Stalo žaidimas. My Farm Shop

Kas atsitiktų jeigu paimtume Kashgar: Merchants of the Silk Road bei Space Base ir apjungtume juos į vieną žaidimą? Kažkas panašaus į šį žaidimą. Vienintelė smulkmena, šis žaidimas man sukelia jausmą tarsi būtų paėmęs ne pačias geriausias mano minėtų žaidimų dalis ir jas pabloginęs. Pakalbėkime apie viską iš eilės.

Žaidimo spalvos ir ant jo pavaizduota mergina sukelia nuotaika, lyg tai būtų vaikų žaidimas. Šį žaidimą galima žaisti su vaikais, bet aš tikrai nemanyčiau, jog tai yra vaikų žaidimas.

Kas keisčiausia, kad ta mergina ant žaidimo dėžutės niekur žaidime nefigūruoja. Kas atsitiko? Ar žaidimo dėžutę ir žaidimo elementus kūrė du skirtingi dailininkai? Pabandykite įsivaizduoti pati stereotipiškiausią ūkininką kokį tik įmanoma. Tai va, toks ūkininkas puošia vieną iš žaidimo praplėtimų. Dar kartą paklausiu, tai kas atsitiko su mergina?

Žaidimo išvaizda yra tvarkinga, net gi sakyčiau estetiškai maloni akiai, bet žaidimas tikrai nelaimės jokių gražiausio žaidimo apdovanojimų. Atvirai kalbant, žaidimas sukelia mintį, kad visos iliustracijos buvo paimtos iš stock photo svetainės. Jos tokios nuobodžios, neįdomios.

Žaidimo lentos yra labai didelės ir vos telpa į dėžę, tai kelia problemų. Yra du variantai, kaip galima išimti žaidimo lentas. Pirmas variantas užkišti pirštą iš šono ir suplėšyti žaidimo dėžę, vos po dviejų žaidimų mano dėžė jau įplyšo. Antras variantas yra apversti žaidimo dėžę ir išbarstyti visus žaidimo komponentus. Kodėl žaidimo lentos negalėjo būti mažesnės arba perlenkiamos? Šitame žaidime yra dešimt vietų padėti kortas, Space Base turi dvylika vietų, tačiau Space Base sulankstomos žaidėjų lentos nesukelia tokios problemos. Ticket to ride turi milžiniškas žaidimo lentas, bet ir jie neturi tokios problemos.

Įdomu tai, kad visos žaidimo lentos yra skirtingos, tačiau tie skirtumai nieko nekeičia. Jeigu vienas žaidėjas žaidimo pradžioje gauna daugiau pieno, o kitas kiaušinių, deja, yra visiškai nesvarbu, nes daugeliu atveju žaidimas prašo x kiekio vienodų prekių, o ne kažkokios konkrečios.

Žaidimo lentos yra dvipusės. Viena pusė yra standartinė (raudoni tvarto stogai), o antroji yra su tuščiomis vietomis, tokiu atveju žaidėjai gali pradėti žaidimą su kortomis, kurių skirtumai gali duoti privalumų/pranašumų tam tikroje srityje. Kas turėtų padaryti žaidimą įdomesniu, bet dvi vietos iš dešimties yra per daug nereikšmingas dalykas, kad turėtų įtakos žaidimo eigai. Paprastai aš sakyčiau, kad skirtingi dalykai yra gerai, bet šiuo atveju, manau, kad galite visuomet žaisti su standartinėmis lentomis ir neapsisunkinti savo gyvenimo be reikalo.

Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas gauna po sandėlį, kuris gali talpinti maksimum 16 prekių ir po vieną kiekvienos rūšies prekę (iš viso keturias) bei du maišus (kurie dedami ant žaidėjo lentos, o ne į sandėlį). Kiek man teko žaisti šį žaidimą nei vienas žaidėjas niekada neturėjo 16 prekių, man rodos, daugiausiai turėjo dešimt. Ir tai yra logiška, nes ne prekių gausa laimi žaidimą.

Visa žaidimo eiga susideda iš keturių veiksmų. Pirmas veiksmas risti tris kauliukus, čia kaip ir aiškinti daugiau nieko nereikia.

Antras veiksmas vadinasi pagerinti savo fermą. Čia man jau neišvengiamai reikės išsiplėsti. Kiekvienas žaidėjas gauna savo fermos lentą, kurioje yra dešimt pozicijų, kiekviena pozicija leidžia įvykdyti kokį nors veiksmą (kaip Space Base), taip pat yra turgaus lenta, kurioje yra šešios kortos, kurios turėtų pagerinti jūsų esamą fermą. Sakau turėtų, nes mažiausiai du kartus per žaidimą, kils toks jausmas, kad jūsų ferma yra geresnė nei tai ką siūlo turgus. Aišku, jūsų visiškai logiškas klausimas bus: ar aš galiu nepirkti tų „pagerinimų“? Atsakymas yra ne, negalite. Jūs privalote pirkti tą pagerinimą, nes šitos kortos yra žaidimo progreso matas, kai pasibaigia kortos, pasibaigia žaidimas.

