Stalo žaidimas. Land vs sea

Šio žaidimo autorius turbūt pažaidė Carcassonne ir paklausė: o kas būtų jeigu žetonai vietoj keturkampių būtų šešiakampiai? Deja, žaidimas nebuvo per daug kitoks, tai reikėjo daugiau idėjų ir antra idėja, kuri atėjo į galvą: o kas būtų jeigu abi pusės turėtų skirtingus paveiksliukus.

Ant popieriaus šitos idėjos atrodo nerealiai, bet realybėje aš turiu daug priekaištų šitam žaidimui. Pakalbėkime apie viską iš eilės.

Pradėkime nuo dėžutės, čia nuotrauka:

Taip, taškų skaičiavimui skirta daugiau nei pusė dėžutės. Norint būti sąžiningu turiu pasakyti, kad Carcassonne žaidimo dėžutė atrodo panašiai, taigi, negaliu pykti už tai, kad pardavinėja orą. Bet kuriuo atveju tai kvailiausias taškų skaičiavimo būdas, kokį esu matęs.

Žaidimas sako, kad jį gali žaisti 2-4 žaidėjai. Žaidžiant keturiese, tai tas pats kas žaidžiant dviese, tik žaidžiama komandomis 2 vs 2. Niekas niekada neturėtų šito žaidimo žaisti keturiese ir ant dėžutės neturėtų rašyti, kad žaidimas tinkamas keturiems žaidėjams, nes tai yra apgaulė.

Žaidimas dviem yra standartinis ir su praplėstomis taisyklėmis. Standartinis žaidimas, kai vienas žaidėjas žaidžia už žemę (pagal spalvą, tai labiau smėlis), o kitas už jūrą. Jeigu kas nors užbaigia žemę, tuomet žemė gauna po tašką už kiekvieną žetoną. Jeigu kas nors užbaigia jūrą, tuomet jūra gauna taškus už kiekvieną žetoną. Jūs pagalvotumėte, kad tai skamba labai panašiai kaip Carcassonne miestai, užbaigi miestą gauni taškus. Deja, realybėje tai labiau panašu į Carcassonne fermerius ir turiu prisipažinti, kad aš niekada nežaidžiu su fermeriais, nes labai sunku suprasti kur viena ferma prasideda, kur kita baigiasi. Aha, būtent. Nors atrodytų mėlyna ir geltona (oranžinė?) yra priešingos spalvos ir turėtų labai gerai matytis, iš tiesų labai sunku atsekti kur jūra/žemė prasideda ir ar jūra/žemė pilnai uždaryta. Dizainas yra gražus, įdomus, bet visiškai nefunkcionalus ir triukšmingas, trukdantis. Jūs dėliojate ne tiesiog spalvas, bet ten yra ir kalnai, ir koralai, ir karavanai, ir aštuonkojai, ir kiškiai… Jeigu tai būtų žaidimas surask Joną, tai būtų nuostabu, bet, kai reikia skaičiuoti taškus, visi tie elementai trukdo.

Kalbant apie uždarymą, tarkim, aš žaidžiu už jūrą. Žaidime dažnai susidaro situacijos, kad norit uždaryti jūrą, tau reikia dviejų žetonų, kur tik viena kraštinė yra jūra, o kitos ne. Tokių žetonų yra stebėtinai mažai. Daugelis jų turi bent jau du gretimus jūros kraštus. Kitaip sakant žaidime dažnai susidarys situacijos, ypač, žaidimo gale, kad nėra žetonų, kurie tau tiktų, net jeigu paimtum visus likusius žetonus. Pavyzdys yra su jūra, bet nesvarbu už ką žaisite, situacija bus tokia pati.

Be taškų už žemės/jūros užbaigimą taip pat dar galima gauti taškus už kryžiukus esančius užbaigtoje teritorijoje. Taškus už kryžiukus gauna žmogus užbaigęs teritoriją. Kitaip sakant, teoriškai, jeigu aš žaidžiu už jūrą ir užbaigiu žemę, aš galiu gauti taškų daugiau nei žemė. Praktiškai, niekas niekada neužbaiginės priešininko teritorijos.

Išsiaiškinome taškų skaičiavimą, bet žaidime yra dar du simboliai. Komposas leidžia tau padėti antrą žetoną, o sukryžiuoti kardai pavogti žetoną iš priešininko. Tai prideda šiek tiek prieskonio žaidimui, bet jie pasitaiko per retai, kad galėtum juos naudoti strategiškai ar supykti, jog iš tavęs pavogė žetoną. Per vieną partiją galbūt iš tavęs bus pavogti du žetonai, nefaina, bet kam tai rūpi?

