Stalo žaidimas. Fugitive
Pagal apibūdinimą, tai žaidimas, kuris neturėtų veikti ir vis dėl to jis veikia. Tai antrasis dizainerio Tim Fowers žaidimas mano kolekcijoje.
Tai yra asimetrinis žaidimas dviem. Asimetrinis reiškia, kad žaidėjai daro labai skirtingus dalykus. Šitame žaidime vienas žaidėjas yra bėglys (Fugitive), o kitas yra maršalas. Bėglys dėlioja korteles nuo 0 iki 42 pagal tam tikras taisykles ir, jeigu padeda paskutinę kortelę, laimi žaidimą.
Maršalas turi atspėti visų padėtų ant stalo kortelių numerius ir, jeigu jis tą padaro greičiau, nei padedama paskutinė kortelė, laimi žaidimą.
Kokios yra kortelių dėliojimo taisyklės? Bėglys gali dėti sekančią kortelę, jeigu jos vertė už dabartinę didesnė vienu, dviem arba trim. Bėglys gali dėti didesnę kortelę, bet už tai jis turi sumokėti žingsniai. Nelyginės turi po vieną žingsnį, lyginės – du. Jeigu bėglys nori padėti kortelę, kuri didesnė 5, tuomet jis turi papildomai padėti dvi nelygines arba vieną lyginę kortelę.
Skaitant tokį apibūdinimą, gali atrodyti, kad spėliojimas yra atsitiktinis, bet ne. Tiek bėglys, tiek maršalas traukia korteles iš trijų krūvų, kurių vertės atitinkamai yra 04-14, 15-28, 29-41. Maršalui iš to yra dviguba nauda. Žinodamas iš kurios krūvos traukia bėglys, jis gali maždaug orientuotis, kokius skaičius reikia atspėti. Pats traukdamas korteles, maršalas žino kokių kortelių tikrai nepanaudos bėglys. Nors teoriškai gali būti bet kokie skaičiai, tačiau realiai maršalas spėja vieną iš keturių skaičių, o jeigu kažkokias korteles turi savo rankose, tai gal net vieną iš dviejų.
Maršalo rolė yra įtemptesnė, todėl įdomesnė nei bėglio.
Žaidime taip pat yra shift sistema, kur pralaimėjęs žaidėjas kitam žaidimui gauna vienkartinę galią. Problema su tuo, kad žaidimas yra tikrai keistas. Jį smagu pabandyti už vieną ir už kitą rolę t. y. sužaisti du kartus iš eilės, bet niekada nekyla noras žaisti 5 ar 10 kartų iš eilės.
Žaidimo išvaizda man labai patinka. Dėžutė su magnetu užsidaro tvirtai ir atrodo labai žavingai. Dėžutė nedidelė, beveik telpa į kišenę, todėl šį žaidimą nesunku pasiimti į kelionę.
Žaidimo kortos yra plastikinės ir tokių gerų kortų nesu turėjęs jokiame kitame žaidime. Kai žaidimas toks mažas, tikrai stebina kiek daug investuota į žaidimo komponentų kokybę.
Pagrindiniame žaidime kalbos nėra, tačiau Shift kortelės yra aprašytos tik kalba. Taigi, vienas iš dviejų žaidėjų privalo mokėti anglų kalbą norint žaisti šį žaidimą.
Apibendrinant, tai nėra žaidimas kiekvienam, tai nėra žaidimas, kurį norėsite žaisti daug ar dažnai, bet tai ką jis siūlo yra įdomu, keista, originalu.
Žaidimo trukmė: 10-20min.
Žaidėjų skaičius: 2.
Sudėtingumas: 1.75 (lengvas).
Sukūrimo metai: 2023
Žaidimo kalba: anglų.
Žaidimo kategorija: dviem žaidėjams, slaptas judėjimas, spėliojimas, dedukcija.