Norėdami įsigyti pagerinimą, jūs turėsite paaukoti vieną kauliuką. Kauliuko reikšmė rodo kokį pagerinimą galite įsigyti. Dažniausiai bus vienas labai geras pagerinimas, tačiau, aišku, jūsų kauliuko reikšmė išsirito ne tokia. Kartais visi pagerinimai bus blogesni nei tai ką turite, todėl rinksitės kaip mažiausiai padaryti sau žalos ir tikėsitės kitu ėjimu išmesti tą pagerinimą. Ant lentos gali būti tik viena korta, taigi, jeigu norite padėti naują kortą į jau užimtą poziciją, pirmiausiai turite išmesti seną kortą.

Kalbant apie kortas, jos primena Kashgar: Merchants of the Silk Road žaidimą. Kortos gali būti dviejų tipų baltos ir raudonos. Raudonos kortos yra vienkartinio naudojimo, panaudoji, gauni kažką labai gero ir išmeti kortą. Baltos kortos yra daugkartinio naudojimo t. y. gauni kažką kiekvieną kartą, kai aktyvuoji kortą.

Kortos gali duoti vieną iš keturių pagrindinių resursų: medų, kiaušinį, pieną, siūlą (Kokioje fermoje auga siūlai?), vieną iš papildomų resursų: saulėgrąžas, maišą arba pinigus. Kadangi, žaidimo pavadinime yra žodis Shop, tai galite spėti, jog pinigai yra pats svarbiausias dalykas šitame žaidime ir jūs būsite teisūs: kas turi daugiausiai pinigų, tas laimi.

Tokio dalyko kaip pinigų žetonų šitame žaidime nėra. Jie yra žymimi ant turgaus lentos. Jeigu galvojate apie pinigus kaip apie dalyką, už kurį galima pirkti, parduoti, mokėti algas, tai – ne, čia pinigai tiesiog yra pergalės taškai.

Be kortų, kurios duoda resursus yra kortos kurios keičia resursus į pinigus arba į kitus resursus.

Daugelis kortų turi po vieną veiksmą, tačiau penkto lygio kortos turi po du veiksmus. Vienas veiksmas duoda resursus, kitas leidžia iškeisti resursus į pinigus. Labai faina korta, tokią būtų smagu sukti nuo žaidimo pradžios. Deja, penkto lygio kortos gaunamos pačioje žaidimo pabaigoje, todėl vidutiniškai galėsite jomis pasinaudoti du kartus. Kodėl?!

Turbūt reiktų pakalbėti apie kortų lygius. Pradinės kortos pažymėtos žvaigždute, jos yra šešios, todėl žaidimas visuomet prasidės tomis pačiomis kortomis. Tuomet yra šeši skirtingi lygiai. Kiekvieną kartą, priklausomai nuo žaidėjų skaičiaus, žaidimo kaladę surinksite iš atsitiktinių kortų. Keisčiausia dalis yra tai, kad skirtingo lygio kortų yra skirtingas skaičius, pavyzdžiui pirmo lygio yra dvylika, o ketvirto lygio - šešios, galiausiai šešto lygio yra tik keturios kortos. Kam reikalingos šešto lygio kortos? Jeigu žaidimą žaidžia keturi žmonės ir, jeigu tu esi pirmas, tuomet turi šiek tiek mažesnį šansą nei 30%, vieną kartą pasinaudoti šešto lygio korta. Taip, tai didesnis šansas nei laimėti teleloto, bet su tokiu koeficientu aš tikrai nesilažinčiau.

Taigi, apibendrinkime antrą veiksmą. Turi pasirinkti vieną kortą, kuri dažniausiai nereikšmingai mažai pagerins tavo esamą situaciją, o kartais ir pablogins.

Trečias veiksmas yra kortos aktyvavimas, kurį atlieka visi žaidėjai vienu metu (visai kaip Space Base). Dviejų likusių kauliukų suma nurodo kurią kortą reikia aktyvuoti ir tuomet visi žaidėjai atitinkamai gaus resursų arba atliks mainus. Tai, kad reikia aktyvuoti sumą, o ne gali pasirinkti ką nori, sukelia jausmą, kad žaidimas viską už tave nusprendė. Ne tu žaidi žaidimą, bet žaidimas žaidžia tave.