Jeigu žaistume tik su standartinėmis taisyklėmis, tuomet žaisti galima labai nedraugiškai. Vietoj to, kad padėtumėte sau, galima žaisti taip, kad priešininkas niekada neuždarytų savo teritorijos. Rezultate galutinis taškų skaičius būtų absurdiškai mažas, bet galbūt jums tokie žaidimai kaip tik ir patinka?

Be standartinių taisyklių yra papildomos taisyklės taškų rinkimui.

Už kiekvieną kalną žemė gauna po vieną tašką, jūra atitinkamai už koralą. Tai veikia taip: už pirmą kalną negauni nieko. Kai padedi antrą kalną taip, kad jis liestų pirmą gauni du taškus, kai padedi trečią kalną, kad jis liestų bent vieną iš ankstesnių gauni tris taškus ir t.t. Kuo ilgesnę grandinę sujungsi tuo daugiau taškų uždirbsi. Iš principo žaidžiant su šita taisykle, galima niekada neuždaryti žemės, o tiesiog daryti be proto ilgą kalnų grandinę ir laimėti žaidimą. Daryti kalnų grandines yra žymiai lengviau nei uždaryti savo teritoriją, nors kalnai ir nėra ant kiekvieno žetono.

Karavanai duoda taškus žaidimo eigoje ir gale. Karavanus sudaro lavai ir vežimai. Žaidėjas padėjęs žetoną šalia kito vaizduojančio karavaną gauna du taškus. Labai paprasta. Žaidimo gale reikia skaičiuoti ko yra daugiau karavane, jeigu vežimų, tai žemė gauna po vieną tašką už kiekvieną karavano elementą, jeigu laivų – jūra, o jeigu lygiosios – niekas. Šita idėja man labai primena Ginkgopolio rajono daugumos nustatymą, skirtumas tas, kad Ginkgopolyje ant žetonų būna padėti žaidėjų žetonai, todėl skaičiuoti labai lengva. Čia yra kančia. Reikia atskirti laivus nuo aštuonkojų, vežimus nuo triušių… Realiai aš nenoriu žaidime naudoti šito dalyko, nes tai prideda papildomą galvos skausmą pabaigus žaidimą. Aš realiai niekada nesu tikras ar suskaičiavau visus karavanus ir ar juos suskaičiavau teisingai.

Trijų žaidėjų žaidimas. Vienas žaidėjas žaidžia už žemę, antras žaidėjas žaidžia už jūrą, trečias žaidėjas žaidžia už kartografą. Standartinės taškų rinkimo taisyklės galioja taip pat. Karavanai galioja taip pat su vienu nedideliu pakeitimu, jeigu lygiosios, tuomet taškus gauna kartografas. Kalnų ir koralų atveju visi taškai atitinka kartografui. Perskaitęs taisykles aš pagalvojau, kad žaisti už kartografą bus sunkiausia. Negalėjau būti toliau nuo tiesos. Kartografui nereikia uždaryti regiono, jam tiesiog reikia kurti maksimaliai ilgas kalnų ar koralų grandines ir tai yra lengviau nei du pirštus apmyžti. Ne kiekvienas žetonas turi koralus ar kalnus, bet daugiau nei pusė turi. Negana to, kartografas tiesiog žaisdamas geriausią sau žaidimą ir kurdamas ilgas kalnų grandines netyčia gali sutrukdyti žemei, jūrai ar net abiem iš karto. Būnant kartografu net nereikia stengtis. Aišku, turiu pripažinti, kad nėra taip, kad kartografas pabėga dvigubai, bet laimėti už kartografą turbūt sugebėtų ir beždžionė. Realiai, kartografas turi būti naujokas, o bent vienas iš žaidėjų turėtų būti sužaidęs šimtus partijų, tuomet galimybės būtų daugiau mažiau lygios.

Tai koks mano verdiktas? Žaidimas bando padaryti kažką įdomaus, bet prie nei vieno žaidėjų skaičius jis manęs nekabina. Yra geresnių žaidimų dviem, yra geresnių žaidimų trims ir yra milijonas geresnių žaidimų keturiems. Jeigu gausite progą, pabandykite, bet turbūt viena – dvi partijos yra tiek kiek užteks visam gyvenimui ir savo kolekcijoje tokio žaidimo turėti neverta.

Žaidimo trukmė: 45-60min.

Žaidėjų skaičius: 2-4 (rekomenduoju 2).

Sudėtingumas: 1.74 (lengvas).

Sukūrimo metai: 2021

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: šešiakampiai žetonai, žemėlapio kūrimas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)