Stalo žaidimas. Targi
Targi yra vienas iš labiausiai giriamų stalo žaidimų dviem žaidėjams. Būsiu atviras: aš nežinau kodėl. Žaidimas nėra blogas, bet girti už ką irgi nėra.
Žaidimas vyksta ant žaidimo lentos sudarytos iš dvidešimt penkių kortelių. Išorinės šešiolika būna visuomet tos pačios, tačiau vidurinės devynios nuolatos keičiasi ir tai suteikia žaidimui įvairovę.
Kiekvienas žaidėjas turi po tris Targi figūrėles ir du genties žymeklius. Žaidėjai pakaitomis padeda savo Targi figūrėles ant kraštinių žaidimo kortų. Targi figūrėlių padėjimui galioja tam tikri apribojimai. Pirmiausia, negalima dėti ant kampų. Antra, negalima dėti ten kur yra banditas (apie tai šiek tiek vėliau). Ir trečia, negalima dėti priešais savo priešininką. Kitaip sakant, priešininkas padėdamas Targi figūrėlę užblokuoja visą eilę.
Kai Targi figūrėlės padėtos, tuomet padedami genties žymekliai ten kur susikerta Targi figūrėles. Kitaip sakant, bent vieną Targi figūrėlę reikia padėti statmenai kitoms dviem arba negausi jokių resursų.
Jeigu jau užsiminiau, tai žaidime yra trijų rūšių resursai: datulės, druska bei pipirai. Žaidime taip pat yra auksinės monetos bei pergalės taškų žetonai. Šių elementų derinys (išskyrus pergalės taškų žetonus) leidžia įsigyti kaimų korteles.
Kiekvienas žaidėjas įvykdo veiksmus esančius po figūrėlėmis savo norima tvarka. Didžioji dalis veiksmų bus labai paprasti: gauti resursus arba iškeisti resursus į kaimus. Ant kraštinių esantys veiksmai šiek tiek įdomesni. Pats geriausias veiksmas vadinasi Fata Morgana. Jis leidžia genties žymeklį perkelti ant bet kurios kitos iš vidurinių devynių kortelių, jeigu ta kortelė nėra užimta kito žaidėjo. Šita korta yra labai svarbi, nes žaidimas yra pakankamai ankštas ir dažnai negalėsi pasirinkti to ko tikrai nori.
Prekybininkas leidžia iškeisti tris vienos rūšies resursus į vieną auksinę monetą arba du resursus į vieną kitos rūšies resursą. Nesu matęs, kad kas nors keistų du resursus į vieną, nes visuomet yra galimybė gauti trūkstamą resursą. Gauti auksą yra sudėtinga, todėl šita dalis kartais yra naudojama, bet jinai yra labai neefektyvi, todėl žaidėjai stengiasi išnaudoti visas kitas galimybes, prieš ateidami čia.
Sidabrakalys leidžia tam tikrą resursų ar aukso kiekį pakeisti į pergalės taškus, tai yra visiškai neefektyvi korta, todėl jos niekas nenaudoja.
Karavanas duoda atsitiktinę resursų kortą, tai yra loterija, bet dažniausiai apsimoka.
Kaimo praplėtimas duoda atsitiktinę kaimo kortą. Jeigu nei vienas kaimas esantis ant žaidimo lentos nepatinka, tuomet verta bandyti savo laimę.
Paskutinė korta vadinasi kilmingasis. Jeigu žaidėjas nepastato kaimo, nes nenori ar neturi resursų, rankoje jis gali laikyti tik vieną kortą. Jis negali tos kortos išmesti, pakeisti kita ar pastatyti, nebent pasinaudotų kilmingojo veiksmu.
Žaidimas turi dvi pabaigos sąlygas. Kai vienas žaidėjas pas save pastato dvylika kaimų. Arba kai banditas pasiekia paskutinę – šešioliktą kortelę. Banditas pradeda nuo pirmos kortelės ir po kiekvieno ėjimo juda viena kortele į priekį, taip užblokuodamas tam tikrą veiksmą žaidėjams. Kai banditas pasiekia kampą, žaidėjai turi sumokėti baudą. Kiekvieno sekančio kampo bauda yra didesnė nei prieš tai buvusio, taigi, jūs nenorite leisti banditui keliauti toli. Ir, būkim atviri, jeigu jūs leidžiate banditui apeiti visą ratą, jūs žaidžiate neteisingai.
