Stalo žaidimas. Qin

Tai turbūt vienas iš paprastesnių stalo žaidimų, kuriuos aš įsigijau. Kadangi Quoridor pavadinau neturtingų žmonių šachmatais, tai turbūt šį žaidimą reiktų lyginti su Quoridor. Jeigu šachmatai ir loterija susilauktų vaiko - tai būtų šis žaidimas.

Apie Quoridor sakiau: Tai yra dviejų žmonių logikos ir pastabumo dvikova. Kaip šachmatai, tik paprasčiau ir greičiau. Šis žaidimas yra pastabumo ir sėkmės dvikova. Jeigu tinkamos kortelės nekrinta, nesvarbu koks esi pastabus ar gabus kurti strategijas, laimėti greičiausiai neįmanoma. Kita vertus, jeigu tau sėkmė šypsosi bent jau kas antrą kartą, geresnis pastabumas nei konkurentų bei gebėjimas sugalvoti gerą strategiją gali atnešti pergalę.

Kadangi pradėjau šį žaidimą lyginti su Quoridor, galite susidaryti klaidingą nuomonę, kad šis žaidimas yra skirtas dviem žaidėjams, iš tiesų šis žaidimas puikiai žaidžiasi ir keturiems.

Žaidimas turi dvipusę lentą. Žaidimą rekomenduojama pradėti žaisti su paukščių lenta, o antroji pusė – liūtų lenta skirta patyrusiems žaidėjams. Mano nuomone, liūtų lenta yra įdomesnė ir lengvesnė. Bet aš nesu patyręs žaidėjas.

Žaidimas atseit yra kinų provincijų tematika, bet realiai tai tiesiog domino su kitokiais simboliais. Žaidime galima sukurti trijų spalvų provincijas: mėlyna, raudona, geltona. Atitinkamai žaidimo kortelės turi vienos arba dviejų anksčiau paminėtų spalvų derinį pavyzdžiui raudoną ir geltoną.

Žaidėjai eilės tvarka deda po vieną kortelę ant lentos. Žaidėjas savo ėjimo metu gali: įkurti provinciją, praplėsti provinciją, sujungti provincijas arba tiesiog padėti kortelę be jokio efekto, kas savaime suprantama, nėra gerai, bet kartais tiesiog neturi geros kortelės arba nori užblokuoti kitą žaidėją.

Provinciją sudaro dvi ar daugiau vienos spalvos kvadratų. Jeigu žaidėjas padėjo kortelę taip, kad susidaro nauja provincija, žaidėjas ant tos kortelės uždeda savo pogodą, pažymėti, jog tai yra jo provincija. Jeigu provincija pasiekia penkių ar daugiau kvadratų dydį, tai ant jos uždedama antra pogoda ir provincija tampa super provincija.

Provincijas galima užgrobti/atimti iš kitų žaidėjų arba sujungti savo dvi, padedant tinkamos spalvos kortelę tarp provincijų. Ta prasme norint sujungti dvi mėlynas provincijas, reikia tarp jų padėti kortelę, turinčią bent vieną mėlyną kvadratą. Didesnioji provincija visuomet prisijungia mažesnę. Jeigu provincijos yra vienodo dydžio, jų jungti negalima. Dviejų super provincijų taip pat sujungti negalima.

Naują kortelę galima padėti tik šalia jau egzistuojančių kortelių, todėl žaidimas visuomet prasideda toje pačioje vietoje nuo trijų kitos spalvos kvadratų. Žaidimą pradeda jauniausias žaidėjas ir žaidimą pradėti pirmam yra didelis privalumas, nes gali pasirinkti kur nori pradėti savo provinciją. Kad ir kokias korteles pirmas žaidėjas turės, jis visuomet galės sukurti naują provinciją. Tuo tarpu būti paskutiniu gali būti sunku, jeigu sėkmė nėra tavo pusėje. Tam tikrais atvejais net ir trečiam žaidėjui padaryti gerą ėjimą gali būti sunku, tačiau tokie atvejai turėtų būti itin reti.

Ant žemėlapio be paprastų žemių taip pat yra ir kaimai. Pirmas žaidėjas palietęs kaimą su savo provincija, užsideda ant to kaimo savo pogodą. Žaidėjas gali prarasti kaimą, jeigu kito žaidėjo pogodų skaičius aplink tą kaimą yra didesnis.

Žaidimo pradžioje žaidėjai turi tris korteles rankose, vieną padėję ant lentos išsitraukia kitą atsitiktinai iš likusių žaidime kortelių.

Žaidimas baigiasi, kai vienas žaidėjas nebeturi pogodų, kai nebelieka kortelių arba nebeliekas vietos legaliems ėjimams ant lentos.

Žaidimą laimi žaidėjas, kuris pirmas padėjo visas savo pogodas ant lentos arba tas žaidėjas, kuris turi daugiausiai pagodų ant lentos žaidimui pasibaigus.

Sakyčiau, kad tai yra gana greitas žaidimas, nors žaidimo trukmė priklauso nuo to kiek laiko galvoja kiekvienas žaidėjas. Jeigu jūsų draugai sugeba sugalvoti savo ėjimą kol kiti žaidėjai deda korteles ant lentos, tai galima žaisti blitz partijas.

Deja, žaidimo peržaidžiamumas, sakyčiau, yra mažas. Žaidimas yra įdomus ir jis tikrai kabina, bet trūksta unikalumo naujumo kiekvienoje partijoje. Jeigu paimtume kaip pavyzdį žaidimą Santorini, tai pats pagrindinis žaidimas yra stiprus ir įdomus, tačiau jo peržaidžiamumas irgi būtų nedidelis, visą įdomumą įneša dievų kortos, dėl ko kiekviena partija tampa unikalia patirtimi. Qin žaidimas neturi nieko, kas įvestų tą naujumo jausmą.

Jeigu nesuprantate, kas per velnias tas peržaidžiamumas leiskite jums iliustruoti pavyzdžiu. Evoliution žaidimą galite žaisti kiekvieną dieną su tais pačiais žmonėmis ir kokį mėnesį ar du jums neatsibos. Qin jūs išsitrauksite galbūt kartą per mėnesį ar per ketvirtį, turėsite tikrai malonią patirtį, bet po to padėsite atgal į lentyną.

Šį žaidimą galite išsitraukti, kai visi žaidėjai žino taisykles ir reikia ko nors greito laikui prastumti, kol jums pristatys picą į namus.

Paskutinis dalykas ką norėčiau pasakyti, tai žaidimo pavadinimas tariasi ČIN.

Žaidimo trukmė: 20 - 50 min.

Žaidėjų skaičius: 2 - 4.

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: pastabumas, sėkmė, strategija, fileris.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)