Space Base žaidimas yra smagus, nes išriti kauliukus ir gali pasirinkti ar aktyvuoti du mažesnius, ar vieną didesnį. Pagal situaciją tu pasižiūri kas tau būtų naudingiau ir tai yra smagu. Smagu priimti sprendimą. Jeigu turi penkis pinigus Space Base žaidime ir nei viena korta nepatinka, gali nepirkti. Gali taupyti iki 9 ir tikėtis, jog priešininkai nenupirks tos kortos, kurios tu labai nori. Tai yra smagu.

Teoriškai šitas žaidimas irgi suteikia pasirinkimą, tu nusprendi kokį nori papildymą ir kokią kortą nori aktyvuoti, bet praktiškai tai nesijaučia kaip sprendimas, kurį tu padarai. Nes kaip jau minėjau pagerinimai svyruoja nuo nereikšmingų iki blogų. Jums smagu rinktis iš tokių variantų? Man ne. Kai pagaliau išsirenki kortą, kuri tau padarys mažiausiai žalos, supranti, kad ta korta kur aktyvuosis irgi yra š…

Kalbant apie kortas, tai kai padedi jas ant žaidėjo lentos, tai labai sunku pastebėti ar konkreti vieta turi kortą ar ne. Turi kiekvieną kartą paliesti ranka, jog įsitikintum ten yra korta ar ne. Taip, aš nešioju akinius, bet vis dar nesu kurmis. Jeigu žaidimo kūrėjai nenorėjo patikrinti mano rankų miklumo, tai sakyčiau čia yra gan grubi dizaino klaida.

Ketvirtas veiksmas yra atnaujinti turgaus pasiūlymus.

Tai štai ir visas žaidimas.

Dar norėčiau pakalbėti apie sėkmę žaidime. Kaip žinia kauliukų ritimas yra visiška sėkmė. Žaidimo kūrėjas tą suprato ir yra galimybė įtakoti rezultatą. Tarkim, išritai tris, bet nori pirkti antrą fermos pagerinimą, sumoki vieną maišą ir gali jį įsigyti. Tarkim, išritai tris, bet nori pirkti penktą fermos pagerinimą, sumoki du maišus ir gali jį įsigyti. Lygiai ta pati logika galioja ir laukų aktyvavimui. Sakyčiau tikrai geras sėkmės kontrolės mechanizmas, išskyrus tai, kad Space Base žaidime jo nereikia.

Žaidimo tema yra neegzistuojanti, žaidimas galėtų būti apie kosmosą ar Egipto dievus, jis žaistųsi lygiai taip pat. Gauni resursus, keiti juos į pinigus.

Šį žaidimą nusipirkau, nes turiu priekaištų Space Base žaidimui ir tikėjausi, kad galbūt šis žaidimas, gali juos išspręsti. Deja, realybėje, šitas žaidimas nevertas net Space Base žaidimo šešėlio. Tuo pačiu, turiu pripažinti, kad, jeigu niekada nebūčiau žaidęs Space Base, mano vertinimas greičiausiai būtų labiau teigiamas, nei yra dabar.

Vis dėl to vieną dalyką žaidimas daro geriau nei Space Base. Šitame žaidime nėra super keistų galių, kurios gali išlydyti jūsų smegenis. Jis paprastas: aktyvuoji tai ką sako kauliukai ir gauni resursus, jokių mentalinių gimnastikų, kauliukų perritimų ar kitų keistų dalykų.

Žaidimas ateina su trim papildymais, kurie prideda papildomų veiksmų/mechanikų žaidimui, tačiau nepadaro žaidimo įdomesniu.

Kam skirtas šis žaidimas? Aš nežinau. Žmonės, kuriems patinka mano daug kartų minėtas Space Base, bus nusivylę, nes jų atžvilgiu žaidimas nepasiūlo nieko originalaus ar įdomaus. Pradedantiesiems žaidėjams šis žaidimas bus per daug sudėtingas. Jis nėra intuityvus. Jame nėra smagių momentų ar gražaus dizaino, kuris galėtų sužavėti. Jeigu šis žaidimas būtų išleistas prieš dvidešimt metų, galbūt jis būtų sulaukęs dėmesio, bet dabar tai tiesiog prastas žaidimas. Neskaitant to, yra apžvalgininkų, kuriems jis patinka ir aš nesuprantu kodėl.

Žaidimo trukmė: 60 - 120 min.

Žaidėjų skaičius: 2 - 4.

Sudėtingumas: 2.00 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2020

Žaidimo kalba: anglų, vokiečių.

Žaidimo kategorija: ferma, kauliukai, sėkmė.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)