Tikrasis žaidimo pabaigos trigeris yra pastatyti dvylika kaimų. Žaidėjai stato kaimus ne bet kaip, bet tris eiles po keturis kaimus. Jeigu žaidėjai sugeba eilėje surinkti keturis skirtingus kaimus, be taškų ant kaimų kortų, papildomai dar gauna du taškus. Jeigu surenka keturis vienodus kaimus, tuomet gauna keturis papildomus taškus. Papildomi taškai lyg ir turėtų reikšti, jog tai įvykdyti yra sunkiau, bet iš tiesu ne. Tiesiog reikia žaisti kryptingai.
Žaidimas sudaro iliuziją, kad žaidimo metu galima rinkti taškus, tačiau realybėje yra tik vienas būdas laimėti žaidimą – pirmam pastatyti visus dvylika kaimų. Norint žaisti efektyviai, reiktų kiekviename ėjime pastatyti po du kaimus. Tai nėra visuomet įmanoma, bet jeigu neturite nei vieno ėjimo, kai pastatėte du kaimus, tai jūs žaidžiate neteisingai.
Pakalbėkime apie žaidimo trūkumus. Žaidimas yra labai ankštas. Pavyzdžiui antras žaidėjas dėdamas trečią figūrėlę neturi realus pasirinkimo kur ją dėti. To pasekoje gali būti, kad vienas iš penkių veiksmų nebus panaudotas. Ir tai nėra, kad kartais nebus panaudotas, iš mano patirties 25% atvejų bent vienas iš penkių veiksmų nebūna panaudotas.
Kadangi, žaidimo žemėlapis susideda iš kortelių, kurios nuolatos keičiasi, tai reikia arba geros staltiesės arba žaidimo kilimėlio, nes ant paprasto stalo kortos pradeda skraidyti.
Didžiausias trūkumas nėra mechaninis, bet iš vartotojo patirties. Maždaug 80% kaimų turi specialias galias, kurios yra užrašytos tekstu. Tai sukelia daugybę problemų. Pirma, tekstas yra per mažas kad galėtum perskaityti nuo stalo, turi paimti kortelę į ranką. Antra, vienam žaidėjui galios bus parašytos aukštyn kojomis. Tik youtube video kūrėjai ir įsimylėjėliai sėdi toje pačioje stalo pusėje, kai žaidžia stalo žaidimus. Visi normalūs žmonės sėdi vienas prieš kitą.
Galiausiai šis žaidimas man turi tą patį trūkumą kaip San Juan: tu turi kokią nors galią, kuri tau gali padėti, bet tu ja nepasinaudoji, nes neatsimeni ir neskaitai romanų prieš darydamas kiekvieną ėjimą. Šitą problemą galima buvo išspręsti naudojant didelius simbolius vietoj teksto, tai taip pat būtų padarę žaidimą nepriklausomą nuo kalbos, neturiu supratimo, kodėl žaidimo leidėjas to nepadarė.
Daugelis galių yra gana paprastos ir jas galima grupuoti į dideles dalis. Pirmiausiai pagal įvykdymo laiką: kai pastatai kaimą, viso žaidimo metu, žaidimo gale. Tą galima indikuoti fono spalva ar specialiu simboliu. Tuomet galima grupuoti pagal efektus: gauk kokį nors resursą, gauk nuolaidą, gauk taškų, jeigu turi kažką. Nors yra ir keistų kortelių, pavyzdžiui: kitą ėjimą priešininkas gali naudoti tik dvi figūreles arba visą žaidimą nereikia mokėti mokesčių banditui.
Kalbant apie sėkmę žaidime, tai kortų atsivertimas yra visiška sėkmė, bet sėkmės įtaka nėra didelė, nes tas pačias sąlygas gauna abu žaidėjai. Negali būti vienam labai gerai, o kitam labai blogai. Jeigu labai blogai, tai abiem. Realybėje, gaunasi vienam biški geriau, kitam biški blogiau.
Tai koks mano verdiktas? Yra daug gerų stalo žaidimų dviem, šis nėra tarp jų. Jis nėra blogas ir aš neatsisakysiu žaisti, bet aš taip pat nesiveršiu. Žaidimas turi originalią mechaniką, bet žaidimas vis tiek jaučiasi užmirštamas ir neišskirtinis. Pasirinkta tema bei spalvų gama, taip pat žavesio žaidimui neprideda. Kaip jau minėjau teksto pradžioje aš nežinau kodėl tiek daug žmonių giria šitą žaidimą. Nėra už ką.
Jeigu jums kilo klausimas: kas yra Targi? Targi yra vyriškos lyties klajoklių tuaregų genties, gyvenančios Saharos dykumoje, atstovas.
Žaidimo trukmė: 45 min.
Žaidėjų skaičius: 2.
Sudėtingumas: 2.35 (nesudėtingas).
Sukūrimo metai: 2012
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: įdarbinimas, kortų kolekcionavimas.