Stalo žaidimas. Aquatica

Aš gyvenime nesu matęs tiek daug mėlynos spalvos vienoje vietoje. Kai aš sakau – daug, jūs tikrai negalite įsivaizduoti kiek daug jos yra. Aš negalvojau, kad mėlyna spalva gali būti negraži, bet šis žaidimas man nėra gražus. Na… bet… tačiau… yra daug negražių žaidimų ir jie vis tiek populiarūs.

Žaidime Aquatica jūsų tikslas yra tapti jūros valdovu ir tą jūs padarysite žaisdami jūros gyventojų kortas. Panašią idėją jūs galite pamatyti žaidimuose Concordia Venus, Century: Golem edition bei Pax Pamir. Tiesa, jūsų ėjimai galimai bus šiek tiek sudėtingesni nei žaisti kortą.

Norint laimėti reikia surinkti daugiausiai taškų ir žaidime yra tik du būdai kaip tą padaryti. Pirmas, įgyvendinti žaidimo tikslus, kiekviena partija turės 4. Antrasis, rinkti vandenyno lokacijas, kiek jų surinksite priklauso nuo jūsų. Lokacijos gali duoti įvairų taškų kiekį nuo 1 iki 8. Savaime suprantama, kad daugiau taškų duodančias lokacijas sunkiau įsigyti.

Pagrindinis žaidimo veiksmas yra sužaisti jūros gyventojo kortą. Savo ėjimo metu jūs galite taip pat atlikti neribotą kiekį papildomų veiksmų. Papildomi veiksmai ateina iš dviejų vietų. Kiekvienas žaidėjas pradeda žaidimą su keturiomis mantomis, žaidimo eigoje galima įsigyti daugiau. Mantos gali sustiprinti kortos veiksmą arba manipuliuoti lokacijos kortomis. Įdomus momentas, kad pasiekus tikslą jį reikia pažymėti su viena iš savo mantų, dėl ko žaidėjas praranda tam tikrą pranašumą. Panaši idėja įgyvendinta žaidime Yinsh.

Antroji vieta papildomiems veiksmas yra lokacijų kortos. Ant kiekvienos lokacijos yra tam tikras papildomų veiksmų kiekis, pigiausios neturės nei vieno, vidutinės turės po tris veiksmus, brangiausios gali turėti net po šešis veiksmus. Norėdamas aktyvuoti veiksmą ant kortos, paslenki tą kortą, tol kol jinai pilnai susinaudoja. Kol korta nėra pilnai sunaudota, jinai neduoda pergalės taškų. Veiksmai ant lokacijų kortų sustiprina jūros gyventojų kortas, manipuliuoja kitomis lokacijų kortomis ar net gi leidžia nemokamai įsigyti naujas jūros gyventojų kortas.

Aš nesu matęs nieko panašaus ir šita idėja, kad stumi kortą, kad sunaudotum jos veiksmus, man labai patinka.

Sakyčiau abstrakčiai paaiškinau žaidimo esmę. Taisyklių knygutė yra šiaip sau. Kai kurie kritiniai momentai žaidime nėra paaiškinti, geriau žiūrėkite video.

Kalba. Ant lokacijų kortų naudojami tik simboliai. Ant jūros gyventojų kortų naudojamas tekstas. Teksto nėra daug ir skirtingų jūros gyventojų taip pat nėra daug. Įmanoma išmokti ką daro skirtingi jūros gyventojai pagal pavadinimą, bet vis tiek nerekomenduočiau žaisti su žmonėmis nemokančiais anglų kalbos bent minimaliai.

Pirmo žaidėjo problema. Vienas iš tikslų yra turėti rankoje tik vieną kortą. Tarkim, žaidžia trys žaidėjai, visi žaidėjai žaidžia identiškai. Vadinasi pirmasis žaidėjas pirmas pasieks tą tikslą, antras – antras ir trečias - trečias. Taškai yra skirstomi atitinkamai: 8, 5, 3. Taigi, jeigu esi trečias, gauni 5 taškais mažiau ir nieko negalėjai kitaip padaryti. Ar 5 taškai yra daug? Viename žaidime tarp pirmos ir antros vietos skirtumas buvo 3 taškai.

Žaidimo pradžioje visi žaidėjai turi tik po 1 pinigą. Panašiai kaip žaidimuose Concordia Venus bei Century: Golem edition galima pirkti jūros herojų kortas. Pirma yra nemokama, antra kainuoja 1 pinigą ir t.t. Mano nuomone, jūros gyventojų kortos nėra lygiavertės. Pavyzdžiui viena korta sako, kad gali nemokamai iš šiukšlių dėžės pasiimti vieną lokacijos kortą. Jeigu tokia korta iškrenta į pirmą ar antrą pozicijas, tu būdamas pirmas žaidėjas gali ją nusipirkti ir kiti žaidėjai niekaip negali tau sutrukdyti. Toliau visą žaidimą trauki brangiausias kortas iš šiukšlių dėžės ir pervažiuosi visus kaip traukinys.

