekti.
Žaidime yra keturi skirtingi veiksmai. Pirmasis - paimti kortą arba keleivį. Paimti vieną kortą yra labai neefektyvus veiksmas, bet kartais tiesiog neturi kito pasirinkimo.
Antrasis veiksmas yra statyti arba pagerinti. Norint pastatyti vagoną (arba pastatą) reikia sumokėti jo kainą kortomis. Yra vagonai, kurie kainuoja pavyzdžiui 9, teoriškai tokį pastatyti įmanoma, bet labai sunku, nes rankos limitas yra 5. Kita vertus jeigu naudoji pagerinimą, tuomet reikia sumokėti tik skirtumą, pavyzdžiui turi 6 vagoną ir nori jį pagerinti į 9, tuomet užtenka sumokėti 3.
Trečiasis veiksmas yra pakrauti prekę arba keleivį. Vienas vagonas gali vežti tik vieno tipo prekę ir priklausomai nuo vagono lygio jame gali tilpti nuo 1 iki 3 prekių. Jeigu pakrausi prekę sau, tai tiesiog turėsi prekę, jeigu pakrausi prekę kitam žaidėjui, tuomet gausi tos kortos privalumą. Tai ir yra visas šito žaidimo kablys. Jeigu tu krausi prekes kitiems, jie greičiau pristatys, bet jeigu nekrausi kitiems, tuomet neturėsi kortų ir žaisi labai neefektyviai. Privalumai priklauso nuo vagonų, bet jie duoda nuo 2 iki 5 kortų, taip pat gali duoti papildomų veiksmų t. y. savo ėjimo metu gali atlikti ne du, bet tris veiksmus.
Ketvirtas veiksmas yra pats painiausias – pristatymas. Jeigu turi pakankamai prekių gali pristatyti keturis skirtingus pristatymo būdus vienu ėjimu. Nemanau, kad tai yra realu.
Žaidimo žemėlapis yra sudarytas iš kortelių ir, kai pristatai pirminę siuntą, paimi tą žaidimo kortelę ir pastatai priešais save. Kol nepristatei antrinės siuntos tam pačiam žemėlapiui, tol negali daugiau pristatinėti pirminių siuntų. Antrines siuntas galima pristatinėti tik vietoms, kurios yra priešais tave. Teoriškai yra įmanoma vienu veiksmu pristatyti pirminę ir antrinę siuntą, bet reikia turėti tiek daug prekių, kad praktiškai tai nelabai realu.
Kas sudaro pirmines ir antrines siuntas? Skirtingas skaičius naftos, anglies arba dėžių. Iš kur jas gauti? Kortos, kurios yra vagonai taip pat yra ir skirtingo tipo kroviniai.
Trečias pristatymo tipas yra keleiviai. Gali pristatyti tiesiog keleivį ir gauti to miesto privalumą, bet jeigu keleivis yra iš to paties miesto kaip pirminė (arba antrinė) siunta, tuomet gali vienu veiksmu atlikti abu pristatymus.
Ketvirtas pristatymo tipas vadinasi specialus pristatymas, už kiekvieną krovinį žaidėjas gali gauti dvi kortas t. y. atlaisvinti užsikišusius vagonus. Teoriškai, jeigu pristatai 5 krovinius pirmu veiksmu, gali gauti 10 kortų ir tai leistų antru veiksmu pastatyti 9 vertės naują vagoną. Realiai pristatinėti specialius krovinius nėra labai efektyvus žaidimo ėjimas.
Kai pristatomas pirminis krovinys arba trys keleiviai, progreso traukinukas pajuda į priekį ir, kai traukinukas atvykstą į tinkamą stotį priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus, žaidimas baigiasi.
Didžiausias žaidimo trūkumas, kad specialios galios surašytos ant kortų mažais simboliais ir yra nulis šansų, kad jūs matysite ką turi kitas žaidėjas. Vienintelis būdas žinoti – paklausti, kas šiek tiek apriboja galimybes planuoti savo veiksmus iš anksto.
Žaidime yra pastatų kortos, kurios pagal įvairius kriterijus prideda papildomų taškų, bet mano nuomone tai pasunkina žaidimą, todėl žaisti be pastatų yra lengviau ir nemažiau įdomu.
Daugelis kortų galių yra paprastos ir suprantamos išskyrus kabūzus. Kabūzai suteikia specialių galių jūsų traukiniui, daugelį kortų aš ignoruoju ir mano dėmesio vertas tik kabūzas NR.6. Ką jis daro? Padidina jūsų variklio galingumą dviem. Jis nėra būtinas norint laimėti, bet labai smagus.
Žaidime yra paruoštukai žaidėjams, kurie paaiškina žaidimo veiksmus, bet nepaaiškina simbolių, kas mano nuomone yra daug svarbiau.
Sėkmės įtaka žaidime yra didelė. Pavyzdžiui kabūzų yra tik po vieną. Pirmo lygio krovininių vagonų yra po 4, antro po 3, o trečio tik po 2. Kitaip sakant, tam tikro trečio lygio vagono jūs galite niekada negauti, nes tiesiog neateis į jūsų ranką. O kiti žaidėjai galbūt nenorės jų pastatyti ir tiesiog naudos kaip krovinį ar pinigą.
Teoriškai žaidime nėra kalbos, todėl galima žaisti nemokant anglų kalbos, bet manau, kad šitam žaidimui gali reikėti daugiau papildomų paaiškinimų nei kitiems dėl vagonų specialių galių.
Kas man patinka? Viena korta gali būti panaudota trim būdais kaip: vagonas, krovinys arba pinigas sumokėti už vagoną. Panašią idėja turi ir žaidimas San Juan.
Krauti krovinius kitiems tau apsimoka labiau nei sau ir vis dėl to žaidimas nėra kooperacinis, nugalėtojas gali būti tik vienas. Pirmą kartą susiduriu su tokia idėja žaidime, norėčiau pabandyti daugiau tokio tipo žaidimų.
Žaidimo dėžutė užima nedaug vietos. Nežinau kokio dydžio jūsų kišenės, todėl nesakysiu, kad tilptų į kišenę. Žieminio palto galbūt. Bet jeigu sudarinėčiau stalo žaidimų kelionėms sąrašą, šitas žaidimas tikrai patektų.
Žaidimas turi įdomią dinamiką. Žaidimo pradžioje ieškai kam pakrauti krovinį, žaidimo gale tyliai sau kiši kortas, nenori padėti kitiems gauti papildomų taškų.
Kam rekomenduočiau šį žaidimą? Aš jį rekomenduočiau patyrusiems žaidėjams. Man jis atrodo per sudėtingas, kad tiktų pradedantiesiems, nes idėjos naudojamos šitame žaidime nėra sutinkamos dažnai, bet žmonėms, kurie žaidžia daug žaidimų, šitas turėtų būti gana paprastas.
Žaidimo trukmė: 60-90min.
Žaidėjų skaičius: 1-4 (rekomenduoju 3).
Sudėtingumas: 2.24 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2023
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: traukiniai, prekių pristatymas, daugiafunkcinės kortos.