Sėkmės įtaką žaidimui yra didelė. Pirmiausiai kokios iškris jūros gyventojų kortos ir kokiose pozicijose? Pavyzdžiui, mano nuomone, Meg yra viena iš geresnių kortų, bet jeigu jinai iškrenta penktoje pozicijoje, reikia laukti kol kiti žaidėjai nusipirks pirmas kortas, kad Meg atpigtų arba kažkokiu būdu surinkti 5 pinigus, kas nėra lengva. Bet Meg taip pat gali iškristi pirmoje pozicijoje ir kainuoti 0 arba iškristi pačiame žaidimo gale, kai niekam jinai nerūpi.

Lokacijų kortos taip pat krenta atsitiktinai. Pavyzdžiui iškrenta visos kurios duoda tik po 1 ar 2 taškus, jos nelabai geros, arba iškrenta visos vertos po 7 ar 8 taškus, žaidimo pradžioje nėra būdo kaip tokias kortas įsigyti. Lokacijų kortos taip pat yra keturių tipų, kaip žaidėjai, todėl tam tikri žaidėjai gauna nuolaidas tam tikroms lokacijoms. Pavyzdžiui tu atstovauji ugnikalnį ir neiškrito nei viena ugnikalnio korta, vadinasi tu negali pasinaudoti turimomis nuolaidomis.

Bendrai paėmus, tai yra taktinis, o ne strateginis žaidimas. Žaidėjas prieš tave gali nusipirkti kortą, kurios tu nori, todėl nėra prasmės ko nors planuoti, aš net nekalbu apie du ar tris žaidėjus prieš tave. Situacija gali pasikeisti radikaliai.

Žaidimo trukmė nėra dalykas apie kurį kalbu dažnai, bet šiuo atveju, manau, kad turiu pakalbėti. Žaidžiant standartinį žaidimą (be karalių ir su standartiniais tikslais) net ir žaidžiant keturiese įmanoma įveikti per 30 minučių, kas yra gerokai per mažai. Pasiruošimas žaidimui ir taisyklių aiškinimas užtrunka tiek pat. Pasirinkus papildomus tikslus, priklausomai nuo tikslų žaidimo trukmė gali išaugti iki valandos. Žaidimas tarsi sprintas, bet, deja, tas sprintas nesuteikia malonumo. Tokiuose žaidimuose, kur kortos daro veiksmus, norisi susikurti varikliuką generuojantį taškus ir sėkmingai jį panaudoti, bet panaudoti nespėji. Vos sukūrei varikliuką ir žaidimas baigėsi.

Grafinis dizainas. Bet mėlynos spalvos, kuria jau piktinausi, problemų yra daugiau. Mantos yra pilkos spalvos, kodėl negalėjo būti baltos, permatomos ar net gi tos pačios mėlynos? Pavyzdžiui violetinė spalva, kuria pažymėtos neutralios mantos yra neįžiūrima prie prastesnio apšvietimo. Žaidime gali žaisti keturi žaidėjai, jų spalvos yra: žalia, mėlyna, šviesiai oranžinė, tamsiai oranžinė. O tai raudonos, geltonos, juodos, baltos nebuvo galima panaudoti?

Apibendrinant. Aš turiu pirmą žaidimo leidimą, kuriame daug grafinių problemų. Galimai visos ar bent jau dalis problemų išspręstos antroje versijoje (labai tikiuosi). Neskaitant to, tai yra mažas žaidimas didelėje dėžutėje: jis per trumpas, per greitas ir todėl sakyčiau neįdomus. Žaidimas turi įdomių idėjų ir norėčiau jas pamatyti dideliuose žaidimuose, kad tos idėjos atsiskleistų.

Ar kam nors verta rekomenduoti šitą žaidimą? Jeigu taisyklių knygutė būtų gera, sakyčiau, galbūt tiktų pradedantiesiems, bet dabar … Jeigu norite gero žaidimo rinkitės Concordia Venus. Concordia Venus taip pat nepasižymi grožiu, bet malonumas žaisti yra žymiai didesnis.

Žaidimo trukmė: 30-60min.

Žaidėjų skaičius: 1-4.

Sudėtingumas: 2.30 (nesudėtingas).

Sukūrimo metai: 2019

Žaidimo kalba: anglų.

Žaidimo kategorija: vandenynas, rankos valdymas, variklio kūrimas, greitas.

Brukštelk žinutę

Komentarai(0)